Шановні батьки!

Відпочинок біля моря або біля річки — незабутня подія для малюка. Це справжня пригода! Адже навколо стільки всього ново­го і незвичайного: інші міста, люди, зовсім інша природа. Скільки радісного хвилювання викликають розсипи черепашок на пляжі, як заворожує граціозний рух медузи, як веселять зграйки маль­ків біля кромки води. І захопити малюка цікавими і корисними заняттями на пляжі зовсім не складно. Потрібно лише знову норм понути в далеке безхмарне дитинство. Спробуйте, і вам сподобається.

Піщані картини

Улюблене заняття маленьких відпочивальників — малювання на мокрому морському чи річковому піску. Запропонуйтедитині помалювати, а ще краще, намалюйте що-небудь разом. Пам'ятати «Точка, точка, запятая — вьішла рожица кривая. Палка, палка огуречик — вот и вьішел человечек»? Промовляйте віршик і одночасно малюйте на піску. Незабаром і малюк повторюватиме за вами слова і малюнок. Або нехай мама малює коло, а син або донька придумує, що б це могло бути. Може, домалюємо промінчики — і буде сонечко? А може, це кумедне личко? Якщо куточки губ опустити вниз, вираз обличчя буде сумним. А як чоловічка розвеселити? Дуже просто: стираємо сумні губки і малюємо посмішку! На піску можна залишати відбитки долоньок, а потім порівнювати, у кого вони більші: у тата, мами чи малюка. Спробуйте домалювати до відбитків додаткові деталі, щоб вийшла смішна мордочка, крабик, квіточка. На вологому піску можна зробити відбиток не тільки долоньки, а і всього малюка. А потім разом намалювати піщаному чоловічкові одяг, зробити волоссячко з водоростей, а очі, носик і ротик — з камінчиків. Але малювати можна не тільки палич­кою або долоньками. Згорніть пакетик з аркушу паперу так, щоб у центрі залишився маленький отвір, насипте в кульок сухий пі­сок і пробуйте разом з малюком малювати тонкою цівкою піску. Чудові візерунки виходять з камінчиків і черепашок. Намалюй­те який-небудь простий силует і запропонуйте маляті викласти його по контуру камінчиками. Найменші творці нехай кладуть усі камінчики; А більш старшим запропонуйте чергувати камінці з черепашками або розкладати гальку за кольором: світла, темна, знову світла. Можна намалювати на піску довгу змію і викласти красивий орнамент на її «шкірці». Однорічні малюки можуть самі покласти-оченята камінчики на намальовані личка. Такі забави не тільки пробуджують фантазію малюка, але й розвивають дріб­ну моторику. Займатися творчістю на пляжі можна нескінченно, адже сюжетів для малюнків або черепашкової мозаїки безліч: бу­диночки і кораблики, риби і чайки, і навіть портрети мами, тата і малюка. Можна захопити на пляж фломастери і прикраси яскра­вими візерунками велику плоску гальку. За допомогою фломас­терів камінчики легко перетворити на забавних звіряток і героїв улюблених казок. Тепер можна побудувати піщаний «теремок» і розіграти імпровізовану казку просто на пляжі. А якщо хочеть­ся чого-небудь масштабнішого, використовуйте замість полотна спину тата, який засмагає на сонечку. Тільки розфарбовувати її фломастерами не слід. Краще пригадайте" дитячу пляжну забаву: дайте малюкові тоненький прутик, і нехай він «пише» їм на тато­вій спині літери, цифри, малює геометричні фігурки. Чи зможе тато вгадати, що написав малюк? А найменші з радістю зроблять татові «масаж». Пам'ятаєте: «Рейки-рейки, шпали-шпали...»? Чим не пальчикова гімнастика?

