27.06.2019

Консультація для вихователів

"Морально-духовне виховання дошкільників"

Плекати духовність у кожній дитині - святий обов'язок і справа честі педагога. Державним стандартом дошкільної освіти України окреслено сумарний кінцевий показник набутих дитиною компетенцій щодо сформованості духовного потенціалу перед її вступом до школи.   Базовий компонент дошкільної освіти окреслив зміст освіти щодо формування духовної культури особистості дитини у освітніх лініях «Особистість дитини» та «Дитина в соціумі». 

Результатом освітньої роботи зазначено, що на кінець  дошкільного віку дитина: Має уявлення про існування свого внутрішнього світу (думки, почуття, бажання). Здійснює елементарні мисленнєві дії (аналіз, порівняння, узагальнення). Має свої уподобання, прихильності, інтереси; знає, чого хоче чи не хоче, може обґрунтувати своє ставлення. Орієнтується в основних емоціях і почуттях, диференціює добро і зло. Встановлює причинно-наслідкові та смислові зв'язки між подіями життя, своїми переживаннями та виразом обличчя, передає свої почуття мімікою, жестами, словами. Адекватно реагує на різні життєві ситуації, намагається стримувати негативні емоції, співвідносить характер емоційної поведінки з її наслідками для інших. Передбачає результати своєї діяльності, знає їхнє значення для себе і тих, хто поряд, усвідомлює свою відповідальність за вчинене; здатна досягати поставленої мети. Співвідносить свої бажання з можливостями, успіхами та невдачами; розуміє, чим викликане позитивне і негативне судження про неї інших. Орієнтується у своїх чеснотах і вадах, виявляє самоповагу, елементарну гідність. Прагне утвердитись у своїх моральних якостях, виявляє впевненість у своїх можливостях; розуміє, що самовихваляння є негативним проявом, який зачіпає гідність іншої людини. Програмою виховання та навчання дітей «Дитина» освітні завдання щодо духовно-морального виховання окреслені по всіх вікових групах. Так вже в дітей раннього віку варто виховувати бажання дотримуватися елементарних правил мовленнєвого етикету; знайомити їх з правилами поведінки в дошкільному навчальному закладі;  виховувати шанобливе ставлення до старших та вміння доброзичливо поводитися з усіма членами сім'ї. Завданнями освітньої роботи з дітьми четвертого року життя визначено: ознайомлення з найпростішими формами вітання, звертання, прохання, подяки; навчання розмовляти з дорослими та ровесниками невимушено, тактовно, додержуючись відповідної інтонації; навчання дітей виражати свої почуття до мами, прищеплювати повагу до батька, учити поважати людей похилого віку, зокрема рідних - бабусю, дідуся, допомагати їм. У дітей п'ятого року життя розширюють знання про роль кожного члена родини, обов'язки в сім'ї, значення взаємодопомоги, спільної праці, сімейний відпочинок; виховують у дітей повагу до рідних та любов, ніжність, тактовність, бажання допомогти старшим; активізують в мовленні дітей вживання слів ввічливості під час зустрічі та прощання, висловлення прохання, вдячності;  розвивають уявлення про позитивні та негативні риси характеру людей (добрий-злий, ввічливий-неввічливий, грубий); навчають дітей визначати та називати моральні якості за конкретними вчинками і діями; викликають у дітей бажання слідувати позитивним моральним якостям. У старшому дошкільному віці програмовими завданнями окреслено: поглиблення уявлення дітей про культуру родинних стосунків, правила сімейного етикету, поведінку в гостях, у родичів; виховання інтересу до родинних свят, вміння дарувати та приймати подарунки, добирати їх, враховуючи нахили тих, кому ці подарунки призначені; прищеплення  навичок  взаємної поваги у спілкуванні та спільній діяльності, дбайливого ставлення до інших людей (допомагати, співчувати, не ображати, не обманювати, поважати старість, не глузувати з калік); усвідомлення необхідності дотримання дружніх, приязних взаємин родини з сусідами; виховання почуття доброзичливості, ввічливості у ставленні до людей; ознайомлення дітей з позитивними рисами характеру (доброта, щедрість, чуйність, ввічливість, скромність, працьовитість, чесність, великодушність, добросердечність, добродійність, толерантність); усвідомлення необхідності дотримання соціально прийнятих норм поведінки, виховання бажання наслідувати позитивні зразки поведінки і засуджувати негативні, які називають словом «гріх» (гріх - поганий, непорядний вчинок). Тож маємо дбати про гігієну і «поживність» духовної їжі  не менше, ніж про харчі тілесні. Опікуючись безпекою дитини, слід її всіляко оберігати від поширеного нині духовного сурогату, формувати тонкий художній смак, імунітет і огиду до так званої «попси» в усіх її видах і жанрах, до всього нещирого і непривітного, примітивного і брутального. І для цього не потрібні тривалі бесіди і повчання - лише ставлення педагога, насичення дитячого життя кращими мистецькими зразками та християнською мораллю, які самі витісняють з інтересів дитини низьке, приземлене, примітивне, цинічне, допомагають формувати духовні потреби і цінності. Багато науковців і практиків пропонують сьогодні інтегрувати в контекст духовного розвитку дошкільників елементи релігійної просвіти, не вдаючись до власне релігійного виховання і дотримання релігійних обрядів, поклоніння іконам, заучування молитовних текстів тощо. Такі духовні запити можуть задовольнятися в умовах родинного виховання, адже право батьків - визначати, до якої релігії та в який спосіб залучати свою дитину (звісно, не порушуючи жодних її прав, без насилля та примусу).



