09.02.2018


06.02.2018


 

УКРАЇНА

Управління освіти Первомайської міської ради

Миколаївської області

Дошкільний навчальний заклад ясла-садок № 13 «Гвоздичка»

м. Первомайськ, вул. Фабрична, 26,тел. 3-35-39

 

Н А К А З

18.01.2018                                                                                                                                                                                                     № 24 а/г

 

Про встановлення вартості

харчування дітей у ДНЗ № 13

           

Відповідно до частини п’ятої статті 35 Закону України (зі змінами від 24.12.2015 № 911-VІІІ) "Про дошкільну освіту",   постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів», постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2016 року №16 «Про внесення змін до Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах», наказу Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження порядку встановлення  плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», рішення виконавчого комітету Первомайської міської ради від 12.01.2018 №2 «Про встановлення вартості харчування дітей у закладах дошкільної освіти міста»,  на виконання наказу управління освіти від 18.01.2018 № 30 « Про встановлення вартості харчування дітей у закладах дошкільної освіти м. Первомайська»,  з метою виконання натуральних норм харчування дітей у ДНЗ № 13,

НАКАЗУЮ:

1.  Установити вартість харчування одного дітодня у  ДНЗ до 23-24,0 грн.

                                                                        Термін: з 01.02.2018

2. Установити плату за харчування дітей  ДНЗ для батьків або осіб, які їх замінюють, в розмірі  до 60 відсотків від вартості харчування на один день (за кожне відвідування): для дітей віком до 3-х років та дітей, які знаходяться на дієтичному харчуванні –  13 грн. 80 коп., 3 роки і старше – 14 грн. 40 коп.

Термін: з 01.02.2018

3. Звільнити від оплати за харчування на 100% дітей-сиріт та дітей,  позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей учасників війни, учасників бойових дій, ветеранів війни, інвалідів війни та осіб, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», дітей із малозабезпечених сімей, дітей бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверинітету на сході України

Термін: з 01.02.2018

4. Зменшити розмір оплати на 50% для багатодітних сімей, при наявності довідки управління  соціального захисту населення міської ради.

Термін: з 01.02.2018

5.  Зняти з контролю наказ від 18.01.2017 № 24 «Про встановлення розміру   батьківської плати за харчування дітей у ДНЗ № 13» 

6.Вихователям ДНЗ:

6.1. Довести даний наказ до відома батьківської громади.

7.  Контроль за виконанням даного наказу  залишаю за собою.

 

 

Директор ДНЗ                                   С.І.Жуматій



            10.11.2017                                                                                                

                                                                 Економічне виховання в родині               

         Як часто дитина вимовляє слова: «Я хочу!»? «Дуже часто», підтверджують батьки. Найчастіше це відбувається тоді, коли справа стосується розваг, солодощів, іграшок. Але отримати все миттєво можливо не завжди: іноді з етичних міркувань, іноді з причини тимчасового безгрошів’я. Тоді дитина може образитися, голосно кричати чи довго плакати. Як правильно вчинити батькам в подібній ситуації; більше того – як це пов’язано з економікою? Основи економічних знань діти отримують на спеціальних заняттях у дитячому садку. Мета занять з економіки – повідомлення дітям знань з області фінансових категорій, формування уявлень про товар, як результат і продукт людської праці, морально-трудові якості особистості, вміння оцінювати річ, як товар і як предмет людських відносин, знайомство з різними видами реклами, історією походження грошей і т. д. На заняттях діти «купують», «продають», «міняють», «працюють» — але все це лише гра, яка закріплює досвід, отриманий в сім’ї. Родина – реальне економічне середовище, в якому живе дитина, де вона постійно включається в життєві ситуації: стикається зі справжніми грошима, рекламою, ходить з батьками в магазин, бере участь в процесах купівлі- продажу і т. п. Зрозуміло, що об’єднання двох форм економічного виховання: вдома і в дитячому садку, двох аспектів поведінки дітей – умовного і реального, може дати позитивний результат в області їх економічного виховання і розвитку. Робота з економічного виховання дошкільнят неможлива без участі батьків, їхньої зацікавленості, розуміння важливості проблеми. Особистий соціальний, а тим більше економічний, досвід дітей суттєво обмежений, тому завдання батьків – створити такі виховні ситуації, які сприяли б збагаченню морально-економічного досвіду, формуванню морально-економічних звичок. Кілька практичних порад батькам, які прагнуть виховати соціально-адаптованих до сучасних економічних умов дітей:

Розповідайте дітям про свою роботу.

Діти не зможуть усвідомити зв’язок між працею і грошима, якщо не будуть знати, ким працюють їхні батьки, як заробляють засоби для існування. Робота повинна не тільки подобатися, вона повинна «годувати».

Не приховуйте від дітей своє матеріальне становище.

Дитині немає необхідності вникати у всі нонсенси сімейного бюджету, але вона повинна знати про матеріальне становище сім’ї; дитині потрібно пояснити, куди йдуть гроші, навчіть її порівнювати бажання з можливостями, миритися з деякими обмеженнями.

Не привчайте дітей до надмірностей.

Коли дитина мало не щодня отримує від Вас подарунки і ні в чому не знає відмови, вона дуже швидко звикає до цього, її запити зростають. Подумайте про майбутнє. Навчіть малюка обмежувати себе.

Формуйте у дітей розумні потреби.

Слухаючи дитячі «Я хочу!», частіше запитуйте: «А навіщо тобі це?». Діти повинні прагнути задовольнити свої потреби, в тому числі і матеріальні, (наприклад, покупки); разом з тим їм навіть корисно засмучуватися через неможливість здійснити своє бажання. Отримуючи все на першу вимогу, вони можуть перейти межу розумного.

Вчіть дітей ощадливості.

Не залишайте без уваги зіпсовані предмети, зламані іграшки, розірвані книги. Покажіть дитині, як іх можна полагодити.  Якщо малюк буде бачити вашу турботу про продовження терміну служби оточуючих його предметів, він навчиться берегти не тільки свої, але і чужі речі. Ваша байдужість призведе до зворотнього результату.

Допоможіть дітям усвідомити вартість речей.

З раннього віку діти повинні усвідомлювати вартість речей, якими користуються: іграшки, книги, одяг і т. д. Малюки не повинні звикати до того, що все, що ламається, автоматично замінюється новим. В кожній речі дитина повинна бачити цінність, яку хтось створив своєю працею, а батьки підкріпили її своєю роботою, тобто купили на зароблені гроші.

Економічні хвилинки

Шановні батьки! Пограйте з дітьми в сюжетно – рольові ігри, наприклад в «Магазин».

        Така гра відноситься до розряду найбільш легко організованих і зрозумілих дітям. Відомо, що дитина легше всього засвоює нові знання в грі, а по мірі дорослішання для гри дитині потрібні партнери. Сама ж гра вже включає в себе не просто оперування предметами та іграшками, а передбачає розумову діяльність. Під час гри в «магазин» у дитини утворюються і закріплюються зв’язки між товаром і грошима, необхідними для його придбання. В якості грошей можна використовувати самостійно виготовлені або реальні дрібні гроші. «Товаром» можуть послужити будь- які домашні речі чи іграшки.

Під час гри:

— тренуйте навички лічби і математичні дії;

— продовжуйте вчити розв’язувати прості задачі на додавання і віднімання;

— закріплювати знання про вартість речей;

— активізуйте в мові дітей слова: товар, ціна, гроші, витрати, дорожче, дешевше, зарплатня, бюджет, вигода, інформація, продукція.

Економічний словничок

Пропонуємо до уваги батьків словник економічних термінів.

Мета: поповнити словник дітей новими словами, що позначають економічні явища, й вчити застосовувати їх на практиці. Поняття, вказані нижче відносяться до тем, що вивчаються на заняттях з економіки: «Потреби», «Ресурси», «Професії», «Товар», «Гроші», «Бюджет», «Ринок».

Асортимент – набір різних видів продукції на підприємстві продукції, товарів (на складі, в магазині) або пропонованих послуг.

Бартер – прямий обмін товарів і послуг на інші без використання грошей.

Валюта – грошова одиниця будь -якої країни.

Гроші – універсальний і зручний засіб обміну. (товар – гроші – товар).

Дефіцит – нестача, брак чого — небудь.

Доходи – гроші, які отримала сім’я або окрема людина.

Заробітна плата – форма оплати праці найманих працівників, ціна роботи по виробництву товарів і послуг.

Витрати – кошти, вкладені в яку-небудь справу або у виробництво того або іншого товару.

Оптова торгівля – купівля та продаж засобів виробництва та продуктів споживання великими партіями з метою їх подальшого використання у виробничому процесі або для продажу.

Покупець – людина, який купує товар.

Споживання – використання чого-небудь для задоволення потреб.  – людина, яка продає різні товари.