Уроки на піску

На піску можна не тільки малювати, а й писати. Хочеться ви­вчити букви? Будь ласка! Пишемо тонкою паличкою «о» або «а». Запам'ятовуємо. Тепер усе стираємо рученятами і знову пишемо... Так до кінця відпустки малюк навчиться читати і писати перші слова. З дітьми старшого віку можна пограти в хрестики-нулики. Або в таку цікаву і корисну гру. Накресліть на вологому піску великий квадрат, поділіть його лініями на чотири рівні частини. Тепер поставте маляті завдання, наприклад, такі: «У лівому верх­ньому віконці намалюй квадратик. У правому нижньому віконці намалюй три крапочки. У центрі намалюй заячу мордочку. А в лі­вому нижньому віконці — букву «а»... Коли всі віконця заповне­ні, стираємо малюнки і починаємо спочатку. Тепер нехай малюк дає вам завдання, а ви виконуйте» Ця гра розвиває маля одночасно в декількох напрямах: вчить орієнтуватися на площині, тренує дрібну моторику, допомагає засвоїти лічбу і запам'ятати букви, цифри, геометричні фігури, словом, усе те, що ви запропонуєте малюкові зобразити.

Швидше за вітер

Чи варто говорити, що перебування на свіжому повітрі біля води, ходьба босоніж — це чудові загартувальні заходи? Але ефект буде ще кращим, якщо ви приділите трохи уваги рухливим іграм з малюком. Почнемо з ходьби. Прогуляйтеся разом з дитиною уздовж берега, залишаючи поруч дві стежки слідів. Покажіть ма­люкові, як потрібно ставити ніжки слід у слід, щоб лінія виходила безперервною. Потім спробуйте пройтися на внутрішній і зовніш­ній сторонах стопи, ніби клишоногий ведмедик. Пробіжіть на но­сочках, а потім на п'ятках. Пострибайте як зайчик. Розгляньте отримані сліди. Однакові вони чи різні? А потім посидьте з ма­люком, відпочиньте і спостерігайте, як ваші сліди зникають під хвилями. А тепер пограйте з малюком у гру «Море і суша». Якщо поблизу грають ще кілька маленьких розбійників, запрошуйте і їх до гри. Чим більше гравців — тим веселіше. Отже, накресліть на піску велике коло. Це буде острів. Решта пляжу — море. За командою «Суша!» малята повинні забігти в коло, «Море» — ви­бігти з кола і «плавати» на морських просторах. Заплутайте ді­тлахів, кажучи не «суша», а «земля», «берег», «острів», або по­вторюйте одну команду поспіль. Той з малюків, хто помилився, вибуває з гри. А найуважніший гравець заслуговує приз!

 

 


04.06.2018

ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ЗАГАРТУВАННЯ ДІТЕЙ ВЛІТКУ

У будь-якому дитячому садочку насамперед дбають про те, щоб діти росли здоровими, веселими та бадьорими. Наш дошкільний навчальний заклад не є винятком.

Літо – найкраща пора, щоб розпочати рішучі дії задля зміцнення здоров'я дитини. Діти та дорослі повинні розуміти цінність власного життя та здоров'я.

Оздоровлення дітей в літній період – складова частина роботи дошкільного закладу зі зміцнення та збереження фізичного та психічного здоров'я дітей.

Літнє оздоровлення передбачає внесення змін у режим дня дітей, а саме:

  • Максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;
  • Відповідну вікові тривалість сну та інших видів відпочинку;
  • Достатню рухову активність.

Цієї чудової пори неможливо сидіти в чотирьох стінах. Дитина прагне повітря, сонця, прохолоди, води, що освіжає в спеку. Їй хочеться якомога більше гуляти серед чудової природи й активно рухатися – бігати, стрибати, лазити. Влітку, власне, і починається знайомство дітей із землею, повітрям і водою. Вся навчальна робота цієї благодатної пори року проводиться з хлопчиками та дівчатками надворі. Батьки можуть дозволяти дітям ранкові пробіжки босоніж по травичці та веселе обливання водою – найкращий початок дня.

Теплої пори року одяг дитини має бут легкий і зручний. Найліпше з натуральних тканин, бо синтетичні тканини можуть викликати подразнення шкіри і ,навіть, алергію. Панамка, кепка – обов'язковий атрибут літа. Найкраще мати головний убор з козирком, щоб сонце не сліпило очі.

Взуття має бути легке, в якому зручно бігати та стрибати. Найліпше – це сандалики, що мають упор для пальців і добре фіксуються на нозі ремінцем. Закриті туфлі на гумовій підошві, а тим паче кросівки з штучної шкіри, парять ноги, що для дитини дуже шкідливо (в неї, навіть, може розвинутися ревматизм). «Шльопки» легко спадають з ніг, а якщо маля дуже рухливе, можуть стати причиною вивиху.

