06.05.2019

ПЛАН (орієнтовний)

основних заходів підготовки до проведення

«Тижня безпеки дитини»

в ДНЗ  №13 «Гвоздичка»  з 13. 05.2019 по 17.05.2019 року

 

з/п

Зміст роботи

Форма роботи

Відповідальний за виконання

Термін виконання

1.

1.1.     Видати наказ про проведення «Тижня безпеки дитини».

1.2.     Перевірити наявність усіх документів системи цивільного захисту в ДНЗ.

1.3.     Перевірити наявність журналів проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Наказ

Накази,

плани

евакуації

тощо

Жуматій С.І.

За місяць

до проведення

2.

Підготувати матеріали та оформити стенди «Бережемо життя і здоров'я дітей»

Стенди з моделю­ванням поведінки в надзви­чайних ситуаціях

 

 

 

 

Чернега Н.А.

За 2 тижні до проведення

3.

Провести лекцію «Морально-психологічна підготовка працівників ДНЗ до дій в екстремальних ситуаціях».

Лекція з демон­страцією наочних матеріалів

Жуматій С.І.

За тиждень до проведення

4.

4.1.Підготувати план проведення заходів з фізичної культури, які мають бути проведені під час «Тижня безпеки дитини».

4.2.Перевірити стан спортивного обладнання.

Конспекти

Вихователі

За 3-5 днів до проведення

5.

Підготувати план проведення свят і розваг за тематикою безпеки дитини

План, конспект

Фролова О.В.

За 3-5 днів до проведення

6.

6.1.Оформити куточки «Безпека дитини» в кожній віковій групі.

6.2.Підготувати і оформити виставки дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров'я дитини».

Куточки-стенди, виставки малюнків

Вихователі

За 2 дні

до проведення

7.

7.1.Підготувати інструкції, пам'ятки з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків.

7.2.Перевірити стан та забезпеченість медичного обладнання.

7.3.Поповнити аптечку швидкої допомоги в медичному кабінеті та в усіх вікових групах.

7.4.Виготовити ватно-марлеві пов'язки.

Пам'ятка, інструкції

Смачко О.Ю.

вихователі

За 2 дні

до проведення

8.

8.1.Перевірити стан пожежних щитів та пожежного інвентарю, перезарядити за необхідності вогнегасники.

8.2.Перевірити стан електричного, опалювального обладнання, приміщень та території.

Огляд, перезаряд-ка вогне­гасників

Колесніченко Л.А.

За 2 дні

до проведення

9.

Провести з батьками лекцію про дії під час екстремальних та надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Лекція

Чернега Н.А.

За тиждень до проведення

 

          

06.05.2019

Безпека життєдіяльності дитини вдома

Щоб запобігти нещасним випадкам із дитиною, необхідно створити вдома відповідні умови для безпеки малюка.Суттєву небезпеку для дитини представляє електричний струм. Поговоріть з малюком про те, що електрострум може бути «другом» і «ворогом» одночасно. Поясніть дитині, що не можна торкатися (особливо мокрими руками) електроприладів, розеток та електродротів, що небезпечно брати дріт, який висить, стояти під деревом під час грози тощо. У приміщеннях, де живуть діти, має бути обов'язково справною та усуненою від можливості контакту з нею дитини електропроводка.Меблі по можливості повинні бути без гострих країв. Двері на балкон за відсутності дорослих в кімнаті мають бути зачиненими.Крани газових пальників у кухні також повинні бути закритими. Краще, якщо вони будуть взагалі поза досяжністю дітей.Усі гострі, ріжучі та колючі предмети (голки, шила, ножі, леза тощо) мають знаходитися в закритих шухлядах під замком.Діти не повинні також мати доступ до домашньої аптечки. Пам'ятайте, що таблетки та пігулки малюкам часто уявляються цукерками. Не слід також давати дитині ліки з пляшечки без етикетки. Усі рідини, якими ви користуєтеся для господарчих потреб, мають бути під ключем.