Розпродаж – торгівля товарами сезонного попиту за зниженими цінами.

Витрати – гроші, які необхідно витратити на придбання потрібних товарів.

Реклама – цілеспрямований розподіл відомостей (інформації) про споживчих властивості товарів або послуги з метою їх продажу.

Ринок – обмін товарами та послугами між продавцем і покупцем, щоб кожен міг отримати бажане.

Товар – продукт праці, вироблений для продажу.

Ціна – грошове вираження вартості товарів або послуги.

20.08.2017

 

 

З 20.08.2017 року по 20.09.2017 року проводяться заходи “Увага! Діти на дорозі!”  Мета проведення цього комплексу профілактичних  заходів – забезпечення безпеки маленьких пішоходів дорогою до дитсадка та школи.

 

 

Адміністрація дошкільного навчального закладу №13 "Гвоздичка" закликає батьків приділити необхідну увагу безпеці дітей на дорозі.

Літні канікули добігли кінця, а це означає що на вулицях міста знову  побільшає маленьких пішоходів. Пам’ятайте – безпека ваших дітей насамперед залежить від вас. Не полінуйтеся вкотре нагадати дітям основні правила безпечної поведінки на дорозі, звертаючи увагу на особливості дорожнього руху. І, звичайно, дотримуйтесь правил  самі, адже найкраще навчання – це ваш особистий приклад правильної поведінки.


01.06.2017

ЛІТНЄ ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ В ДНЗ

Літній період особливо сприятливий для зміцнення здоров’я дітей, їх повноцінного розвитку, початку загартування дитячого організму, як у в повсякденному житті, так і спеціально організованого. Літню роботу з дітьми в дошкільному закладі прийнято називати оздоровчою. Цим визначається її основна мета і завдання. Важливо всесторонньо використати сприятливі для зміцнення здоров’я дітей умови літнього часу і добитися, щоб кожна дитина зміцніла і загартувалася. Успіх літньої роботи визначається перш за все тим, наскільки своєчасно підготувався до неї колектив дошкільного закладу. Дуже важливо при підготовці до літа з’ясувати хто із вихованців проведе все літо чи частину його разом зі своїми батьками і не буде тимчасово відвідувати дитячий садок .

Літнє оздоровлення передбачає внесення змін у режим дня дітей .

Основним пунктом в режимі дня є виконання комплексу фізкультурно-оздоровчих заходів: щоденна ранкова гімнастика та гімнастка після сну, фізкультурні заняття, розваги, спортивні свята, «доріжки здоров’я». Цим визначається її основна мета і завдання. Влітку проводяться повітряні ванни, сонячні ванни і загартування водою. Повітряні ванни особливо ефективні якщо вони проводяться в русі. Щоб діти не втомилися вправи великої рухливості повинні чергуватись із спокійними.

Але слід не забувати, що влітку збільшується ризик: перегрівання, сонячних опіків, зниження апетиту в спекотні дні - ми намагаємося уберегти малят від цього.

Проведення літнього оздоровлення передбачає розв’язання навчально – виховних завдань, що досягається організацією змістовної діяльності дітей. З метою забезпечення ефективного оздоровлення та повноцінного відпочинку дітей влітку, створення належних умов для освітньої, культурно-виховної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи під час літнього оздоровлення дітей в дитячому дошкільному навчальному закладі проводиться робота щодо оздоровлення дітей.

«Сонце, повітря та вода - наші найкращі друзі!»

Літній період - найблагодатніший для фізичного розвитку дітей. Саме влітку такі природні фактори, як сонце, повітря та вода найефективніше впливають на організм людини, зміцнюють здоров'я та підвищують працездатність. Усі ці фактори використовуються як самостійні заходи загартування дитини.

Організація прогулянок влітку

Ефективним засобом оздоровлення та фізичного виховання дітей є прогулянки, які організовують на ігрових майданчиках, обладнаних для кожної вікової групи.

Це час для розвитку інтересу до рухливих ігор та вправ, частіше вправляти в тих способах та видах основних рухів. Активна діяльність на прогулянці (ігри, фізкультурні комплекси, спортивні розваги, спостереження, трудова діяльність тощо) загартовує дітей, розвиває рухи, формує фізичні якості, підвищує життєвий тонус і сприяє всебічному розвитку. Тому в літній період варто забезпечити максимальну тривалість щоденного перебування дітей на свіжому повітрі.

Прогулянку здійснюють за будь-якої погоди за виключенням тих випадків, коли склалися небезпечні умови для її проведення. Літня прогулянка особливо важлива, тому що зі зменшенням навчального навантаження діти мають більше часу для самостійної діяльності. З'являється можливість пограти в улюблені ігри, використовуючи обладнання майданчиків, виносні іграшки та посібники, проявити свою ініціативу та творчі здібності.

Щоб зробити прогулянку цікавою та змістовною, вихователі ретельно планують її.

Прогулянки розширюють можливості індивідуальної роботи вихователя з дітьми. Малорухливих дітей варто активізувати, залучати до діяльності, яка сприяє розвитку інтересу до рухливих ігор та вправ, частіше вправляти в тих способах виконання рухів, і якими дитина володіє гірше. Активних і рухливих дітей слід переключати на діяльність, яка вимагає точності рухів, уваги та стриманості.

Профілактика дитячого травматизму

Шановні батьки!

Здоров'я - це найважливіше, що є в житті людини. Закликаємо вас зміцнювати та берегти його.

З настанням літньої спекотної погоди населення поспішає до водоймищ, озер, річок. Як приємно відпочити біля води, позагоряти, поплавати, попірнати... Але чи знайомі вам правила поведінки біля водоймищ?

Вода є не тільки джерелом життя, здоров'я та задоволення, але й джерелом небезпеки для життя людини. Тому, знаходячись біля води, будь завжди максимально обережним. Пам’ятай, що на річці є течія, і дно річки може бути замуленим. Вода в озерах, ставках стояча, тобто більш забруднена, ніж у річках, і це може спричинити зараження при купанні. У морі на воді триматися легше, бо густина солоної води вища за густину прісної.

При організації відпочинку на воді дотримуйся наступних правил безпеки:

· купання починай при температурі повітря +25 °С та температурі води +17-19 °С;

· купайся тільки в спеціально відведених та обладнаних місцях;

· якщо пляжу поблизу немає, вибирай чистий пологий берег, але попередньо з’ясуй, чи немає на дні корячок, гострих підводних каменів, коловоротів, ям тощо;

· не купайся відразу після прийому їжі;

· знаходься у воді не більше 10-15 хвилин, не доводь тіло до ознобу;

· не плавай далеко від берега, не запливай за попереджувальні знаки;

· не переривай купання частими виходами із води і не стій мокрим на вітрі;

· потрапивши у сильну течію, не борись проти неї, а пливи за течією, наближаючись до берега;

· не входь у воду занадто розігрітим: перепади температури можуть спричинити судоми;

· при судомах не розгублюйся, намагайся утриматися на поверхні води і клич на допомогу;

· потрапивши у вир, набери побільше повітря у легені, занурся у воду і сильним ривком у бік за течією виходь з виру і випливай на поверхню;

· не лежи після купання на сонці, а відпочивай у затінку;

· при виході із води розітри тіло долонями або рушником насухо і одягнись.


Загартувальні процедури

Загартування повітрям

· повітряні ванни в приміщенні(діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);

· повітряно-сонячні ванни(на прогулянках, які організовують кожного дня по два рази. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно одягати дитину – відповідно до сезону і погоди, щобзабезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щобдіти не перегрівалися);

Загартування водою

· обтирання(починати загартування водою можна з вологого обтирання (1-2 хвилини) спочатку з рук, шиї. Далі обтирати допояса, потім ноги. Температура води від +32ْС, +28ْС до +22ْС, +20ْС.

· обливання(Загартуванню сприяє обливання стоп. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці водою з поліетиленових пляшок);

· купання( у гумових басейнах, встановлених на майданчиках);

Загартування сонцем

· Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонячній ділянці. Вкрай обережно сонячні ванни призначаються дітямвід 1 до 3 років.

· Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).

· Загорати часто, але нетривало.

· Кращий час для засмаги: у середній смузі – 9-13 і 16-18 годин; на півдні – 8-11 і 17-19 годин.

· Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора,коли сонце хилиться до заходу.

· Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі.

· Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 ْС.

· Після сонячних ванн, а не до них, дітям призначають водні процедури.

Заняття з фізичної культури

Влітку, як і взимку заняття складається з трьох частин, але при його проведенні необхідно кожного разу враховувати стан погоди і в залежності від того збільшувати або зменшувати навантаження.

Влітку заняття з фізкультури мають відрізнятися динамічністю, швидкою зміною діяльності. Вихідні положення не повиннібути стабільними, раз і назавжди закріпленими за даними вправами, їх треба частіше змінювати.