Пам'ятайте: на сонці дитині спершу можна перебувати 5 хвилин (поступово тривалість перебування на сонці доводять до 15 хвилин). Найкраще малюкам засмагати у напівзатінку, що його створюють листя дерев та кущів.

Купатись з дитиною можна, коли температура води перевищить +20 С. Стежте, щоб дитя не переохололо.

Особлива увага в літній період приділяється і харчуванню дітей. Збагачується раціон дітей за рахунок свіжих овочів, фрукті, зелені.

Літній період особливо сприятливий для початку загартування дитячого організму, як у повсякденному житті, так і спеціально організованого (повітряні, сонячні ванни, водні процедури, дозований біг, ходіння босоніж тощо). Повітряні ванни приймаються при температурі повітря + 21 С до + 15 С до 30 хвилин влітку. Коли дуже тепло діти можуть бавитися весь день у самих трусиках та легеньких маєчках. Завдяки сонячним променям під шкірою відкладається вітамін «Д», що оберігає малюків від хвороб.

Водні процедури (обливання, купання) очищують шкіру від бруду, поліпшують кровообіг у судинах.

Повітря лісів, садів або міських парків насичене особливими речовинами – фітонцидами, що збагачують кров киснем.

Сонце, повітря, вода – то все надійні засоби, котрі, як-то кажуть : «завжди під рукою».

В процесі загартування ними підвищується стійкість дитячого організму до змін у навколишньому середовищі, тренується реакція на перепади температури.

Загартування поліпшує обмін речовин, благотворно позначається на роботі дихальної, серцево – судинної систем, підвищує м'язів тонус. Крім того, воно підвищує провідність у нервових клітинах, що, в свою чергу, сприяє поліпшенню умов для розвитку мислення.

Оздоровлений та загартований організм легше переносить фізичні і розумові навантаження.


14.05.2018

УВАГА!

  «Про встановлення вартості харчування дітей у закладах дошкільної освіти міста» 

 

Відповідно до частини п’ятої статті 35 Закону України (зі змінами від 24.12.2015 № 911-VІІІ) "Про дошкільну освіту",   постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів», постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2016 року №16 «Про внесення змін до Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах», наказу Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження порядку встановлення  плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», на виконання наказу управління освіти від 14.05.2018 № 162 «Про встановлення вартості харчування дітей у закладах  дошкільної освіти міста», з метою виконання натуральних норм харчування дітей у закладах дошкільної освіти на підставі рішення виконавчого комітету Первомайської міської ради від 11.05.2018 № 204 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 12.01.2018 № 2  «Про встановлення вартості харчування дітей у закладах дошкільної освіти міста», 

Вік дитини

Вартість харчування одного дітодня

Плата за харчування дітей для батьків в розмірі до 60% від вартості харчування на один день

Оплата за рахунок міського бюджету

До 3-х років та дітей, які знаходяться на дієтичному харчуванні

         29,00 грн

        17,40 грн

           11,60 грн

3 роки і старше

        30,00 грн

       18,00 грн

          12,00 грн

 

 


Робота з обдарованими дітьми
Реформи, що відбуваються у системі освіти, визначають з - поміж важливих напрямків спрямованість на гуманістично - особистісно орієнтовані й розвивальні освітні технології, які зумовлюють зміни у ставленні до дітей дошкільного віку з неординарними здібностями. На базі д/з „Чайка" створено освітні умови, основною метою яких є виявлення, навчання та розвиток обдарованих і здібних дітей. Для ефективного функціонування активізуючого й розвивального комплексу дошкільного закладу інтегрована робота вихователів та фахівців, як психолог, музичний керівник, вихователь з естетики, фахівець з інформатики, викладач англійської мови, логопед, інструктор з фізвиховання, що значно розширює освітню сферу дошкільників та їх креативний потенціал. Діяльність педагогів д/з спрямована перш за все на максимальний прояв природних здібностей дітей з попереднім вивченням їх, на творчий розвиток і становлення особистості кожної дитини з урахуванням її бажань, інтересів і здібностей при збереженні права кожного на свій власний унікальний шлях розвитку. З педагогічним колективом постійно проводиться методичне навчання з проблеми розвитку здібностей і виявлення обдарованих дітей. Були проведені педагогічні ради, на яких розглядались питання : „Від творчого педагога - до творчості дитини", „Цілісний підхід до обдарованої дитини". На консультаціях, семінарах, семінарах - практикумах вивчались питання про розвиток творчості дітей д/в, художнє сприйняття дітей, та інші питання. В ДНЗ постійно ведеться пошук обдарованих дітей та збираються відповідні банки даних. На сьогоднішній день кількість обдарованих дітей в дошкільному закладі 10 чоловік. Це діти з різних вікових груп та різними здібностями. Нахили виявлення обдарованості дітей в ДНЗ проводяться за допомогою алгоритму психодіагностичного обстеження:

      -       спостереження;

-       анкетування дорослих - батьків, вихователів;

-       використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку пізнавальної активності та здібностей у сфері наочно - образного, логічного мислення та уяви під час індивідуального обстеження;

-       використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку розумових здібностей на математичному матеріалі;

Для поглибленої роботи з розвитку дітей і розкриття їхніх спеціальних і загальних здібностей педагогами нашого закладу були створені гуртки за допомогою яких діти отримали можливість більш ефективніше розкривати свій творчий потенціал. Це гуртки: з образотворчої діяльності „Чарівні пальчики"(Бондаренко Н.Г), „Малятко - здоров'ятко" (Долотова Л. В. Фізкультурний), „Англійська для дошкільнят" та „Комп'ютерна грамота" (Ковальова Т. А.), музично - театралізований гурток (Пльонкіна С. М.). Крім цього проводиться  індивідуальна робота з  обдарованими дітьми,  де використовуються різні вправи та завдання для індивідуальних вподобань дітей. Всю роботу з обдарованими дітьми практичний психолог Климчук Ю. С., методист Бондаренко Н. Г. розподілили за такими етапами:

-       діагностика та розподіл дітей за видами здібностей;

-       творча реалізація авторських програм і планів з їх подальшою корекцією;

-       підбір і адаптація педагогічних технологій методів і прийомів розвитку творчого потенціалу здібних дітей;

-       аналіз і узагальнення результатів роботи.

Багато дітей нашого закладу виявляють високий ступінь обдарованості не в одній сфері, а у декількох. Вихователі та психолог нашого закладу не тільки виявляють таку полі обдарованість, а й удосконалюють і розвивають її. Психорозвивальна робота психолога Климчук Ю. С. проводиться з обдарованими дітьми за такими напрямками:

-       розвиток інтелектуальних здібностей;

-       формування адекватного само сприймання;

-       допомога дітям адаптуватися до навколишнього світу;

-       засвоєння   конструктивних  форм   спілкування  з   однолітками  й дорослими;

-       допомога   батькам,   вихователям,   дітям   правильно   організувати навчальну діяльність.

Значну роль у процесі розвитку і навчання обдарованих дітей відіграють батьки. Тому важливо, щоб батьки стимулювали та активно впливали на хід розвитку , навчання і виховання обдарованих дітей. Для цього в дошкільному закладі проводяться такі форми роботи з батьками:

-       індивідуальні консультації психолога та вихователів;

-       „круглі столи", тренінги, лекції;

-       забезпечення батьків методичною літературою;

-       анкетування;

-       консультаційні пункти;

-       творчі виставки дітей.

   Кожна обдарована дитина своєрідна та унікальна. Тому не існує універсальних методів, що виявляють будь - яку обдарованість дитини. Висновки про обдарованість дитини можна робити тільки на підставі великої кількості здобутих результатів. При чому такі висновки не можуть бути остаточними.