Дитина 3-4 років обов'язково має бути навчена виконанню елементарних правил безпеки в довкіллі:
не кидатися камінням і твердими сніжками;
не дражнити тварин;
не гратися з вогнем, не торкатися дротів, що лежать на землі;
не чіпати газових кранів;
під час переходу вулиці дивитися спочатку ліворуч, а потім праворуч, ходити тільки по тротуарах;
не висовувати руки та голову і не нахилятися із вікон автобусів, тролейбусів, трамваїв та поїздів;
не входити та не застрибувати в транспорт, який вже рушив з місця;
швидко переодягтися та змінити взуття, якщо воно промокло.

 

Розкажіть дитині про небезпеку вогню та про те, що в жодному разі не можна гратися сірниками і запальничками, а якщо виникла пожежа, треба одразу звати на допомогу.
Часом небезпека може підстерігати дитину, здавалося б, із зовсім несподіваного боку. Наприклад, небезпечними для здоров'я і життя малят можуть бути звичайні іграшки. Так, деякі з них (особливо це стосується так званих імпортних іграшок, які не пройшли сертифікат якості в Україні) фарбують шкідливими фарбниками.У середньому дошкільному віці діти ще іноді тягнуть іграшки до рота, і це призводить до тяжких отруєнь. У цьому аспекті доречно згадати про повітряні надувні кульки. Маски, виготовлені таким самим чином, викликають у дітей подразнення дихальних шляхів та екзему шкіряного покрову. Пухнасті м'які іграшки, як правило, виготовляються із синтетичних матеріалів, що протипоказані гігієнічними службами. Вкрай небезпечні й іграшки, що стріляють пістонами.Дитячі іграшки не повинні містити шкідливих для організму малюка речовин: важких металів, лаку, свинцю, хрому та ін. Небезпечні для малюків предмети, які легко ламаються і мають гострі краї або надмірно важкі.Поясніть дитині, що олівці і стержні кулькових ручок не можна гризти.Порада: купуючи іграшки, вимагайте сертифікат якості, який обов'язково повинен бути у продавця. Цей документ гарантує гігієнічність і безпеку.
Перебуваючи поза домом, вивчайте місцевість, куди прийдете з малюком погуляти. Відпочиваючи біля відкритого водоймища, не залишайте дітей поза увагою.
Послідовно та поступово знайомте дітей з правилами дорожнього руху, привчайте переходити вулицю тільки на зелене світло.Якщо ви вирішили завести собаку, оберіть породу, що любить дітей. Статистика останніх років жахлива: величезна кількість дітей, травмованих домашніми собаками, залишаються інвалідами на все життя. Найбільш небезпечними для малюків є вівчарки, російські борзі, лайки, доги тощо.Привчайте дитину піклуватися про себе.
З 3—4 років малюка слід знайомити з елементарними відомостями з анатомії та фізіологи людини: як б'ється сердечко та як його охороняти, чи багато в легенях повітря і яке повітря корисне, як важливо мати красиву осанку.Розкажіть дитині про користь свіжого повітря, шкідливість пилу, формуйте потребу жити у чистому помешканні.
Покажіть малюку отруйні рослини, гриби, кущі та поясніть, чому не можна тягти до рота (куштувати) невідомі ягоди, листочки, травинки. Корисно дитині дізнатися також про шкідливих та небезпечних для здоров'я комах: кімнатну муху, лісового кліща, блоху, вошу тощо.У разі, якщо нещасний випадок з дитиною все ж трапився, батьки мають не втрачати холоднокровносгі, не впадати в паніку і, по можливості, швидко намітити план своїх дій. Найчастіше у дітей дошкільнят бувають порізи і подряпини. Якщо при цьому немає кровотечі, рана не забруднена, найкращий засіб — промивання чистою (краще кип'яченою) водою, а потім перекисом водню. При глибоких порізах та забрудненнях рани слід звернутися до лікаря. Під час кровотечі потрібно її зупинити шляхом підняття пошкодженої кінцівки та накладання пов'язки із стерильного бинта. При носовій кровотечі дитину слід посадити так, щоб голова була трохи нахилена назад, розстібнути комірець та накласти холодний компрес на перенісся або на потилицю, при цьому шмаркатися чи затискати хусточкою ніс не дозволяється. Пам'ятайте, що першу допомогу малюкові потрібно надавати при кожній подряпині чи порізі.З побутових травм у малят найбільш трагічними бувають опіки, викликані гарячими рідинами або вогнем газового паяльника. Тому каструлі з гарячими стравами не можна ставити на край плити, а дитину слід навчити не підходити до плити і не гратися з сірниками, які, до речі, мають знаходитися в недоступшому для малят місці. Під час невеликого термічного опіку потрібно накласти стерильну пов'язку на обпечену ділянку шкіри. При опіку великої ділянки шкіри дитині потрібно дати випити гарячого чаю, а потім доставити в лікувальний заклад. Хімічні опіки можуть бути викликані потраплянням до ротової порожнини каустичної соди, оцтової кислоти тощо. У такому випадку рот і шлунок необхідно промити теплою водою і терміново доставити дитину до лікарні.Іноді діти отруюються якимись ліками або хімічними речовинами. Після виклику швидкої допомоги слід не перешкоджати блювоті або навіть спровокувати її, потім дати дитині випити води для повторної блювоти, на живіт та на ноги покласти теплий компрес.При всіх інших видах нещасних випадків терміново доставити дитину до лікувального закладу або викликати швидку допомогу.
Пам'ятайте! Вам, найближчим малюкові людям, потрібно виховувати в дитині любов та повагу до себе та інших людей, вчити її піклуватись про себе та оточуючих, щоб попередити небезпеку травм, хвороб та різноманітних нещасних випадків!