20.06.2019

Година творчого пошуку

Літо – час оздоровлення дітей. Організація літнього оздоровлення та відпочинку має велике значення для відновлення сил, поліпшення стану здоров’я дітей дошкільних закладів.
В нашому садочку літньої пори діти частіше бувають на свіжому повітрі, на майданчиках. Адже саме тут відбуваються основні оздоровчі моменти.
Використати цей період необхідно дбаючи про повноцінне загартування повітрям, сонцем і водою. Ці природні чинники треба задіювати помірковано, не забуваючи про основні вимоги до загартувальних процедур: 
· системність,
· послідовність, 
· регулярність, 
· урахування стану здоров’я та 
· емоційного ставлення дитини до оздоровчих процедур

 

Загартувальні процедури

Загартування - один із найважливіших заходів профілактики захворювань, зміцнення здоровя дітей. Важливою умовою загартування є послідовність і систематичність проведення різних процедур: до водних і сонячних ванн діти можуть переходити лише після того, як звикнуть до аовітряних ванн. До обливання можна переходити тільки тоді, коли вони звикнуть до обтирання, а до купання - коли звикнуть до обливання.

Загартування повітрям

 


· повітряні ванни в приміщенні (діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);

· повітряно-сонячні ванни(на прогулянках, які організовують кожного дня по два рази. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно одягати дитину – відповідно до сезону і погоди, щобзабезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щоб діти не перегрівалися);

Загартування водою

· обтирання (починати загартування водою можна з вологого обтирання (1-2 хвилини) спочатку з рук, шиї. Далі обтирати допояса, потім ноги. Температура води від +32ْС, +28ْС до +22ْС, +20ْС. 

· обливання (Загартуванню сприяє обливання стоп. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці водою з поліетиленових пляшок);

· купання( у гумових басейнах, встановлених на майданчиках);

Загартування сонцем



· Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонячній ділянці. Вкрай обережно сонячні ванни призначаються дітямвід 1 до 3 років.

· Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).

· Загорати часто, але нетривало.

· Кращий час для засмаги: у середній смузі – 9-13 і 16-18 годин; на півдні – 8-11 і 17-19 годин.

· Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора,коли сонце хилиться до заходу.

· Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі.

· Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 ْС.

· Після сонячних ванн, а не до них, дітям призначають водні процедури.

Заняття з фізичної культури
Влітку, як і взимку заняття складається з трьох частин, але при його проведенні необхідно кожного разу враховувати стан погоди і в залежності від того збільшувати або зменшувати навантаження.

Влітку заняття з фізкультури мають відрізнятися динамічністю, швидкою зміною діяльності. Вихідні положення не повиннібути стабільними, раз і назавжди закріпленими за даними вправами, їх треба частіше змінювати.