09.02.2018


06.02.2018


 

УКРАЇНА

Управління освіти Первомайської міської ради

Миколаївської області

Дошкільний навчальний заклад ясла-садок № 13 «Гвоздичка»

м. Первомайськ, вул. Фабрична, 26,тел. 3-35-39

 

Н А К А З

18.01.2018                                                                                                                                                                                                     № 24 а/г

 

Про встановлення вартості

харчування дітей у ДНЗ № 13

           

Відповідно до частини п’ятої статті 35 Закону України (зі змінами від 24.12.2015 № 911-VІІІ) "Про дошкільну освіту",   постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів», постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2016 року №16 «Про внесення змін до Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах», наказу Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження порядку встановлення  плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», рішення виконавчого комітету Первомайської міської ради від 12.01.2018 №2 «Про встановлення вартості харчування дітей у закладах дошкільної освіти міста»,  на виконання наказу управління освіти від 18.01.2018 № 30 « Про встановлення вартості харчування дітей у закладах дошкільної освіти м. Первомайська»,  з метою виконання натуральних норм харчування дітей у ДНЗ № 13,

НАКАЗУЮ:

1.  Установити вартість харчування одного дітодня у  ДНЗ до 23-24,0 грн.

                                                                        Термін: з 01.02.2018

2. Установити плату за харчування дітей  ДНЗ для батьків або осіб, які їх замінюють, в розмірі  до 60 відсотків від вартості харчування на один день (за кожне відвідування): для дітей віком до 3-х років та дітей, які знаходяться на дієтичному харчуванні –  13 грн. 80 коп., 3 роки і старше – 14 грн. 40 коп.

Термін: з 01.02.2018

3. Звільнити від оплати за харчування на 100% дітей-сиріт та дітей,  позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей учасників війни, учасників бойових дій, ветеранів війни, інвалідів війни та осіб, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», дітей із малозабезпечених сімей, дітей бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверинітету на сході України

Термін: з 01.02.2018

4. Зменшити розмір оплати на 50% для багатодітних сімей, при наявності довідки управління  соціального захисту населення міської ради.

Термін: з 01.02.2018

5.  Зняти з контролю наказ від 18.01.2017 № 24 «Про встановлення розміру   батьківської плати за харчування дітей у ДНЗ № 13» 

6.Вихователям ДНЗ:

6.1. Довести даний наказ до відома батьківської громади.

7.  Контроль за виконанням даного наказу  залишаю за собою.

 

 

Директор ДНЗ                                   С.І.Жуматій


У нас найкращі в місті батьки!

МИ, КОЛЕКТИВ ДНЗ «ГВОЗДИЧКА» ЩИРО ДЯКУЄМО НАШИМ БАТЬКАМ, ВСІМ, ХТО ВИДІЛЯВ КОШТИ, ХТО ДОЛУЧИВСЯ ДО СТВОРЕННЯ РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА, ЗАТИШКУ ТА КОМФОРТУ ДЛЯ МАЛЯТ.

 

ОСЬ ТАКЕ ВЕЛИКЕ ДЯКУЄМО!!!



Правила перебування дітей в дошкільному навчальному закладі №13 «Гвоздичка»

У ДНЗ здійснюється дошкільна освіта дітей від 2 до 6 річного віку, відповідно до чинного законодавства.

ДНЗ працює з 7.00 до 19.00 щоденно, крім суботи, неділі та святкових днів.

Ранковий прийом дітей у ДНЗ здійснюється з 7.00 до 8.30

 

До ДНЗ батьки приводять дитину:

·         здорову;

·         охайно одягнену, одяг має відповідати погодним умовам;

·         у зручному взутті. Змінне взуття (капці, черевики тощо) повинно щільно фіксуватися на нозі дитини та мати каблук заввишки 1 см з метою профілактики плоскостопості.

Прохання: маркуйте речі дитини (підписуйте або вишивайте її ініціали), запасні речі охайно складіть в мішечок з метою їх збереження у дитячій шафі.

Поважними причинами невідвідування дитиною ДНЗ є випадки, підкріплені відповідними документами:

·         хвороба дитини (медична довідка про стан здоров’я дитини перед поверненням у ДНЗ);

·         відпустка батьків (довідка з місця роботи батьків, медична довідка про стан здоров’я дитини перед поверненням у ДНЗ);

·         літнє оздоровлення: 1 червня – 31 серпня (медична довідка про стан здоров’я дитини перед поверненням у ДНЗ);

·         Дитину можна залишати вдома за сімейними обставинами без подальшого подання медичної довідки про стан її здоров’я не більше ніж 2 дні.