Ранкова гімнастика

· Влітку ранкову гімнастику обов’язково проводити на повітрі.

· У теплу погоду діти мають виходили на гімнастику в трусиках і майках, по можливості, босоніж.

· Структура ранкової гімнастики влітку залишається незмінною.

· У залежності від погоди змінюється темп проведення вправ, а інколи вихідні положення.

Ігри

Спортивні(бадмінтон, городки, з елементами футболу, з елементами баскетболу).

Рухливі(ігри з ходьбою, бігом, рівновагою; з повзанням і лазінням; з киданням і ловлею предметів; зі стрибками; наорієнтування у просторі).

Рухливі ігри на свіжому повітрі слід проводити щодня:

· під час ранкового прийому – одна-дві гри малої та середньої рухливості;

· на прогулянках у першу і другу половину дня – на кожну планується не менше трьох-чотирьох ігор різної рухливості при цьому першу гру розпочинають через 10-15 хвилин після початку прогулянки, коли діти дещоадаптуються до погодних умов, а останньою проводять малорухливу гру;

· увечері (після 16.00) – одна-дві гри малої та середньої рухливості.

Під час літньої спеки ігри з бігом або стрибками доцільно організовувати у другій половині дня, у затишку.

При поясненні гри не можна садити або ставити дітей обличчям до сонця. Сонце заважає дітям бачити вихователя, і вони погано сприймають пояснення і показ рухів у грі.

Рольові(згідно з вимогами програми, атрибути виносити на майданчик);

Народні(згідно з вимогами програми, атрибути виносити на майданчик).

 



 

ШАНОВНІ БАТЬКИ!!!

06.04.2017 року о 17.00

запрошуємо Вас на

загальносадові батьківські збори

 

Порядок дений:

 

1. Формування у дітей основ здорового способу життя, норм безпечної поведінки.

                                                                                                                                    завідувач

2. Мова і психіка дитини.

                                                                                                                               практичний психолог

3. Стан роботи щодо харчування дітей

                                                                                                                                   сестра медична старша

4.Про результати конкурсу « Кращий будиночок для Снігурочки»

                                                                                                                                    завідувач

5.Звіт голови батьківської ради про використані кошти

 

 

                                                                                                                             


Обдарована дитина: радість чи лихо?

 

Уявімо собі саму звичайну ситуацію: народжується дитина. Ось він народився, росте міцний, Здоровенький або не дуже - неважливо. Ось йому два роки, три ... чотири ...

Раптом батьки, інші родичі, що оточують, вихователі в дитячому саду починають помічати щось особливе, дивне, незвичайне для дітей такого віку.

Дитина міркує, мислить категоріями, не властивими дітям її віку, замість того щоб бути "чомучка", задавати безліч "дитячих" питань, він хоче говорити з батьками про "дорослих" речах і на "дорослі" теми, наприклад "Чому людина не береже природу "," Звідки ми походимо "," Хто такий Бог і що таке справедливість ". І т.д.

Дитина оперує поняттями, не характерними для дітей такого віку, причому значення цих понять він розуміє досить чітко. Або, інший варіант: дитина вже в два-три роки прагне будь-що-будь оволодіти читанням і/або листом, а потім, отримавши необхідні знання, починає застосовувати їх: читає книги, не призначені для дітей даного віку, пише "дорослі ", глибокі, серйозні вірші.

Або дитина занадто посидющий, відповідальний, захоплений якимось одним заняттям протягом довгого часу, не грає з однолітками, йому з ними нудно, він тягнеться до дітей старшого віку. Або, як варіант, батьки помічають, що дитина дуже добре, успішно робить щось (грає на музичному інструменті, малює, вирішує складні математичні завдання), але приділяє мало уваги або не приділяє зовсім, наприклад, рухливим іграм, лялькам, машинок ( іграшок взагалі). Іншими словами, батьки розуміють, що їх малюк не такий, як усі, незвичайний, особливий - він обдарований.

Здавалося б, як багато радості повинен приносити сам факт усвідомлення того, що твоя дитина обдарована, маленький геній , філософ, математик, художник ... Але під руку з радістю йде біда. Біда - безліч думок і питань до самих себе, до оточуючих:

Як поводитися з такою дитиною: як з малюком, як з рівним, як з генієм?

Чи потрібно, щоб він усвідомлював свою винятковість, особливість, несхожість на однолітків і яке відношення має виробити дитина до своєї обдарованості?

Як бути, коли з-за надмірної захопленості чимось одним малюк не отримує всебічного розвитку, а потім в школі вчиться погано або з усіх предметів, або успішним тільки в тих, до яких виявляє особливий інтерес?

Як дитина сприйматиме однолітків, не почне ставити себе "над ними", вище за них?

Як сприймуть його старші діти, до яких він потягнеться, адже вони-то йому цікаві, а ось він для них - малюк-нетяма?

Як складуться відносини обдарованої дитини в колективі спочатку дитячого садка, потім в шкільному класі, потім в студентському та трудове?

Чи повинен дитина знати і розуміти, що його обдарованість з роками може зникнути, згладитися, і він стане "звичайним", "як усі" ?

Як хлопець/дівчина, раніше обдаровані, але нині втратили свою незвичайність, "реабілітуються" у суспільстві?

На більшість цих питань психологи вже дали хай не однозначні, але все ж відповіді. Відомо, наприклад, що обдарована дитина в тій чи іншій мірі приречений на самотність, бо, як ми вже відзначили, з ровесниками він не прагне підтримувати відносини, а старші діти його всерйоз не сприймають. Та й дорослі ставляться до нього неоднозначно: вони губляться в здогадах - як відповісти на "недитячий" питання, якими словами, чи доступна ця інформація маленькій людині ...

Також відомо, що підліткові або молодій людині, втратило незвичайні здібності, буває настільки важко, навіть неможливо жити в світі "таких як всі", що він або зводить рахунки з життям, або закінчує життя в полоні безробіття, алкогольної, наркотичної або іншій залежності.

Звичайно, кожна сім'я сама краще знає, як виховувати свою дитину, але стосовно обдарованого психологи радять наступне: потрібно, щоб малюк знав про свою обдарованість, щоб звик до неї, сприймав як божий дар, як даність, подарунок долі, який у певний момент можуть забрати, забрати, і треба ставитися до цього спокійно. Батьки повинні пояснити вундеркінд, що не варто сподіватися на постійний успіх, славу, а треба все-таки вчити в школі навіть нелюбимі предмети, а після ретельно вибирати професію, подальший шлях.

Важливо, щоб така дитина не став егоїстом, самозакоханим, щоб був привчений до праці, міг покласти на себе роботу по дому. Часто трапляється, що обдаровані діти дуже вразливі, болючі, розпещена, легко стомлюваність, надмірно тихі, скромні або, навпаки, некеровані і примхливий.

Обдарована дитина - це грайлива веселка, вируючий потік, океан емоцій, твердий кулак волі. Але яким би він не був, потрібно оточити його любов'ю, турботою, розумінням та повагою

У нас найкращі в місті батьки!

МИ, КОЛЕКТИВ ДНЗ «ГВОЗДИЧКА» ЩИРО ДЯКУЄМО НАШИМ БАТЬКАМ, ВСІМ, ХТО ВИДІЛЯВ КОШТИ, ХТО ДОЛУЧИВСЯ ДО СТВОРЕННЯ РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА, ЗАТИШКУ ТА КОМФОРТУ ДЛЯ МАЛЯТ.

 

ОСЬ ТАКЕ ВЕЛИКЕ ДЯКУЄМО!!!


                                                                   

 

УКРАЇНА

Управління освіти Первомайської міської ради

Миколаївської області

Дошкільний навчальний заклад  ясла – садок № 13 «Гвоздичка»

м. Первомайськ, вул. Комінтерна 26, тел. 3-35-39

 

НАКАЗ

 

18.01 .2017                                                                                                                                                       № 24 а/г

 

Про встановлення розміру батьківської

плати за харчування дітей у дошкільному

навчальному закладі № 13 « Гвоздичка»

           

           Відповідно до частини п’ятої статті 35 Закону України (зі змінами від 24.12.2015 № 911-VІІІ) "Про дошкільну освіту",  постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів», наказу Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження порядку встановлення  плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», рішення виконавчого комітету Первомайської міської ради від 13.01.2017 №12 «Про встановлення розміру батьківської плати у комунальних дошкільних навчальних закладах міста», на виконання наказу управління освіти від 18.01.2017 року « Про встановлення розміру батьківської плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах міста »,

НАКАЗУЮ:

 

1.       Установити плату за харчування дітей для батьків або осіб, які їх замінюють, в розмірі  до 60 відсотків від вартості харчування на один день (за кожне відвідування): для дітей віком до 3-х років та дітей, які знаходяться на дієтичному харчуванні –  12 грн.60 коп., 3 роки і старше – 13 грн. 20 коп.                                                                                         Термін: з 01.02.2017

2.       Звільнити від оплати за харчування на 100% дітей - сиріт та дітей,  позбавлених батьківського піклування, дітей учасників війни, учасників бойових дій, ветеранів війни, інвалідів війни та осіб, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», дітей із малозабезпечених сімей, дітей бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверинітету на сході України.