Ранкова гімнастика

 



· Влітку ранкову гімнастику обов’язково проводити на повітрі.

· У теплу погоду діти мають виходили на гімнастику в трусиках і майках, по можливості, босоніж.

· Структура ранкової гімнастики влітку залишається незмінною.

· У залежності від погоди змінюється темп проведення вправ, а інколи вихідні положення.

Ігри

 



Спортивні (бадмінтон, городки, з елементами футболу, з елементами баскетболу).

Рухливі (ігри з ходьбою, бігом, рівновагою; з повзанням і лазінням; з киданням і ловлею предметів; зі стрибками; наорієнтування у просторі).

Рухливі ігри на свіжому повітрі слід проводити щодня:

· під час ранкового прийому – одна-дві гри малої та середньої рухливості;

· на прогулянках у першу і другу половину дня – на кожну планується не менше трьох-чотирьох ігор різної рухливості при цьому першу гру розпочинають через 10-15 хвилин після початку прогулянки, коли діти дещоадаптуються до погодних умов, а останньою проводять малорухливу гру;

· увечері (після 16.00) – одна-дві гри малої та середньої рухливості.

Під час літньої спеки ігри з бігом або стрибками доцільно організовувати у другій половині дня, у затишку.

При поясненні гри не можна садити або ставити дітей обличчям до сонця. Сонце заважає дітям бачити вихователя, і вони погано сприймають пояснення і показ рухів у грі.

Рольові (згідно з вимогами програми, атрибути виносити на майданчик);

Народні (згідно з вимогами програми, атрибути виносити на майданчик).

 

 


 

10.05.2019

Калейдоскоп ідей

Формування, збереження і зміцнення здоровя дітей та дорослих громадян України – одна з актуальних проблем нашого суспільства.

Ця проблема є настільки актуальною, що Базовий компонент дошкільної освіти майже весь орієнтований на забезпечення фізичного, психічного і морального здоров’я  дитини, відповідального ставлення до життя з обов’язковим врахуванням балансу : формування у дошкільника стереотипу правильної поведінки в певних ситуаціях через різні напрями виховної діяльності та форм організації.

Саме тому в нашому закладі сьогодні відбувся «Методичний калейдоскоп ідей» на тему «Дидактичні ігри по безпеці життєдіяльності дитини». Вихователі мали змогу презентувати дидактичний оновлений матеріал Де хто розробляє сам для своєї вікової групи, решта купує вже готовий в магазині, проте це не важливо.

 

Головне щоб просвітницька робота з безпеки життєдіяльності проходила постійно та в системі «Педагог-дитина-батьки».

 


18.04.2019

Семінар-практикум

  Дошкільний вік вважають найбільш важливим для фізичного і розумового розвитку дитини. У цей період закладаються основи його здоров'я, формуються головні риси характеру.

Педагоги нашого закладу для себе пріоритетним напрямом освіти для дитячого садка залишається збереження і зміцнення здоров'я дитини,формування у нього звички до здорового способу життя. Головне завдання таких закладів - виробити у дітей розумне ставлення до свого організму, прищепити необхідні санітарно - гігієнічні навички, навчитися вести здоровий спосіб життя з раннього дитинства.

Проблемі формування звички до здорового способу життя у дітей дошкільного віку за допомогою валеології був  присвячений наш сьогоднішній семінар-практикум "Формування валеологічної культури дітей дошкільного  віку дошкільного віку звички до здорового способу життя".


11/04/2019

Співайте!

   Сьогодні керівник музичний підготував для педагогів закладу цікаву та пізнавальну консультацію на тему "Співайте!"

   Голос - це унікальний інструмент, який ми використовуємо, коли розмовляємо, співаємо, кричимо, сміємося чи плачемо. Усім, а не лише тим, хто професійно займається співом, треба пам'ятати, що пошкодивши голос у дитячому віці, можна зіпсувати красу його звучання на все життя. А це позначиться на загальному рівні розвитку мовлення людини, на її нервово- психічному стані.

Зазвичай дорослі не лише не помічають хвороб голосового апарату у дітей, а й несвідомо провокують їх виникнення. Наприклад, у дошкільних закладах педагоги часто просять дітей голосно відповідати, читати вірші («Щоб усім було чути...») тощо. Це неприйнятно, адже треба запобігати щонайменшому перенапруженню голосових зв'язок дітей, слідкувати, щоб динамічний режим дитячої розмови був помірним, зокрема забороняти дітям надто голосно сміятися, вигукувати.