·         У будь – якому випадку невідвідування ДНЗ у перший день до 8.30 батькам необхідно повідомити вихователів про причину відсутності дитини та у подальшому періодично інформувати педагогів про стан здоров’я дитини, тел.: (05161)3-35-39

У ДНЗ батьками надаються медичні документи, якщо дитина відсутня у групі упродовж:

·         3-х днів та більше (медична довідка з карантинною відміткою);

·         місяця та більше (до довідки додається висновок про посів на яйце-глист).

До 10 числа поточного місяця батьки оплачують за харчування дитини у ДНЗ.

У ДНЗ здійснюється 3–х разове харчування дітей. Щоденно з меню можна ознайомитися на інформаційному стенді.

Для користування у ДНЗ батьки забезпечують дитину необхідними матеріалами та предметами:

·         речами індивідуальної гігієни (носовичок, гребінець тощо);

·         формою (чешки) для фізкультурних та музичних занять;

·         піжамою.

Відрахування дитини з дошкільного навчального закладу може здійснюватись:

·         за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

·         на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільному навчальному закладі даного типу;

·         у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців (п.12 Положення про дошкільний навчальний заклад).

Батьки беруть активну участь у житті ДНЗ:

·         батьківськи збори, консультації, конференції;

·         свята, розваги, відкриті перегляди освітного процесу;

·         покращення матеріально-технічної бази ДНЗ та своєї вікової групи;

·         створення оптимальних умов у ДНЗ та дома для здійснення дошкільної освіти дитини.

Доречно попросити у вихователя особистий номер мобільного телефону для спілкування, вирішення хвилюючих Вас питань стосовно виховання дитини. При цьому, потрібно пам’ятати, що у вихователя напружена та складна робота. Дзвонити потрібно у години погоджені з вихователем. Якщо Вам дзвонить вихователь, терміново передзвоніть, оскільки інформація може бути дуже важливою.

 

Хто має право забирати дитину з дошкільного закладу?

Батьки, або особи, що за їх дорученням приводять дитину в дошкільний заклад, мають передати дитину вихователю, або тому працівникові ДНЗ, який приймає дітей в цей час. Неприпустимо відправляти дитину в дошкільний заклад саму, без супроводу дорослого. Увечері вихователь зобов'язаний передати дитину батькам або іншій особі, що прийшла за їх дорученням. Вихователь не має права віддавати дітей з дошкільного закладу

НЕПОВНОЛІТНІМ ДІТЯМ, БАТЬКАМ У НЕТВЕРЕЗОМУ СТАНІ.

Оскільки відповідно до чинних нормативно - правових актів батьки мають право залучати до виховання дитини інших осіб, то за потреби інші особи можуть забирати дитину з дошкільного закладу. У цьому випадку мають написати на ім' я завідувача відповідну заяву з переліком осіб, яким довірено забирати дитину з дошкільного навчального закладу. На підставі цієї заяви керівник навчального закладу дає згоду на те, щоб, окрім батьків, дитину з ДНЗ забирали інші особи.

Чи мають право неповнолітні особи забирати своїх братів і сестер з дошкільного навчального закладу?

Відповідно до статті 150 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 р. №2947- ІІІ (із змінами, далі - (сімейний кодекс) батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.

Частиною 6 статті 12 Закону України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 р. № 2402-ІІІ (із змінами, далі - Закон № 2402) встановлено, що батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за порушення прав і обмеження законних інтересів дитини на охорону здоров'я, фізичний і духовний розвиток, навчання, невиконання та ухилення від виконання батьківських обов'язків відповідно до Закону № 2402.

У частині 3 статті 8 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001 р. № 2628- ІІІ (із змінами, далі - Закон № 2628) зазначено, що батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.

Згідно з частиною 2 статті ІІ Закону № 2628, дошкільний навчальний заклад створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання.

Тобто, вищезазначені норми встановлюють відповідальність батьків або осіб, які їх замінюють, та дошкільного навчального закладу за навчання дітей, збереження їх життя та здоров'я тощо.

Крім того, слід зазначити, що відповідно до частини І статті 6 Сімейного кодексу, правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття.

Частина 2 статті 6 Сімейного кодексу визначає, що малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.

Відповідно до статті 32 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 р. № 435-ІV (із змінами, далі - Цивільний кодекс) фізичні особи у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років мають неповну цивільну дієздатність.