 07.03.2019

Безпечні мультфільми та передачі для дітей

Критерії добору якісних мультфільмів

Критеріями добору мультфільмів з точки зору їх придатності для використання як засобу навчання мови і розвитку мовлення визначено такі:

• емоційна та мовленнєва насиченість, сюжету мультфільму;

• відповідність структури текстів мультфільму можливостям дитячого сприймання й розуміння, співвіднесеність їх із дитячим досвідом і пережитими подіями;

• динамізм фільму, гострота й експресивний розвиток сюжету, захопливі для дитини події; яскравість, оригінальність, та ін­дивідуальність зображення героїв — вони запам'ятовуються;

• зв'язок фільму з реальною життєвою ситуацією дитини, її відносинами з довкіллям;

• пробудження бажання наслідувати позитивного героя, зо­крема його благородство й успішність.

Технологія використання мультфільмів як освітнього засобу

Результати ґрунтовного аналізу теоретичних і практичних доро­бок науковців і практиків дають підстави стверджувати, що сучасне медіадидактичне забезпечення освітнього процесу в дошкільних на­вчальних закладах — недосконале. Пропонуємо авторську техноло­гію застосування відеосюжетів із мультфільмів як засіб навчання мови й розвитку зв'язного мовлення старших дошкільників, для якої розроблено систему тематичного планування.

Коротко охарактеризуємо концептуальні підходи до реалізації технології та певні рекомендації щодо її втілення. Найсприятливіша технологія роботи з мультфільмами передбачає формування у дітей таких умінь:

• організовано й усвідомлено сприймати інформацію;

• спостерігати, класифікувати, обирати;

• аналізувати й резюмувати отриману інформацію;

• усно висловлювати думки щодо побаченого.

Це зумовлено певними причинами. По-перше, тому що екран­ні засоби для сучасної дитини є звичайними й улюбленими, зустріч із ними приносить їй радість. По-друге, використання відео в на­вчанні мови та розвитку мовлення допомагає й дорослому розкри­вати свої творчі здібності. По-третє, використання екранних засобів дає змогу дорослому розширити варіативність ситуацій у межах від­працьованої лексико-граматичної теми (якщо йдеться про організо­ваний процес навчання), привносячи щоразу щось нове, що викли­кає інтерес у дитини і дає імпульс для вербального висловлювання. А отже, дає змогу повніше здійснювати комунікативну спрямова­ність процесу навчання мови й розвитку мовлення.