Слід пам'ятати, що голосовий апарат - це частина нашого організму, за станом якого слід стежити. А щоб попередити виникнення проблем з голосом, необхідно дотримуватися правил його гігієни та охорони.

Характеристики звучання дитячих голосів до мутації істотно відрізняються від характеристик звучання голосів дорослих. Голосові складки у дітей:

- коливаються не всією поверхнею, а лише краями, через що дитячий голос звучить слабко;

- коротші, ніж у дорослих, тому дитячий голос звучить вище.

Голоси хлопчиків і дівчаток до 10 років схожі між собою і мають єдину назву - дискант. Система резонаторів у дітей ще не розвинена, отже і тембральне забарвлення їхніх голосів достатньо обмежене. Проте еталонне звучання дитячого дисканту має такі характеристики: дзвінке, витончене, легке.

Іноді дитячий спів може мати і протилежні характеристики: низький, сиплий, хрипкий, форсований та напружений. Це трапляється тоді, коли діти не дотримуються гігієни голосу, голосового режиму та неправильно використовують натуральні регістри свого голосу - віддають перевагу грудному регістру замість головного (фальцетного).

Приблизно у 7 років у дітей зявляється здатність до змішаного голосоутворення (поєднання головного та грудного регістрів). Звичайно, використання грудного регістру значно збагачує темброву палітру голосу, але активно залучати його у процесі співу дітям до 10 років не рекомендовано.

Найпростіше визначати, який регістр задіяний під час співу, можна, поклавши руку на грудну клітку там, де розміщуються трахея або бронхи, і послухавши, чи вібрує грудний резонатор. Якщо так - дитина співає неправильно, активно задіюючи грудний регістр. Звукоутворення у головному регістрі можна контролювати так: попросити дитину, щоб вона, співаючи голосний звук, широко відкривала рота. Якщо маленький язичок у горлі піднятий угору - голос формується правильно.

Гігієна голосу передбачає, що слід дотримуватися певних правил догляду за голосовим апаратом, аби забезпечити його здоров'я. Зокрема, потрібно:

- уникати крику, тривалого мовленнєвого навантаження;

- не співати під час хвороби;

- не співати на вулиці у холодну пору року;

- максимально захистити себе від наслідків різкої зміни температури довкілля;

- обмежувати вживання гострих, солоних, занадто гарячих або холодних страв, газованих напоїв.

Кожний педагог повинен знати, що пошкодити голосовий апарат дитини можливо і на уроці співу чи музичному занятті. Наприклад, відомо, що на голосову функцію погано впливає хвилювання, тож педагог насамперед має подбати про створення позитивного психологічного клімату у дитячому колективі. Окрім того, треба слідкувати, щоб дитячі голоси не перевтомлювалися: надмірне навантаження травмує гортанні м'язи, голос втрачає свіжість звучання та контрольованість. Якщо все ж не вдалося уникнути перевтоми голосу, слід відпочити. Найкращі ліки у цьому випадку - мовчання.

Уберегти дитячий голос від пошкоджень допоможе дотримання співацького режиму. Відповідно до нього для дітей дошкільного віку встановлюють тривалість співу не більше 10 хв. Для більш старших дітей тривалість співу можна поступово збільшувати до 20 хв., влаштовуючи перерви через кожні 10 хв.

Пісні, вправи мають відповідати вокально-технічному та загальному музичному рівню маленьких співаків. Бажано, щоб діапазон композицій не напружував їхні голоси, а мелодії творів - подобалися дітям і легко ними засвоювалися: будувалися на інтервалах-консонансах, інтонаційні ходи яких діти ліпше опановують.

Окрім того, формуючи репертуар для дітей дошкільного віку, педагог має враховувати властиве їм коротке дихання, отож слід добирати пісні з короткими музичними фразами, які закінчуються довгими тривалостями (наприклад, половинними). Перед початком кожної наступної фрази дитина без напруження встигне набрати повітря для дихання.