 

Умови набуття та надання повної цивільної дієздатності визначаються статтями 34 та 35 Цивільного кодексу.




Інтерактивні книжки українською


 Для сучасних дітей, зокрема дошкільників, гаджет — звична річ для повсякденного використання. І як би не сперечалися між собою прихильники та противники ранньої комп'ютеризації дітей, їй усе-таки складно протистояти. Однак в учасників з подібних дискусій'явився шанс для досягнення своєрідного компромісу — завдяки інтерактивним книжкам для дітей.

 

Інтерактивні книжки — це шанс по-новому розкрити для дитини той чи той літературний твір. Чому б не скористатися ним, сповнивши дозвілля малечі цікавими, а то й чарівними моментами?! Пропонуємо добірку інтерактивних українських книжок для дітей. Серед них — як найпростіші, з невибагливою анімацією, так і створені за складнішими сучасними технологіями, як-от дополненной реальности.

 

«Забавлянки», Галина Малик

Першою україномовною інтерактивною книжкою для дітей в Україні вважають «Забавлянки» Галини Малик — збірку ігрових віршів для найменших читачів, що з'явилася у 2011 році. Інтерактивна Електронна версія «Забавлянок» дитині дає змогу бавитися самостійно з книжечкою: пересувати деталі, «оживляти» картинку, видобувати звуки, а ще — слухати. Ілюструвала книжку Вікторія Намозова.

 

«Мама поспішає додому»,Світлана Дорошева

Інтерактивну версію урбаністичної історії для дітей «Мама поспішає додому» Світлани Дорошевої розроблено в 2012 році. У цій книжці зібрано все, що цікавить дитину в сучасному місті. Вона дає змогу зрозуміти, що робить мама дорогою з роботи додому. Дракони, поліціанти, акули, пожежні машини — усе байдуже хоробрій матусі, яку чекає вдома улюблений син.

Оригінальна ігрова анімація, захопливий сюжет, барвисті ілюстрації та текст, начитаний професійними дикторами, неодмінно викличуть у дитини інтерес. Ця історія інтерактивна стане приємною розвагою для дітей віком від 3 до 12 років. Ілюструвала книжку Ольга Дегтярьова.

 

 

«Книжка-з'їжка», Ольга Черепанова та Катерина Галицька

Інтерактивна Чудова історія про те, як на свій шостий день народження Ліза отримала в подарунок справжнього набір посуду. І одразу ж вирішила почастувати своїх друзів — ляльку Поліну, Ведмедя та Зайця.

Це захоплива книжка-гра, у якій маленька Ліза вчиться господарювати на кухні. Завдяки книжці діти дізнаються, навіщо потрібні каганець та ополоник, як зварити кашу, скільки потрібно варити яйце тощо.

 

«Історії дракончика Оппі», Людмила Пшеницька

Інтерактивна книжка-гра «Історії дракончика Оппі» розрахована для дітей віком від трьох до семи років. У формі цікавої гри вона допоможе їм дізнатися, як печуть пиріжки, які є і фрукти ягоди, як працює ресторан тощо. Малеча зможе пройти лабіринт до хатинки Оппі, допомогти дракончику назбирати грушок, напекти смачних пиріжків із різними начинками, роздати пиріжки мешканцям міста, розфарбувати нового друга, скласти з пазл дракончиком.

 

Читаємо разом з дитиною!

  • Насамперед порозглядайте книжку. Для дошкільника читання — це передусім захоплива мандрівка ілюстраціями.

  • Проводьте аналогії з прочитаним, спробуйте разом із дитиною відшукати щось спільне між нею та персонажами.

  • Робіть прогнози. Запропонуйте вгадати дитині, що відбудеться далі в сюжеті книжки.

  • Активуйте бекграунд. Проговоріть, що дитина вже знає про описане у книжці.

  • Ставте запитання дитині, розвивайте її критичне мислення. Запропонуйте їй поміркувати над тими чи тими проблемами.

  • Поговоріть про ілюстрації. Використовуйте малюнки для гри, обговорення тієї чи тієї теми.

  • Візуалізуйте. Уявляйте те, про що читаєте, фантазуйте. Це головний інструмент