Навчання мови та розвиток мовлення неможливі без опори на принцип наочності. Наочність є засобом навчання, що забезпечує оптимальне засвоєння освітнього матеріалу, виявляється ефективним прийомом розвитку пам'яті, утворює основу розвитку творчої уяви та мислення і є джерелом набуття знань. Мовна наочність охоплює мовленнєву діяльність дорослого й дитини, її можна застосовувати на кожному занятті незалежно від його етапу, цілей і завдань. Вона реалі­зує комунікативну спрямованість заняття, від ступеня її використання залежить показник щільності спілкування на занятті.

 

 


16.01.2019
Увага! Різке похолодання сприяє переохолодженню організму та обмороженню частин тіла дітей!

    Що таке обмороженняЩорічно до лікувальних закладів України надходять постраждалі з різними стадіями обмороження. За спостереженнями медиків кількість таких хворих збільшується одразу у декілька разів у періоди різких похолодань. Щоб уникнути переохолодження й обмороження, фахівці рекомендують більше про це дізнатися та дотримуватись основних правил поведінки в умовах низьких температур.

Обмороження – це пошкодження будь-якої частини тіла (включно до відмирання тканин), яке виникає внаслідок впливу низьких температур оточуючого середовища. Найчастіше обмороження виникає при температурі повітря нижче – 100С-200С. При довготривалому перебуванні на відкритому повітрі, особливо за умов високої вологості та сильному вітрі, обмороження може виникнути восени та навесні при температурі повітря вище нуля. Статистика свідчить про те, що навіть усі важкі обмороження з ампутацією кінцівок виникають, коли людина перебуває у стані важкого алкогольного сп’яніння.

Ступені обмороження

Обмороження І ступеню(найбільш легкий випадок) частіше виникає при недовготривалому впливі низької температури на організм людини. Уражена ділянка шкіри бліда, після відігрівання червоніє, в деяких випадках має темно-червоний відтінок, починається розвиток набряку. Омертвіння шкіри не виникає. Наприкінці тижня після обмороження може розпочатися незначне шелушіння шкіри. Повне одужання відбувається на 5-7 день по обмороженні. Перші ознаки такого обмороження – відчуття печіння, поколювання з подальшим онімінням ураженої ділянки тіла. Потім виникають зуд шкіри та незначний або сильний біль.

Обмороження ІІ ступенювиникає при більш тривалому контакті з холодом. На початковій стадії виникає блідість, охолодження та втрата чутливості в ділянці тіла, але ці прояви виникають при всіх ступенях обмороження. Тому найбільш характерна ознака ІІ ступеню травми – це виникнення в перші дні після обмороження пухирів, наповнених прозою рідиною. Повне відновлення шкіри відбувається протягом 1-2 тижнів без грануляцій та рубців. При обмороженні ІІ ступеню після відігрівання виникає біль, більш інтенсивний та тривалий ніж при травмі І ступеню. Має місце свербіння та печіння шкіри.

Приобмороженні ІІІ ступенютривалість періоду впливу холоду та зниження температури ураженої ділянки організму людини збільшується. Пухирі, що виникли на початковій стадії, заповнені рідиною з кров’ю, їхнє дно фіолетово-червоного кольору, нечутливе до дотику. Відбувається відмирання всіх елементів шкіри з виникненням опісля одужання на цих місцях грануляцій та рубців. Уражені нігті знов не відростають або відростають деформованими. Відторгнення тканин, що відмерли, закінчується на 2-3 тижні, після чого розпочинається рубцювання, яке триває до одного місяця. Інтенсивність та тривалість болю більш виражена ніж при обмороженні ІІ ступеню.