Кожне заняття зі співу обов'язково слід починати з настроювання голосового апарату дітей на головне (фальцетне) звучання, яке передбачає послідовне виконання підготовчих вправ. Такі вправи дають змогу:

- роздихатися - розрухатися. Діти виконують кілька вправ на дихання, які потім поєднують з рухами тіла (махання руками, повороти тулуба тощо);

- розрезонуватися у мовленнєвому діапазоні. Діти залучають до роботи основні резонатори шляхом мелодекламації, тобто протяжного, виразного читання вірша;

- «розмуватися» у мовленні та співі, починаючи з примарних тонів мовленнєвого діапазону. Діти вимовляють звук «м»; склади «мі», «ме», «ма», «мо», «му»; потім - слова, які починаються на ці склади.

Необхідною умовою вільного, ненапруженого співу є правильна співацька постава, яка сприяє підготовці голосового апарату до дії. Діти під час співу мають стояти рівно, зручно, випрямивши спину, опустивши руки, тримаючи голову прямо. Якщо діти співають сидячи, стільці мають відповідати їх зросту. Сидіти треба рівно, не горблячись, не спираючись на спинку стільця, тримаючи руки на колінах.

Під час співу дітей треба стежити не лише за тим, як вони співають, а й за тим, як вони дихають. Правильному диханню дітей теж треба вчити. Діти мають:

- набирати повітря безшумно, не піднімаючи плечі, так, щоб нижні ребра розсувалися трохи вбік, а живіт ледь помітно випинав вперед. Під час вдиху має виникати відчуття легкого позіхання;

- починати видих зі скорочення м'язів живота, а потім - грудної клітки. Базою слухового уявлення більшості педагогів з музики є звучання дорослого голосу, багатого на тембральні фарби, з широким діапазоном тощо. Саме тому педагоги часто не звертають увагу на ті випадки, коли діти співають не властивими їм голосами, копіюючи вокальну манеру дорослих. А це дуже шкідливо для дитячого голосу.

Механізм копіювання діє на рівні підсвідомості. Те, що виникає мимоволі, організовує голосову функцію і за рахунок систематичних повторювань уже свідомо закріплюється. Ось чому не можна просити дитину співати популярні пісні, які виконують дорослі. Натомість маленьким співакам рекомендовано слухати пісні у виконанні зразкових дитячих колективів, хорів, дітей-солістів. Так, наприклад, високим еталоном звучання дитячого дисканту є голос Робертівно Лоретті. Слухаючи якісне виконання, діти мимоволі «Підтягнуть» і свою інтонаційну точність, артикуляційну виразність тощо.

 

Отже, дотримання елементарних правил гігієни та охорони голосу самими дітьми, увага до цієї проблеми з боку педагогів забезпечать здоров'я голосового апарату у дітей та красу звучання їхніх дзвінких голосів.


28.03.2019

 

Круглий стіл

   В даний час одним із пріоритетних завдань, що стоять перед педагогами, є збереження здоров'я дітей в процесі виховання і навчання.

Аналізуючи стан здоров'я дітей, ми звернули увагу на те, що під час вступу в дошкільний заклад з кожним роком збільшується кількість дітей з ослабленим здоров'ям, зростає кількість дітей з III групою здоров'я, частохворіючих. Основна проблема - низький рівень знань про цінності свого здоров'я батьків і про здоров'я своїх дітей. Відомо, що здоров'я, більш ніж наполовину, залежить від способу життя, на чверть - від навколишнього середовища і набагато менше воно пов'язане зі спадковістю і станом охорони здоров'я в державі. Якщо ми, дорослі люди, це розуміємо, і при цьому свідомо шкодимо собі, то це наш і тільки наш вибір. Здоров'я дошкільнят, зовсім інше питання, воно повністю на нашій совісті. Ми покликані виховати у дошкільника повагу до власного здоров'я і обов'язок його берегти.