Термін: з 01.02.2017

4. Зменшити розмір плати на 50% для багатодітних сімей, при наявності довідки управління  соціального захисту.

Термін: з 01.02.2017

5. Наказ від 28.01.2016 № 6 «Про встановлення розміру батьківської плати за харчування дітей у дошкільному навчальному закладі № 13 « Гвоздичка» визнати таким, що втратив чинність.

6. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

Завідувач ДНЗ                                   С.І.Жуматій

 

 

 


Правила перебування дітей в дошкільному навчальному закладі №13 «Гвоздичка»

У ДНЗ здійснюється дошкільна освіта дітей від 2 до 6 річного віку, відповідно до чинного законодавства.

ДНЗ працює з 7.00 до 19.00 щоденно, крім суботи, неділі та святкових днів.

Ранковий прийом дітей у ДНЗ здійснюється з 7.00 до 8.30

 

До ДНЗ батьки приводять дитину:

·         здорову;

·         охайно одягнену, одяг має відповідати погодним умовам;

·         у зручному взутті. Змінне взуття (капці, черевики тощо) повинно щільно фіксуватися на нозі дитини та мати каблук заввишки 1 см з метою профілактики плоскостопості.

Прохання: маркуйте речі дитини (підписуйте або вишивайте її ініціали), запасні речі охайно складіть в мішечок з метою їх збереження у дитячій шафі.

Поважними причинами невідвідування дитиною ДНЗ є випадки, підкріплені відповідними документами:

·         хвороба дитини (медична довідка про стан здоров’я дитини перед поверненням у ДНЗ);

·         відпустка батьків (довідка з місця роботи батьків, медична довідка про стан здоров’я дитини перед поверненням у ДНЗ);

·         літнє оздоровлення: 1 червня – 31 серпня (медична довідка про стан здоров’я дитини перед поверненням у ДНЗ);

·         Дитину можна залишати вдома за сімейними обставинами без подальшого подання медичної довідки про стан її здоров’я не більше ніж 2 дні.

·         У будь – якому випадку невідвідування ДНЗ у перший день до 8.30 батькам необхідно повідомити вихователів про причину відсутності дитини та у подальшому періодично інформувати педагогів про стан здоров’я дитини, тел.: (05161)3-35-39

У ДНЗ батьками надаються медичні документи, якщо дитина відсутня у групі упродовж:

·         3-х днів та більше (медична довідка з карантинною відміткою);

·         місяця та більше (до довідки додається висновок про посів на яйце-глист).

До 10 числа поточного місяця батьки оплачують за харчування дитини у ДНЗ.

У ДНЗ здійснюється 3–х разове харчування дітей. Щоденно з меню можна ознайомитися на інформаційному стенді.

Для користування у ДНЗ батьки забезпечують дитину необхідними матеріалами та предметами:

·         речами індивідуальної гігієни (носовичок, гребінець тощо);

·         формою (чешки) для фізкультурних та музичних занять;

·         піжамою.

Відрахування дитини з дошкільного навчального закладу може здійснюватись:

·         за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

·         на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільному навчальному закладі даного типу;

·         у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців (п.12 Положення про дошкільний навчальний заклад).

Батьки беруть активну участь у житті ДНЗ:

·         батьківськи збори, консультації, конференції;

·         свята, розваги, відкриті перегляди освітного процесу;

·         покращення матеріально-технічної бази ДНЗ та своєї вікової групи;

·         створення оптимальних умов у ДНЗ та дома для здійснення дошкільної освіти дитини.

Доречно попросити у вихователя особистий номер мобільного телефону для спілкування, вирішення хвилюючих Вас питань стосовно виховання дитини. При цьому, потрібно пам’ятати, що у вихователя напружена та складна робота. Дзвонити потрібно у години погоджені з вихователем. Якщо Вам дзвонить вихователь, терміново передзвоніть, оскільки інформація може бути дуже важливою.

 

Хто має право забирати дитину з дошкільного закладу?

Батьки, або особи, що за їх дорученням приводять дитину в дошкільний заклад, мають передати дитину вихователю, або тому працівникові ДНЗ, який приймає дітей в цей час. Неприпустимо відправляти дитину в дошкільний заклад саму, без супроводу дорослого. Увечері вихователь зобов'язаний передати дитину батькам або іншій особі, що прийшла за їх дорученням. Вихователь не має права віддавати дітей з дошкільного закладу

НЕПОВНОЛІТНІМ ДІТЯМ, БАТЬКАМ У НЕТВЕРЕЗОМУ СТАНІ.

Оскільки відповідно до чинних нормативно - правових актів батьки мають право залучати до виховання дитини інших осіб, то за потреби інші особи можуть забирати дитину з дошкільного закладу. У цьому випадку мають написати на ім' я завідувача відповідну заяву з переліком осіб, яким довірено забирати дитину з дошкільного навчального закладу. На підставі цієї заяви керівник навчального закладу дає згоду на те, щоб, окрім батьків, дитину з ДНЗ забирали інші особи.

Чи мають право неповнолітні особи забирати своїх братів і сестер з дошкільного навчального закладу?

Відповідно до статті 150 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 р. №2947- ІІІ (із змінами, далі - (сімейний кодекс) батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.

Частиною 6 статті 12 Закону України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 р. № 2402-ІІІ (із змінами, далі - Закон № 2402) встановлено, що батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за порушення прав і обмеження законних інтересів дитини на охорону здоров'я, фізичний і духовний розвиток, навчання, невиконання та ухилення від виконання батьківських обов'язків відповідно до Закону № 2402.

У частині 3 статті 8 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001 р. № 2628- ІІІ (із змінами, далі - Закон № 2628) зазначено, що батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.

Згідно з частиною 2 статті ІІ Закону № 2628, дошкільний навчальний заклад створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання.

Тобто, вищезазначені норми встановлюють відповідальність батьків або осіб, які їх замінюють, та дошкільного навчального закладу за навчання дітей, збереження їх життя та здоров'я тощо.

Крім того, слід зазначити, що відповідно до частини І статті 6 Сімейного кодексу, правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття.

Частина 2 статті 6 Сімейного кодексу визначає, що малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.

Відповідно до статті 32 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 р. № 435-ІV (із змінами, далі - Цивільний кодекс) фізичні особи у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років мають неповну цивільну дієздатність.

 

Умови набуття та надання повної цивільної дієздатності визначаються статтями 34 та 35 Цивільного кодексу.