Обмороження IVступеню виникає при довготривалому впливі холоду, зниження температури в уражених ділянках тіла при ньому найбільше. Воно часто поєднується з обмороженням ІІІ і ІІ ступенів. Відмирають усі прошарки м’яких тканин, нерідко уражаються кістки та суглоби. Уражена ділянка тіла темно-синього кольору, інколи з мармуровим малюнком. Набряк виникає одразу після відігрівання і швидко збільшується. Температура ураженої ділянки шкіри значно нижча ніж на прилеглих частинах тіла. Пухирі виникають на менш уражених ділянках, де виникло обмороження ІІІ-ІІ ступенів. Відсутність пухирів при швидко та значно поширеному набряку, відсутність чутливості свідчать про наявність обмороження IV ступеню. Під час довготривалого перебування людини під впливом низької температури виникають не тільки місцеві ураження частин тіла, але і загальне охолодження організму. Під загальним охолодженням розуміють стан, який виникає при зниженні температури тіла нижче 340 С.

Перша допомога при обмороженнях

Дії при наданні першої медичної допомоги відрізняються в залежності від ступеню обмороження, стану загального охолодження організму людини, його віку та наявних хвороб. При наданні першої допомоги необхідно припинити дію охолодження, зігріти кінцівки для відновлення кровообігу в уражених холодом тканинах із метою попередження розвитку інфекційних ускладнень. У першу чергу слід направити постраждалого до найближчого теплого приміщення, зняти з нього взуття, верхній одяг, шкарпетки та рукавички. Одночасно з проведенням заходів першої черги треба викликати швидку медичну допомогу для проведення кваліфікованих заходів щодо рятування постраждалого. При обмороженні І ступеню, ділянки тіла, що охолоджені, необхідно зігріти до почервоніння теплими руками, легким масажем, розтиранням тканиною з вовни, диханням, а потім накласти ватно-марлеву пов’язку.

При обмороженні II-IV ступеню швидке зігрівання, масаж або розтирання не робіть. Слід накласти на уражену поверхню теплоізолюючу пов’язку (шар марлі, товстий шар вати, знов шар марлі, а зверху клейонку або прогумовану тканину). Уражені кінцівки зафіксуйте за допомогою підручних засобів (шматок дошки або фанери, щільний картон), які накладаються та фіксуються зверху пов’язки. Для теплоізоляції можна використовувати ватники, куфайки, вовняну тканину тощо. Ураженим дають пити теплу рідину, гарячу їжу, невелику кількість алкоголю, таблетку аспірину або анальгіну, по 2 таблетки „Но-шпи” або папаверину. Не потрібно розтирати уражених снігом, тому що кровоносні судини верхніх та нижніх кінцівок можуть постраждати. Не можна застосовувати швидке зігрівання обморожених кінцівок біля багаття, безконтрольно застосовувати грілки та інші джерела тепла, тому що це погіршує перебіг обмороження. Не рекомендується, як неефективний, варіант першої допомоги – застосування олій та жирів, розтирання кінцівок спиртом при глибокому обмороженні. При загальному охолодженні організму людини легкого ступеню достатньо ефективним методом лікування є зігрівання постраждалого в теплій ванній при початкової температурі води 240 С, поступово температуру води збільшують до нормальної температури тіла людини. В разі наявності у постраждалого середнього або важкого ступеню охолодження, з порушенням дихання та кровообігу, людину необхідно швидко відвезти до лікувального закладу.

„Залізне обмороження”

Взимку реєструються холодові травми, що виникають при контакті теплої шкіри з холодним металом. Як тільки дитина візьметься голою рукою за залізяку або лизне її язиком, вона міцно прилипне до неї. Звільнитися можна тільки відірвавши предмет разом зі шкірою. Виникає жахлива картина – дитина плаче від болю, скривавлені руки та обличчя призводять батьків до стану шоку. На щастя, „залізна” рана не часто буває глибокою, проте все одно її необхідно терміново продезінфікувати. Спочатку промийте рану теплою водою, потім перекисом водню, який очистить рану від бруду. Добре допомагає застосування гемостатичної губки, але можна використовувати складений у декілька шарів стерильний бинт, який необхідно притиснути до рани та тримати до повної зупинки кровотечі. Якщо поранення велике, необхідно звертатися до лікаря.