Проблема раннього формування культури здоров'я актуальна, своєчасна і досить складна. Відомо, що дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного і психічного здоров'я. Саме в цей період йде інтенсивний розвиток органів і становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, ставлення до себе і оточуючих. Важливо на цьому етапі сформувати у дітей базу знань і практичних навичок здорового способу життя, усвідомлену потреба систематичних занять фізичною культурою і спортом.Використання здоров'язберігаючих технологій допомогло сформувати свідоме ставлення до свого здоров'я, первинні знання про основи здорового способу життя, розвинути у дітей уявлення про будову власного тіла, призначення органів людського організму, навчити дітей догляду за своїм тілом, навичкам надання елементарної допомоги.

 

 


26.04.2019

Тренуємо пам'ять 

   Сьогодні в нашому закладі  практичний психолог  запропонував повправлятись в правах на розвиток та тренування пам'яті.

Якщо говорити просто, то пам'ять - це процес запису, зберігання та вилучення інформації. Вона впливає на багато психічних процесів в особистості, такі як мислення, наприклад. Практичний психолог Гайдук Ірина Миколаївна турбується про стан психічних процесів не лише дошкільнят, але й  наших педагогів.

 

  Усім було дуже цікаво досліджувати свою память, та зрозуміти яка саме добре працює: зорова або слухова.


21.03.2019

Педагогічна рада №3

   Сьогодні в нашому закладі відбулась педагогічна рада №3.

Тема: розвиток творчих здібностей дошкільників через художньо0образотворчу діяльність.

Вихователі намагаються так організовувати навчальний процес, щоб діти були не просто пасивними спостерігачами, а й активними учасниками роботи, мали можливість самореалізуватися у різних видах художньої

діяльності. Перегляд занять, огляд дитячих робіт, бесіди з дітьми показали, що у більшості з них сформований достатній рівень образотворчих навичок і вмінь: вміють працювати з різними матеріалами, добирають необхідні засоби реалізації задуму в малюнках, аплікаціях, виявляють творчу уяву, фантазію, у них сформований естетичний смак. В ході роботи з дітьми вихователі прагнуть, щоб діти не тільки гарно зображували певні образи, об’єкти та явища, а й входили в образ зображуваного. Використання такого підходу дозволяє розвивати творчість дітей, їх вміння експериментувати, добирати необхідні елементи для зображень, аналізувати результати своєї роботи.

Слід відмітити, що в ліпленні та аплікації використовується природній матеріал, зібраний разом з дітьми під час прогулянок та спостережень, який вихователі використовують в роботі для створення з дітьми цікавих

композицій. Така інтеграція видів образотворчої діяльності та використаннярізноманітних матеріалів дає позитивний результат у розвитку дитячоїкреативності.

 

 

 


15.03.2019

З 11 по 15 березня 2019 року в ДНЗ   проводився тематичний тиждень, присвячений пам’яті Т.Г.Шевченка.

Педагоги закладу  використовували різні форми організації дитячої діяльності: читання та вивчення з дітьми творів Т.Г.Шевченко, проведення тематичних занять з ознайомлення з творчістю та життям відомого поета, організація дидактичних ігор, розгляд ілюстрацій до вивчених творів. Вихователі поглиблювали знання дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г. Шевченка, виховували любов до краси поетичного слова, викликали бажання вивчати твори поета, розуміти їх зміст. 

 

"Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченка – живе і вічне."


                                                                    14.03.2019

Консультація: "Актуальність математичного розвитку в дітей дошкільного віку"

Кожен дошкільник - маленький дослідник, який з радістю та задоволенням відкриває для себе навколишній світ. Завдання вихователів та батьків - допомогти йому зберегти і розвинути потяг до знань, задовольнити дитячу потребу в активній діяльності, створити підгрунтя для розвитку розуму дитини.


28.02.2019

Що ми знаємо про святкування Масляної?

      Сьогодні в нашому садочку відбулося друге засідання музичної кав’ярні. Керівник музичний Фролова Ольга Вікторівна  підібрала дуже цікаву тему: "Що ми знаємо про святкування Масляного тижня?".

      Саме цьому  питанню і було приділенне засідання. На перший погляд здається що вже все всім відомо  про це обрядове свято: млинці. танці біля багаття, проте ні . А чи знали ви що кожен день масляного тижня має свою назву та призначення.

Це і зрозуміло, адже Масляна - свято народне і давнє, за час свого існування встигло обрости ритуалами, на які впливали як язичницькі, так і церковні традиції.