                                                                 16.01.17                        

Фонетичний розвиток дошкільників

Головна роль у розвитку пізнавальних здібностей і мови дітей належить батькам. Тільки від вашої спостережливості, чуйності, уміння вчасно помітити які-небудь проблеми, від бажання розвивати та вдосконалювати навички дитини залежить успішність розвитку мовлення вашого малюка. Період від 0 до 5 років є визначальним для становлення речі. У цей час інтенсивно розвивається мозок і формуються його функції. Згідно з дослідженнями фізіологів, функції центральної нервової системи легко піддаються тренуванню саме в період їх природного формування. Без тренування розвиток цих функцій затримується і навіть може зупинитися назавжди. Для "речетворчества" таким критичним періодом розвитку є перші три роки життя дитини: до цього терміну в основному закінчується анатомічне дозрівання мовних областей мозку, дитина опановує головними формами рідної мови, накопичує великий запас слів. Якщо ж у перші три роки мовлення малюка не було приділено належної уваги, то в подальшому буде потрібно маса зусиль, щоб надолужити згаяне. Ви повинні пам'ятати, що мова - інструмент розвитку вищих відділів психіки людини. Навчаючи дитину рідної мови, дорослі сприяють розвитку його інтелекту і вищих емоцій, готують умови для успішного навчання в школі. 
Загальні правила для батьків: З перших днів життя дитини повинна оточувати повноцінна мовна середовище. Намагайтеся вашу повсякденну діяльність супроводжувати правильної промовою, називайте свої дії, предмети домашнього ужитку під час неспання дитини, при цьому частіше давайте йому можливість бачити ваше обличчя, спостерігати за вашою артикуляцією. Не забувайте, що дитина постійно спостерігає за всім, що відбувається і розуміє набагато більше, ніж може сказати. Частіше беріть дитину на руки, сповивати, годуйте - дитині потрібен постійний тілесний контакт з матір'ю. Заохочуйте будь-які спроби дитини заговорити: малюк почне розмовляти тільки тоді, коли ви захочете його слухати. Не перебивайте і не квапте його. Дайте висловити свою думку. Говоріть з дитиною повільно, короткими фразами; користуйтеся правильною російською мовою, не переходьте на "дитячу мову" самі і не дозволяйте робити це іншим дорослим. Щодня читайте дитині. Не показуйте своєї досади і небажання, якщо дитина попросить вас в сотий раз прочитати книжку, яку особливо полюбив. Заохочуйте цікавість, прагнення ставити запитання, для цього відповідайте на кожне дитяче питання. Заохочуйте прагнення вивчити щось нове. Для дитини весь світ - новий. Створіть йому можливість отримувати нові враження (але не переборщіть!). Основна діяльність дитини - гра. Не відмовляйтеся грати з ним. Хваліть і підбадьорюйте його. Неточне вимова у дітей у віці до 3-х років природно - це так зване вікове недорікуватість (при нормальному психічному і фізичному розвитку і повноцінного слуху). Не пізніше, ніж до 5 - 5,5 років дитина повинна оволодіти правильною вимовою всіх звуків рідної мови. Всякі порушення у вимові звуків, не відповідні нормам віку, розглядаються як дефекти вимови, виправляти які буває дуже важко. Тому особливо важливо стежити за формуванням вимови і вчасно попереджати закріплення неправильної вимови звуків. Ні в якому разі не можна наслідувати неправильного вимови дитини - "сюсюкати" з ним. Тим самим Ви позбавляєте дитину можливості чути правильну вимову і відрізняти від неправильного. Це веде до того, що у дитини не виробляється слуховий самоконтроль і закріплюється викривлене вимова. Дорогі батьки, пам'ятайте, що Ваша мова - зразок для наслідування!
З неправильною вимовою звуків у дітей ми зустрічаємося дуже рано, вже у віці 2-3 років. Однак там найчастіше спостерігаються тимчасові (фізіологічні) порушення звуковимови, зумовлені недостатньою сформированностью мовленнєвого (фонематичного) слуху або артикуляційного апарату. Ці порушення долаються, якщо вдома і в дитячому саду здійснюється весь комплекс заходів по зміцненню здоров'я дітей; коли дорослі, розмовляючи з малюком, дають йому правильні зразки мовлення; коли проводиться систематична робота по формуванню правильної вимови, сприяє засвоєнню дитиною фонетичної системи мови, розвитку
мовнорухового  і мовнослухового  аналізаторів.

 

 



04.11.2016

Поради батькам щодо екологічного виховання в домашніх умовах

«Любов до природи, втім, як і всяка людська любов, безсумнівно, закладається в нас з дитинства» І.соколов-Микитов

«Любов до природи - це естетичне почуття, що формують погляди, смаки, писав Ч.Дарвин, - втрата цих смаків рівносильна втраті щастя і може шкідливо позначитися на розумових здібностях, а ще ймовірніше-на моральних якостях».

Виховання правильного ставлення до природи, вміння дбайливо звертатися з живими істотами має велике значення в дошкільний період життя дитини. Планомірна робота по екологічному вихованню повинна проводитися як в дошкільних освітніх установах, так і в сім'ї.

За останні десятиліття світ ґрунтовно змінився. Сьогодні всі знають про існування екологічних проблем, що загрожують здоров'ю людей, про те, що велика частина населення Землі відірвана від природи, так як живе в містах серед асфальту і залізобетонних конструкцій.

Та й природа все більше «пригніченою» розростаються міста, вирубуються ліси, заболочуються ставки та озера, забруднюються земля, вода в ріках і морях.

Всі ми в обов'язковому порядку повинні частіше виїжджати на природу, спілкуватися з рослинами і тваринами, милуватися гарними краєвидами, слухати лісові шерехи, насолоджуватися тишею. А батькам, які виховують дітей, слід щоденно долучати їх до таїнств до краси природи, щоб уже в ранньому дитинстві в кожній людині зародилося почуття спільності з нею.

Зелений світ кімнатних рослин зацікавить дитину, якщо дорослі члени сім'ї поступово утягнуть його в спостереження за таємничим світом кімнатній флори.

Рослини на перший погляд малюка неживі. Завдання батьків - допомогти йому побачити своєрідність і таємницю їх життя, красу, заради якої рослини і містяться будинку. Привчаючи дитину до регулярних спостереженнями, показуйте йому забарвлення і малюнок на листках. Навіть зелений колір буває у рослин різних (порівняйте, наприклад, темну зелень клівії або аспідістри більш світлими тонами її). Яке ж багатство колірних відтінків, симетричних і несиметричних малюнків можна побачити на листках рослин. Надзвичайне видовище являє собою квітучу рослину. На квітучому рослина хочеться дивитися, не відводячи очей. Кожна квітка це дивовижне чудо природи. Постарайтеся навчити дитину з ранніх років не тільки помічати, але і відчувати, переживати красу квітучих рослин. Вміння розглядати рослини, бачити його своєрідність і красу, помічати різні ознаки та стани - це завдання не тільки естетичного, але і розумової, а також морального виховання. Долучаючись до світу кімнатних рослин, дитина осягає таємниці життя і дізнається нові форми її прояву, вчиться відрізняти здорову рослину від слабкого.

Краса - ознака здоров'я. У світі рослин цей зв'язок проявляється особливо виразно. Рослина з вытянувшимися стеблами і блідими, рідкісними листям, не дає нових пагонів і квітів, не можна назвати красивими.

Отже, ознайомлюючи дітей з кімнатними рослинами, можна одночасно вирішувати завдання їх розумового, морального і естетичного виховання.

Маленькі діти люблять діяти.

Навколишній світ вони пізнають в основному практично, а свої дії поєднують з наглядом за їх результатами. Дитину приваблюють яскраві образи і зміна подій. Цими його особливостями слід скористатися: запропонуйте малюкові зайнятися поливанням рослини.

- Хочеш подивитися, як я поливаю квіти? Підемо! У мене лійка з водою. Я наллю воду в кожен горщик. Спочатку потрібно показати дитині цікаві дії з водою. Дорослий поливає, а дитина спостерігає за ним. Зверніть увагу на те, як вода зникає з горщика і з'являється на піддоні.

- Ти бачив, як я поливаю рослини? - запитує дорослий наступного разу - хочеш допомогти мені сьогодні? Дитина, звичайно, погоджується: він завжди готовий діяти. Дорослий допомагає йому тримати лійку і поливати, пояснюючи при цьому:

- Носик лійки потрібно опустися низько, до самої землі; налити води стільки, щоб змочила всю землю. Потім дорослий пропонує.

- Хочеш, я куплю тобі лійку? Ти зможеш поливати квіти сам. Який же дитина не погодиться на цю покупку?! І ось в будинку з'являється красива маленька лійки з довгим носиком. Запропонуйте дитині відразу ж налити в лійку води - нехай вона постоїть, зігріється. Наступного разу поливайте квіти разом, з двох лійок.

- А навіщо ми поливаємо рослини? Не поспішайте допомогти з відповіддю - нехай дитина подумає, подивиться на квіти, висловить свої пропозиції. Тільки після цього поясніть йому, що рослини живі, вони п'ють воду і ростуть, стають все красивіше.

Дитина обов'язково повинен побачити рослини в період цвітіння. Квітуча рослина, особливо в холодну пору року, прикрашає будинок, радує погляд, створює гарний настрій. Постарайтеся навчити дитину помічати цю красу. Ви помітите бутони ще в їх зародковому стані, але не поспішайте показувати дитині, а от коли бутони стануть великими, слід підвести до рослин і запропонувати йому уважно подивитися, чи не з'явилося на них щось незвичайне, нове, цікаве. Йому буде приємно самостійно відкрити щось нове. Якщо дитина нічого не помітить, покажіть йому бутони і поясніть, що скоро з кожного пуп'янка квітка розпуститься.

Вчіть дитину дивитися і милуватися здалеку і зблизька, серед інших квітів і в самоті на полиці.

- Підемо, подивимось, чи є ще квітка на нашому рослині?

- Йди, подивися на наше квітуче рослина, - дорослий пропонує дитині.

Дитині буде цікаво дізнатися назви рослин. Наприклад, показуючи дитині 3-4 років бальзамін, розкажіть, що це рослини називають в народі «вогник».

Якщо воно цвіте, запропонуйте подивитися здалеку, щоб побачити подібність кольорів, мають малинове забарвлення, з вогниками. У цей момент можна прочитати вірш:

Вогник

Хрумтить за віконцем

Морозний деньок!

Стоїть на віконці

Квітка - вогник.

 

Його поливаю,

Його березі.

