25.01.2018

Який вплив на дитину може надати кінетичний пісок?

По – перше, самостійна і імпровізована діяльність з піском, посилює бажання дитини дізнатися  щось нове. Він намагається експериментувати, створює цікаві фігури з піску, які день у день стають складніше за структурою.

По – друге, будь-які вправи з приємним, рухомим матеріалом, розвивають тактильну чутливість, яка є запорукою «ручного інтелекту». На кінчиках наших пальців розташовуються біологічно активні точки, саме на них в першу чергу впливають повітряні частинки піску.

По – третє, активні і пасивні гри з піском, сприяють розвитку пізнавальних функцій: сприйняття, увага, пам’ять, мова. Ці важливі процеси особливо потрібно стимулювати дітям раннього, дошкільного та шкільного віку.

 

Найголовніше, що діти в ігровій діяльності з кінетичним піском, відчувають себе вільно і розкуто. Вони самі вибирають фігури і додаткові предмети, які будуть включені в їх сюжетно – рольову гру. Прості, маленькі чоловічки перетворюються на красивих, непереможних лицарів чи принцес. На поверхні кінетичного піску Kinetic Sand розгортаються дивовижні пригоди, історії, в яких змінюється сюжет залежно від колективу хлопців. Діти можуть годинами взаємодіяти і спілкуватися один з одним, тим самим, отримуючи необхідні комунікативні навички.

Психолог практичний 

Семенова І.В.


19.09.2017

Сильні сторони  дітей з синдромом Дауна

Відмінне зорове сприйняття, увага до деталей

З перших днів занять малюкові потрібно показувати картки з цифрами і предметами, називаючи їх. В день потрібно вивчати 2-3 нових поняття — цього цілком достатньо. І вся подальша навчання спиратиметься на наочні посібники, якісь знаки / позначення і жести.

 

Вчаться на прикладі дорослих і дітей відповідного віку

Уважно стежте за своїми діями і словами — дитина з синдромом Дауна повторює все за оточуючими. Якщо потрібно прищепити якийсь навик йому, то просто самі демонструйте правильний порядок дій. Тільки врахуйте, що повторювати доведеться свої дії неодноразово, малюк з синдромом Дауна не відразу все запам'ятовує.

Швидко вчаться читати

Діти з синдромом Дауна можуть вивчити текст і навіть користуватися ним, тому вчіть їх вітатися, прощатися з людьми, висловлювати свої прохання. Відмінним «підкріпленням» стане демонстрація дії жестами.

Художні таланти

«Сонячні дітки» люблять співати і танцювати, виступати на сцені, писати вірші. Тому фахівці часто використовують для їх розвитку арт-терапію — малювання, ліплення з пластиліну і глини, розпис по дереву та інші напрямки.

Спортивні досягнення

Чи знаєте ви, що в параолімпійських іграх відмінних результатів досягають плавці, гімнасти і бігуни з синдромом Дауна? Такі діти починали свій шлях з звичайних занять фізкультурою, які вони виконують із задоволенням.

Відмінно освоюють комп'ютер

Цей навик може стати основою для майбутньої професії — люди з синдромом Дауна успішно трудяться на ниві IT -технологій.

 

Крім перерахованого вище, діти з синдромом Дауна дуже тонко відчувають оточуючих, їх емоції, швидко розпізнають фальш. Тому потрібно оберігати їх від негативних емоцій — не спілкуватися з людьми, які відчувають до малюка жалість або огиду.


Інклюзивна освіта: навчаємо і виховуємо разом

(діти з особливими потребами в дошкільному навчальному закладі)

Сьогодні в Україні дуже важливою є проблема освіти дітей з особливими освітніми потребами. У зв’язку з цим розширюється та удосконалюється мережа навчальних закладів компенсую чого типу (санаторні та спеціальні ), в яких безоплатно перебувають хворі діти і діти з вадами психофізичного розвитку. Але разом з цим більш широкого розвитку набуває й інклюзивна освіта, яка передбачає, що діти з особливими освітніми потребами відвідують звичайний дошкільний заклад, школу, навчаються і виховуються разом зі своїми ровесниками. Як свідчить практика передових європейських країн, більшість дітей з особливостями психофізичного розвитку може навчатись та виховуватись у навчальних закладах загального типу за умови відповідної системи навчально-виховної роботи.

Головний принцип інклюзії: «Рівні можливості для кожного».

Конституція України, Закон України «Про освіту» гарантують усім дітям право на освіту, отже і можливість реалізувати це право в усіх державних навчальних закладах належно від статі, раси, національності, соціального та майнового стану, стану здоров’я, місця проживання та інших чинників.
Діти з особливими потребами мають право задовольняти свої потреби так само, як і всі інші члени суспільства.
Сьогодні, ми часто вживаємо новий термін інклюзивна освіта.

Що ж дає інклюзивна освіта дитині з особливими потребами?;
1. Перебування в групі зі здоровими ровесниками дає дитині з вадами можливість розвивати відповідно її віку комунікативні та соціальні навички;
2. Щодо інтелектуального розвитку — заняття з залучення дітей з особливими потребами сприяють концентрації уваги дітей, посилення їхньої мотивації до навчання;
3. Досвід успішного перебування в інклюзивній групі є добрим підґрунтям для подальшого освітнього залучення та підвищення кваліфікації протягом усього життя.

 

Перший етап залучення дітей з особливостями психофізичного розвитку до загально-освтінього простору здійснюється у дошкільному навчальному закладі.

 

Навчання та виховання зазначеної категорії дітей передбачає використання особистісно орієнтованих підходів у навчально-виховному процесі, застосування індивідуальних, групових форм роботи, ураховуючи вплив різних видів розладів і хвороб на процес навчання.
Пріоритетними напрямами роботи є сприяння соціальному, емоційному та когнітивному розвитку кожної дитини для того, щоб вона почувалася неповторним, повноцінним учасником суспільного життя.
Життя серед дітей допомагає таким дітям адаптуватись до нормальних життєвих ситуацій, позбутися почуття ізольованості, відчуження. З другого боку, діти, які їх оточують, та дорослі вчаться спілкуватися та працювати разом, формується почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед — прийняття та визнання.

 

Підготувала вихователь С.І.Жуматій