А тому Масляний тиждень навіть назву кожного дня має свою, і за ними легко визначити, чим у цей день можна займатися.


Масляна по днях тижня: Понеділок − зустріч

В перший день прийнято зустрічати гостей, пекти млинці, прикрашати оселю опудалом з соломи.


Масляна по днях тижня: Вівторок − загравання

У цей день незаміжні дівчата можуть влаштовувати так звані оглядини. Звати в гості знайомих хлопців або ж вирушати з ними кататися з гірки. За старими повір'ями, якщо в цей день не з'їхати на санях з гірки, то можна "образити" Масляну.


Масляна по днях тижня: Середа − ласунка

Третій день Масниці славиться "тещиними млинцями", коли матір дружини запрошує зятя і годує його млинцями. Також кличуть у гості всіх бажаючих і пригощають їх. Вважається, що кожна господиня повинна мати свій власний секретний рецепт млинців.


Масляна по днях тижня: Четвер − розгуляй

День, коли Масляна набирає свою силу. Крім поїдання млинців, необхідно влаштовувати різні гуляння.


Масляна по днях тижня: П'ятниця − тещин вечір

Цього вечора зять пригощає тещу, яка йде до нього на млинці, а не навпаки. Якщо дотримуватися цього ритуалу, то у тещі із зятем налагодяться стосунки, буде мир і взаєморозуміння.


Масляна по днях тижня: Субота − посиденьки зовиці

Молода дружина цим вечором повинна покликати до себе сестру чоловіка (зовицю) і пригостити її смачними млинцями і обов'язково подарувати цінний подарунок.


Масляна по днях тижня: Прощена неділя

 

Завершальний день Масниці. Назва цього дня говорить сама за себе. У неділю прийнято просити один в одного прощення, таким чином звільнятися від гріхів перед Великим постом.

 


21.02.2019

Бесіда з психологом

     Нагальною проблемою сьогодення є мовленнєвий розвиток  дітей. Саме за цією темою відбулась бесіда практичного психолога  з педагогами. 

    Дошкільна освітня установа - перша й найвідповідальніша ланка в загальній системі народної освіти. Саме дошкільне дитинство є особливо сентисивним до засвоєння мови. Тому процес мовного розвитку розглядається в сучасній дошкільній освіті як загальна основна


31.01.2019

Керівник музичний повідомляє...

      Всім відомо, що загальний та музично-естетичний розвиток дошкільників у дитячому  садочку здіснюють  музичний керівник та вихователь.

     Планування різних форм організації музичної діяльності дошкільнят взаємозбагачуватиме і взаємодоповнюватиме одна одну і створюватиме. таким чином. більш сприятливі умови для музично-ететичного розвитку дітей.

 Спільна робота музичного керівника і вихователя приводить до бажаних резльтатів у рішенні завдань загального музичного виховання дошкільника.

 


24.01.2019

Круглий стіл 

    Сьогодні в нашому закладі відбувся круглий стіл для педагогів на тему "Заняття з образотворчої діяльності в ДНЗ".

    Під час обговорення педагоги активно приймали участь та висловлювали власну думку.

    Тільки шляхом обговорення та відкритого діалогу можна дійти до дійсно вірного рішення.


17.01.2019

Нетрадиційні техніки малювання

    Сьогодні в нашому закладі відбувся майстер-клас  з теми "Нетрадиційні техніки малювання. Кожен педагог нашого закладу піклується про те , щоб всі заняття були для дітей цікаві та змістовні. Щоб бути "в темі"  освітнього процесу, необхідно весь час розширювати свої знання про інноваційні прийоми та техніки виховання дітей.

    Ось і сьогодні педагоги нашого садочку вправлялись в техніці монотипія та створювали картину з об'ємних фарб.

    Під час майстер-класу вихователі мали змогу не тільки отримати теоретичні знання. але й на практиці спробувати її.


15.01.2019

Педагогічні читання

   Сьогодні в нашому закладі відбулися педагогічні читання за спадщиною Сухомлинського Василя Олександровича.

  Перегляд  відео про життя видатного педагога налаштувало вихователів на плідне обговорення його творчості.

    Педагоги закладу зачитали найулюбленіші його оповідання та казки , які використовують в своїй повсякденній роботі. 