Його подарувати

Нікому не можу! Е.Благинина

Спостереження за кімнатними рослинами необхідно поєднувати з практичною діяльністю дитини, наприклад з малюванням. Не обов'язково бути художником. Дорослий малює і одночасно пояснює, показує дитині свої способи зображення. Результат, яким би він ні був, напевно задовольнить малюка.

Одним з видів практичної діяльності дитини має бути його участь у безпосередньому догляді за рослинами. Важливо, щоб дитина займалася цим регулярно і освоював різні трудові дії.

Для того, щоб праця була дитині радість і доручення охоче виконувалися, дорослі повинні вести себе гнучко, настирливо, різноманітно. Слід пам'ятати, що трудова діяльність - основна для дошкільника. У дошкільному віці праця - це насамперед засіб виховання таких важливих якостей, як відповідальність за виконання доручення і одержуваний результат, обов'язковість, цілеспрямованість. Дитина 3-4 років трудиться разом з дорослим. При цьому дорослий робить основну роботу, а дитина виконує лише нескладні дії: тримає лійку, ганчірку, приносить їх, наповнює водою маленьку лійку, сам поливає деякі рослини. Для дитини таке довіра - нагорода. Обов'язково хваліть малюка.

Домашні тварини, як і рослини, що приносять велику радість всім членам сім'ї. Дорослі включають їх кругом своїх повсякденних турбот, а діти активно спілкуються з ними. Світ тварин надзвичайно привабливий для дитини. На відміну від рослин, тварини володіють певним своєрідним поведінкою.

З одного боку, вони дуже схожі на людей: можуть ходити, бігати, лазити, плавати; їдять і п'ють майже як люди, очі і вуха дозволяють їм бачити і чути, тобто сприймати навколишній світ і реагувати на нього. З іншого боку, вони володіють неповторним своєрідністю, яскравою специфікою, як у зовнішньому вигляді, так і в поведінці, наприклад, багато тварин мають частини тіла, яких немає у людей, хвіст, роги, копита, плавники, дзьоб, пір'я, шерсть. Деякі тварини можуть літати, жити у воді або під землею, впадати в сплячку, тобто робити те, що не властиве людині. Тварини в будинку - це важливий фактор виховання дітей. Дорослі повинні пам'ятати про це. Спілкування з тваринами, якщо воно відбувається безконтрольно, може принести не тільки користь, але і шкоду розвивається особистості дитини. Ставлення дитини до тварини, її цілеспрямовані дії можуть виявитися неправильними в силу цілого ряду причин. Насамперед, дитина не знає, що можна робити і що не можна, що для тварини шкідливо, а що корисно. Тварини сильно розрізняються між собою не тільки зовнішніми особливостями, але і способом життя, поведінкою, ступенем звикання до людини. Зрозуміло, що за рибками і птахами можна спостерігати, з кішками і собаками - грати.

Акваріум з рибками, якщо він міститься за правилами акваріумістики, являє собою дуже цікаве і гарне видовище. Підготувати такий акваріум непросто, це повинен зробити дорослий.

Дитина середнього і старшого дошкільного віку може брати в цьому участь: спостерігати за діями дорослого і допомагати йому в міру своїх можливостей. Звичайно, дорослий робить все краще і грунтовніше, допомога малюка не так вже велика. Але справа не в цьому! У дитини формується свідомість власної значущості - адже він бере участь у справжніх дорослих справах! А заодно він починає розуміти, що завести жива істота не так вже й просто: необхідні знання, уміння, трудові зусилля.

Старшого дошкільника можна залучати до догляду за акваріумом: періодично доручати йому чистити дно грязесборником, прати зі стінок наліт, протирати їх зовні; підтримувати блюдце при заливанні або частковій зміні води. Новий інтерес і цілі спостережень виникають у дитини, коли в акваріумі з'являються незнайомі рибки, равлики.

При постановці перед дитиною різних пізнавальних завдань дорослий повинен прагнути зробити його спостереження цікавими. Можна час від часу практикувати малювання риб і акваріума, придумування загадок про риб, спів пісень або читання вірша.

В домашніх умовах нерідко містять птахів. Найчастіше канарок, папуг. Вони швидко звикають до людей. Догляд за ними не складний, але більш відповідальний, ніж догляд за рибами. Птахи не переносять голод, брудний посуд, протяги. Вони дуже полохливі. До птахів слід ставитися обережно і дбайливо. Перший час дорослий повністю бере на себе догляд за пернатим мешканцем, а дитина спостерігає і запам'ятовує що і як треба робити, вчитися спокійно вести себе біля птахів.

Поступово дитина починає допомагати дорослим у догляді за птицею: миє годівницю, поїлку, наливає чисту воду, кладе корм. Всі милуються ним, слухають спів. Дитину слід навчити бачити красу пташки у всіх її проявах. Вчіть дитину спостерігати, помічати, розуміти стан пташки: здорове та веселе, неблагополучне, перелякане. Все це дитина зможе зрозуміти, якщо з самого початку ви будете ставити перед ним конкретні, невеликі за обсягом мети спостережень.

- Розглянь уважно нашу пташку: чим вкрите тіло, якого кольору пір'я?

- З'ясуй, чи все пір'я однакового кольору, де вони довгі, а де короткі. Які пір'я у пташки на голові, грудях, крилах і хвості?

- Я зібрала пір'ячко, коли пташка линяла, вони всі різні. Розглянь їх, ще раз поспостерігай за пташкою, а потім скажи, чому вона може літати, і як пристосована до польоту.

- Сьогодні ввечері, коли в кімнаті темно, подивися, як пташка відпочиває, в якій позі вона спить, чи буде вона спати, якщо включити лампу.

Зміст спостережень допоможе дитині краще пізнати різні особливості птиці, її спосіб життя, звички. Ці знання ляжуть в основу розуміння того, як правильно вести себе з птахом, що можна, а що не можна робити з нею.

Перебування, яких би то не було тварин у вашому будинку не можна порівняти з присутністю в ньому собаки або кішки, цих унікальних чотирилапих, які знаходяться в особливих відносинах з людиною. Їх з серйозними намірами заводять дорослі члени сім'ї.

Достоїнствами собаки є її розум, відданість господареві, хороша здатність до навчання. Кішка приваблює своєю красою, витонченими пропорціями тіла і граціозними рухами. Завжди ретельно вмита, пухнаста, муркотів і ласкающаяся, вона є частиною домашнього затишку. Вони мають статус «братів наших менших», їх потрібно не тільки оберігати і оточувати турботою, але й шанобливо з ними звертатися. Якщо в будинку живе кішка і собака, дитина повинна правильно вести себе з ними. Найголовніше - навчити дитину правильному поводженню з тваринами: м'якості і неназойливости, вміння рахуватися з бажаннями чотириногого друга відчувати його стан.

Постарайтеся переключити дитину на спостереження.

- Подивися здалеку, як собака їсть суп. Що вона спочатку з'їдає - бульйон, м'ясо, картоплю? Як вона їсть тверду їжу? Як гризе кістки? Як п'є?

 

Якщо спостереження ведуться за кішкою, зверніть увагу дитини на те, як, наситившись, вона ретельно доглядає за собою: лапками вмивається, вилизує мовою шерсть на всіх частинах свого тіла. Привчайте дитину рахуватися з відпочинком тварини. Спить чотириногий друг - не треба йому заважати, прокинеться тоді можна з ним погратися. Вчіть дитину бути добрим, турботливим.

04.07.16

         "Використання природних факторів для                   зміцнення здоров'я.

    Організація загартування дошкільників                       влітку"

Літній період - найблагодатніший для фізичного розвитку дітей. Саме влітку такі природні фактори, як сонце, повітря та вода,найефективніше впливають на організм людини, зміцнюють здоров'я та підвищують працездатність. Усі ці фактори використовуються як самостійні засоби загартування організму. Вони підвищують опірність організму до переохолодження та інфекційних захворювань, надають йому здатності пристосовуватися до різких метеорологічних змін.

Під час занять на свіжому повітрі, при сонячній погоді, у воді посилюється ефективність впливу фізичних вправ. Вони викликають у дітей позитивні емоції, підвищують функціональні можливості окремих органів і систем.

Ефективним засобом оздоровлення та фізичного виховання дітей є прогулянки, які організовують на ігрових майданчиках, обладнаних для кожної вікової групи. Активна діяльність на прогулянці (ігри, фізкультурні комплекси, спортивні розваги,спостереження, трудова діяльність тощо) загартовує дітей, розвиває їхні рухи, формує фізичні якості, підвищує життєвий тонус і сприяє всебічному розвитку. Тому в літній період варто забезпечити максимальну тривалість щоденного перебування дітей на свіжому повітрі.

Улітку в спекотні дні ліпше організовувати ігри в затіненій зоні, де сонячні промені розсіяні. Діти обов'язково мають бути в головних уборах. Сонячні ванни проводять строго дозовано під наглядом медичних працівників з урахуванням індивідуальної чутливості дітей до сонця, особливостей стану їхнього здоров'я.

Під час рухової активності в організмі людини підвищується теплоутворення. Якщо ж температура повітря перевищує рекомендовані межі, то процес тепловіддачі організмом утруднюється, що призводить до перегрівання, порушення теплової рівноваги. Усе це може сприяти погіршенню функціонування фізіологічних систем, яке не лише знижує ефективність діяльності, але й негативно впливає на здоров'я дитини, сприяє застудним захворюванням. Тому в умовах спеки при температурі + 30 °С і вище прогулянку в першій половині дня доцільно перенести на більш ранній час, а діяльність, яку передбачали організувати на майданчику, з деякими змінами можна провести й у приміщенні.

На прогулянці потрібно строго дотримуватися питного режиму, особливо в спекотні дні. Адже підвищена рухова активність та висока температура повітря сприяють зневодненню організму.

Природні чинники (сонце, вода, повітря) треба задіювати помірковано, не забуваючи про основні вимоги до загартувальних процедур: системність, послідовність, регулярність, урахування стану здоров'я та емоційного ставлення дитини до оздоровчих процедур.

Загартування повітрям

повітряні ванни в приміщенні (діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);

повітряно-сонячні ванни (на прогулянках, які організовують кожного дня по двічі. Проводити прогулянки слід за будь - якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно одягати дітей – відповідно до сезону і погоди, щоб забезпечити їм вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щоб діти не перегрівалися);

Загартування водою

обтирання (починати загартування водою можна з вологого обтирання (1-2 хвилини) спочатку з рук, шиї. Далі обтирати до пояса, потім ноги. Температура води від +32? С, +28?С до +22? С, +20?С.

обливання (загартуванню сприяє обливання стоп – як самостійна процедура і в комплексі з ходінням босоніж по підлозі, холодному та гарячому піску. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці водою з поліетиленових пляшок);

купання ( у гумових басейнах, встановлених на майданчиках, у відкритих водоймах разом з батьками);

ходьба по вологому килимку, змоченому в сольовому розчині.

Загартування сонцем

Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонячній ділянці. Вкрай обережно сонячні ванни призначаються дітям від 1 до 3 років.

Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5 хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).

Загорати часто, але нетривало.

Кращий час для засмаги: у середній смузі – 9-11 і 16-18 годин; на півдні – 8-11 і 17-19 годин.

Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора, коли сонце хилиться до заходу.

Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40 хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі. Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 ?С.

 

" Система заходів щодо загартування  та зміцнення

здоров'я дітей

на  літній оздоровчий період"

Загартування дітей – це система впливу, яка підвищує витривалість дитячого організму до впливу зовнішнього середовища, здібність швидко пристосовуватися до несприятливих кліматичних умов за допомогою різних засобів самозахисту організму. Систематичне і розумне використання природних факторів природи сприяє підвищенню фізичної і розумової працездатності, зниженню сприйнятливості до  інфекційних захворюв.

При загартуванні потрібно керуватись такими принципами: послідовність, систематичність, врахування індивідуальних особливостей, без страху, негативних почуттів.  В  загартуванні дитячого організму використовуються такі фактори: повітря, вода, сонячне тепло.

 Види та особливості організації загартовуючих заходів:

1.Повітряні ванни-не вимагають спеціальних заходів та  витрат часу:

- на прогулянці, не нижче +18*С, не перегрівати в спеку, панамки, натуральний одяг, тривалість до 30 хв.

- в приміщенні до 10 хв., полегшений одяг, кутове провітрювання, за відсутності протягів

- сон при доступі свіжого повітря.

2.Сонячні ванни -  ультрафіолетові промені,бактерицидний протирахітний вплив.

Суворо дозуються, проводяться  з дозволу медиків, організовуються  з 9 до 12 годин ранку та  після 16 год. Ввечері, починати 3-4 хв., доводячи до 15 хв одноразово, 40 хв. протягом дня, закінчуються водними процедурами.

3.Водні процедури - найдієвіший засіб загартування:

- щоденно прохолодне вмивання, миття рук, шиї, t початкова 32°С, кожні 3 дні знижується на 1°С до t 22°с;

- обливання ніг після сну, t початкова 36°С до t 24°С, розтирання рушником, водночас масаж шкіри ;

- за відповідних умов контрастні ванни для ніг 3 хв, t 36°С та t 22°С, змінююється до t 40°С до t 18°С ;

- ходіння по воді t 22°С - купання в плескальному басейні, t повітря вище 26°С, t води 24°С – 26°С.

4.Ходьба босоніж: запропонувати  дітям скинути взуття, походити по траві, м'якій землі, піску, гладеньких камінцях.

Оздоровчий ефект: профілактика плоскостопості, розвиток тактильних відчуттів.

5.Ходьба «Доріжкою здоров'я»: ходьба босоніж щоденно для профілактики плоскостопості, розвиток тактильних відчуттів з використанням природних наповнювачів (сіль, пісок, каштани, квасоля, горох, гречка).

6.Санація повітря сольовою лампою, іонізація: щоденно, за графіком санація та іонізація повітря у приміщенні  ДНЗ

7.Профілактика плоскостопості, викривлень хребта: включення вправ у рухові паузи, комплекси ранкової гімнастики та гімнастики пробудження, щодня у добре провітреному приміщенні, з використанням додаткового обладнання

8.Пальчикова гімнастика: щодня, впродовж  дня, як фізкультхвилинка на заняттях, у вільний час як спеціальне заняття з використанням віршів, пісень, потішок, звуконаслідування.

 9.Дихальна гімнастика та валеохвилинки: впродовж  дня на свіжому повітрі, у добре провітреному приміщенні, ігри-звуконаслідування для вентиляції легенів, розвитку грудного дихання, активізації головного мозку.

10.Психогімнастика: за планом психолога для зниження збудження, зняття напруження, у вільний час як спеціальне заняття.

11.Психологічне розвантаження: за планом психолога для зниження збудження, зняття напруження,  діє заспокійливо на нервову систему, зняття втоми, оптимізації психічних процесів.

12. Кольоротерапія: вплив на самопочуття, фізіологію – заспокійливо, активізує діяльність органів, систем залежно від кольору спектру.

13.Музикотерапія: для заспокоєння нервової системи, як супровід режимних моментів,в творчій діяльності, створення «Картин настрою».

 

14.Оздоровчий біг: щоденно під час ранкової гімнастики з дітьми старшого дошкільного віку, 3 – 4 хв.

Шановні батьки!

19.05.16 о 15:30 в дошкільному навчальному закладі ясла-садок №13 "Гвоздичка" відбудеться випускний бал "Кольорове дитинство".

Запрошуємо батьків відвідати свято.

Як навчити дитину прибирати іграшки після гри

  • У жодному разі під час прибирання іграшок дитини не проявляйте незадоволення. Із вашого виразу обличчя дитина має не зрозуміти, наскільки це заняття нецікаве. Ліпше Буде, якщо малюк вважатиме, що цей процес є радісним і приємним.

  • Запропонуйте допомогти дитині вам. Не варто сердитися, якщо дитина відмовить вам, і не слід припиняти прибирання. Нехай дитина бачить, що ви справляєтеся, але з її допомогою вам буде легше. Якщо погодиться прибирати, обов'язково похваліть її.

  • Облаштуйте спеціальні місця для іграшок. Машинки можуть «стояти в гаражі», ляльки «спати в будиночку» тощо. А цікаві назви таких місць ще більше приваблюватимуть дитину, і граючись, вона сама навчиться ставити іграшки на свої місця.

  • Перетворіть прибирання на цікаву гру. Наприклад, можна пограти в бджілок, які збирають пилок (іграшки) несуть і його до вулика (спеціальної коробки для іграшок). Головне, проявляти фантазію.

Інтерактивні книжки українською


 Для сучасних дітей, зокрема дошкільників, гаджет — звична річ для повсякденного використання. І як би не сперечалися між собою прихильники та противники ранньої комп'ютеризації дітей, їй усе-таки складно протистояти. Однак в учасників з подібних дискусій'явився шанс для досягнення своєрідного компромісу — завдяки інтерактивним книжкам для дітей.

 

Інтерактивні книжки — це шанс по-новому розкрити для дитини той чи той літературний твір. Чому б не скористатися ним, сповнивши дозвілля малечі цікавими, а то й чарівними моментами?! Пропонуємо добірку інтерактивних українських книжок для дітей. Серед них — як найпростіші, з невибагливою анімацією, так і створені за складнішими сучасними технологіями, як-от дополненной реальности.