   Завдяки творам Сухомлинського в дитині виховується любов до природи, до рослин та тварин, діти аналізують свої вчинки. розуміючи гарний він чи поганий.


13.12.2018

Семінар-практикум

В умовах гуманізації суспільства зростає соціальна роль творчої особистості, здатної активно мислити, шукати, отримувати й використовувати зібрану інформацію.

Сьогодні в нашому закладі відбувся семінар-практикум на тему "Образотворча діяльність в ДНЗ".

    Одним із пріоритетних напрямів виховання юної особистості є розвиток її творчості. І саме мистецтво зі своїм багатогранним, різноманітним, дивовижним і захоплюючим світом впливає на всі сторони духовного життя дитини, пробуджує творчу активність, розвиває розум, формує естетичні уявлення, моральну поведінку.


6.12.2018

Що ми знаємо про досліди?

Сьогодні вихователь старшої групи Деревйова Тетяна Олексіївна підготувала для педагогів цікаву консультацію на тему :

"Досліди-важливий шлях до пізнання навколишнього світу".  Педагоги закладу зрозуміли що головне достоїнство методу експерементування полягає в тому, що він дає дітям реальні уявлення про різні  сторони досліджуваного об'єкта, про його взаємини з іншими об'єктами і з середовищем існування.


29.11.2018

Педагогічна рада №2

Тема: "Сюжетно-рольова гра, як умова успішної соціалізації дитини-дошкільника"

Відповідно до річного плану роботи нашого закладу сьогодні відбулась педагогічна рада №2.

 Тематика яка розглядалась підібрана не  випадково, адже  проблема успішної соціалізації дитини-дошкільника завжди турбує  педагогів усіх часів. Здійснюється соціалізація, головним чином, через спілкування, а оскільки перша людина, з ким дитина починається спілкуватися і відчувати в ньому потреба - це мама (або людина, яка її замінює), то сім'я виступає першим і головним інститутом соціалізації». 

Соціалізація дітей дошкільного віку - процес тривалий і багатоплановий. Це важливий крок на шляху входження у зовнішній світ - неоднозначний і незнайомий. 

   Вирішити ці складні та вагамі завдання допоможе сюжетно-рольова гра. Саме гра допоможе дитині в складній життєвій ситуації та навчить малюка знаходити спільну мову з однолітками та дорослими. Виховає в ній сильну. впевнену та рішучу особистість.

 


11.10.2018

Теоретичний семінар

    Сьогодні в нашому закладі відбувся теоретичний семінар за темою "Вихователі, які вміють грати виграють". 

   Гра - ведуча діяльність дитини. Тому дорослому  та педагогу просто необхідно вміти грати самому.

   Відповідальні за захід педагоги системно підійшли до підготовки семінару. Провели цікавий інформаційний блок, підготували пам'ятки "Принципи успішної організації ігрової діяльності дошкільників".

  Отриманні знання будуть використанні дуже скоро, вже на першому занятті або прогулянці.


14.12.2017

Майстер - клас для педагогів ДНЗ по художньо- естетичному розвитку з використанням нетрадиційних технік малювання.

  Сьогодні педагоги нашого закладу мали змогу повпралятись в нетрадиційних техніках малювання. 

    Досвічені вихователі провели майстер - клас з таких технік: ниткографія, малювання воском, малювання по вологому, малювання солью. Під час цього заходу були надані практичні рекомендаціх та дієві інструкції. 

     Вихователі нашого садочку поповнили свою скарбничку знань щодо художньо- естетичного розитку дошкільників.

 

    


07.12.2017

Семінар-практикум  "Розвиваючі ігри  нового покоління в інтелектуальному розвитку дошкільника"

  Сьгодні педагогами нашого закладу були презентовані розвиваючи ігри та нові іноваційні техніки та методики.

  Досвічені вихователі презентували: навчально-розвивальну технологію  І. Стеценко "Логіки світу", розвиваючи ігри В.Воскобовича та гру "Судоку-цири". Завчасно підготовлені ігри та роздатковий метеріал дали змогу педагогам практично ознайомитись із кожною грою та технікою.

   Кожен педагог поповнив свої знання та отримав практичні рекомендації для використання гри на практиці.