 

«Забавлянки», Галина Малик

Першою україномовною інтерактивною книжкою для дітей в Україні вважають «Забавлянки» Галини Малик — збірку ігрових віршів для найменших читачів, що з'явилася у 2011 році. Інтерактивна Електронна версія «Забавлянок» дитині дає змогу бавитися самостійно з книжечкою: пересувати деталі, «оживляти» картинку, видобувати звуки, а ще — слухати. Ілюструвала книжку Вікторія Намозова.

 

«Мама поспішає додому»,Світлана Дорошева

Інтерактивну версію урбаністичної історії для дітей «Мама поспішає додому» Світлани Дорошевої розроблено в 2012 році. У цій книжці зібрано все, що цікавить дитину в сучасному місті. Вона дає змогу зрозуміти, що робить мама дорогою з роботи додому. Дракони, поліціанти, акули, пожежні машини — усе байдуже хоробрій матусі, яку чекає вдома улюблений син.

Оригінальна ігрова анімація, захопливий сюжет, барвисті ілюстрації та текст, начитаний професійними дикторами, неодмінно викличуть у дитини інтерес. Ця історія інтерактивна стане приємною розвагою для дітей віком від 3 до 12 років. Ілюструвала книжку Ольга Дегтярьова.

 

 

«Книжка-з'їжка», Ольга Черепанова та Катерина Галицька

Інтерактивна Чудова історія про те, як на свій шостий день народження Ліза отримала в подарунок справжнього набір посуду. І одразу ж вирішила почастувати своїх друзів — ляльку Поліну, Ведмедя та Зайця.

Це захоплива книжка-гра, у якій маленька Ліза вчиться господарювати на кухні. Завдяки книжці діти дізнаються, навіщо потрібні каганець та ополоник, як зварити кашу, скільки потрібно варити яйце тощо.

 

«Історії дракончика Оппі», Людмила Пшеницька

Інтерактивна книжка-гра «Історії дракончика Оппі» розрахована для дітей віком від трьох до семи років. У формі цікавої гри вона допоможе їм дізнатися, як печуть пиріжки, які є і фрукти ягоди, як працює ресторан тощо. Малеча зможе пройти лабіринт до хатинки Оппі, допомогти дракончику назбирати грушок, напекти смачних пиріжків із різними начинками, роздати пиріжки мешканцям міста, розфарбувати нового друга, скласти з пазл дракончиком.

 

Читаємо разом з дитиною!

  • Насамперед порозглядайте книжку. Для дошкільника читання — це передусім захоплива мандрівка ілюстраціями.

  • Проводьте аналогії з прочитаним, спробуйте разом із дитиною відшукати щось спільне між нею та персонажами.

  • Робіть прогнози. Запропонуйте вгадати дитині, що відбудеться далі в сюжеті книжки.

  • Активуйте бекграунд. Проговоріть, що дитина вже знає про описане у книжці.

  • Ставте запитання дитині, розвивайте її критичне мислення. Запропонуйте їй поміркувати над тими чи тими проблемами.

  • Поговоріть про ілюстрації. Використовуйте малюнки для гри, обговорення тієї чи тієї теми.

  • Візуалізуйте. Уявляйте те, про що читаєте, фантазуйте. Це головний інструмент 

Тест: Чи вмієте ви сперечатися з дитиною?

Наскільки поблажливими не були б батьки до дитячих витівок, іноді їхній терпець все-таки уривається і тоді малеча отримує на горіхи. Але чи всі вміють батьки правильно сварити дитину?

 

 

1. Під час суперечки з дитиною ви здебільшого…

а) обговорюєте лише її неправильний вчинок;

б) пригадуєте її аналогічні вчинки;

в) перераховуєте її негативні особистісні якості.

 

2. Вихователь поскаржилася на поведінку дитини у її присутності. Ваші дії:

а) висловите своє незадоволення, демонструючи солідарність із вихователем;

б) наведете для вихователя аргументи, які виправдали б поведінку дитини;

в) мовчки вислухаєте педагога, а потім наодинці з дитиною проведете з нею виховну бесіду.

 

3. Після суперечки з дитиною ви…

а) переказуєте зміст розмови родичам і друзям;

б) нагадуєте їй упродовж дня про свій зіпсований сваркою настрій;

в) намагаєтеся якомога швидше забути про все.

 

4. Коли сварите дитину, ви ніколи…

а) не вживаєте грубих слів;

б) не плачете;

в) не підвищуєте голос.

 

5. Сварячись на дитину, ви ставите собі за ціль…

а) переконати її більше так не робити;

б) пояснити їй, чому вона вчинила погано;

в) з’ясувати мотив її вчинку.

 

6. Під час суперечки дитина аргументує свої дії. Ваша реакція:

а) постараєтеся применшити їх значення;

б) уважно вислухаєте дитину;

в) попросите її не виправдовуватися.

 

7. Суперечка з дитиною закінчується тим, що…

а) ви ображаєтеся і перестаєте з нею розмовляти;

б) обіймаєте її;

в) просите її пообіцяти, що більше вона так не робитиме.

 

8. Пояснюючи дитині, чому вона вчинила неправильно, ви часто використовуєте аргумент…

а) «Ти ще нічого не розумієш!»;

б) «Так ніхто не робить!»;

в) «Подумай, до чого це призведе!».

 

9. Після суперечки з дитиною ви відчуваєте…

а) розкаяння за свою поведінку;

б) відчуття полегшення;

в) злість.

 

10. Якщо ви вирішили покарати дитину за проступок, то вибір «покарання» залежить від…

а) масштабів заподіяного;

б) ступеня вашого роздратування;

в) рівня супротиву дитини.

 

11. Найбільше вас дратує, коли дитина…

а) сперечається з вами;

б) не розуміє ваших пояснень;

в) робить не так, як ви очікуєте.

 

12. Суперечка з дитиною закінчується в той момент, коли…

а) ви відчуваєте, що стомилися сперечатися;

б) знайдено вихід із конфліктної ситуації;

в) дитина визнала себе винною і просить пробачення.

 

13. Предметом суперечки з дитиною найчастіше стає…

а) проблеми з її поведінкою у дитячому садку;

б) неправильні життєві переконання дитини;

в) її взаємини з близькими дорослими та однолітками.

 

14. Дитина відволікла вас від важливої справи. Ваша типова реакція:

а) приділите їй кілька хвилин;

б) попросите зачекати;

в) висловите незадоволення її настирливістю.

 

15. Після сварки дитина найчастіше…

а) довго «дується»;

б) стає дуже слухняною на кілька днів;

в) поводиться так, наче нічого не сталося.

 

16. Якщо ви хочете висловити дитині свої претензії, то…

а) спеціально обираєте зручний для цього момент;

б) використовуєте як привід для цього проступок дитини;

в) робите це тоді, коли відчуваєте потребу виговоритися.

 

Ключ до тесту «Чи вмієте ви сперечатися з дитиною?»

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

а

5

1

3

3

3

1

1

1

3

5

1

1

1

1

1

5

б

1

3

1

1

1

5

5

3

5

1

5

5

5

5

3

1

в

3

5

5

5

5

3

3

5

1

3

3

3

3

3

5

3

 

Інтерпретація результатів

16-37 балів: Із мухи — слон

Ви схильні брати все близько до серця. Саме тому часто розпочинаєте суперечку з дитиною через дрібницю, із якої ви робите глобальну проблему. Після сварки ви довго не можете заспокоїтися, ображаєтеся далі і розцінюєте всі вчинки дитини крізь призму своєї образи. Кількість претензій до дитини постійно зростає. Намагайтеся поглянути на ту чи ту конфліктну ситуацію з дитиною збоку. Пригадайте своє дитинство — і помилки та проступки дитини перестануть здаватися вам настільки значними.

 

38-59 балів: Із пустого в порожнє

Ви — дуже вимогливі у вихованні, тому очікуєте від дитини надто багато. Щоразу, коли дитина не може чи не хоче відповідати вашим очікуванням, ви відчуваєте розчарування, яке демонструєте дитині. Однак постійне повторення одних і тих самих претензій призводить лише до того, що дитина стає менш чутливою до них. Постарайтеся апелювати до індивідуальних особливостей дитини, використовуйте різні стратегії мотивації. Можливо, тоді вона стане більш уважною до ваших прохань.

 

60-80 балів: Із суперечки — істина

Ви тонко відчуваєте настрій дитини, тому вмієте використовувати вдалий момент, щоб висловити власне незадоволення і вислухати позицію дитини. Здатність контролювати свої емоції йде на користь вам обом, оскільки дитина не піддається додатковому стресу і не боїться висловлювати свою думку. Однак майте на увазі, що в разі серйозних проступків дитини їй може бути корисно побачити ваше засмучення, аби вона зрозуміла свою вину.