Якщо дитина самостійно не відірвала від себе залізяку, а голосно кличе на допомогу, ваші правильні дії допоможуть запобігти виникненню великих поранень. Не відривайте дитину від залізяки, а полийте на прилипле місце теплу воду. Метал після зігрівання звільнить свою жертву. Говорячи про металеві предмети, необхідно нагадати, що взимку вони відбирають у дитини тепло. Тому неможна давати дітям дитячі заступи з металевими ручками, металеві частини санчат накривайте тканиною. Не дозволяйте дітям довго кататися на каруселях та гойдалках, лазити металевими сходами споруд на ігрових майданчиках. Обов’язково захищайте руки дитини рукавичками.

Профілактика переохолодження та обмороження

Існує декілька простих правил, виконання яких дозволить уникнути переохолодження та обмороження при сильному холоді: не вживайте алкогольних напоїв – алкогольне сп’яніння сприяє високій утраті тепла, в той же час викликає ілюзію тепла. Додатковим негативним фактором є неможливість сконцентруватися на перших ознаках обмороження; не паліть на морозі – паління зменшує периферійну циркуляцію крові і робить кінцівки більш уразливими до дії холоду; носіть просторий одяг – це сприяє нормальній циркуляції крові. Одягайтеся так, щоб між шарами одягу залишався прошарок повітря, який утримує тепло. Верхній одяг бажано носити непромокаючий. Тісне взуття, відсутність устілки, брудні шкарпетки можуть створювати передумови обмороження. Особливу увагу до взуття необхідно приділяти особам, в яких сильно пітніють ноги. У взуття необхідно вкладати теплі устілки, а замість бавовняних шкарпеток одягати вовняні – вони поглинають вологу та залишають ноги сухими. Не виходьте на мороз без рукавичок та шарфу. Найкращий варіант – рукавички з водовідштовхуючої тканини, яка не пропускає повітря, з хутром всередині. Рукавички зі штучних матеріалів погано захищають від морозу. У вітряну погоду відкриті ділянки тіла змащуйте спеціальним кремом. Не носіть на морозі металевих (у тому числі золотих та срібних) прикрас. По-перше: метал охолоджується до низьких температур швидше ніж тіло, внаслідок чого можливе „прилипання” цих предметів до шкіри з виникненням почуття болю та холодових травм. По-друге, перстені на пальцях затрудняють циркуляцію крові та сприяють обмороженню кінцівок. Використовуйте допомогу друзів. Слідкуйте за обличчям друзів, особливо за носом, вухами та щоками, звертайте увагу на зміну їх кольору, а друзі повинні слідкувати за станом вашого обличчя. Не дозволяйте обмороженому місцю знов замерзнути, це може призвести до більш значних пошкоджень. Не знімайте на морозі взуття з обморожених ніг – вони розпухнути і ви не в змозі будете знов взутися. Необхідно найшвидше потрапити до теплого приміщення. Якщо замерзли руки – спробуйте відігріти їх під пахвою.

Повернувшись додому після довготривалої прогулянки по морозу, обов’язково впевніться у відсутності обмороження кінцівок, спини, вух та носа. В разі необхідності своєчасно розпочинайте лікування обмороження. Несвоєчасне надання допомоги може призвести до гангрени та втрати кінцівки. Якщо під час перебування на відкритому повітрі ви відчуваєте початок переохолодження, негайно зайдіть до теплого приміщення – магазину, кафе, під’їзду – для зігрівання та огляду місць потенційного обмороження. Якщо у вас зламалася машина на значній відстані від населеного пункту або в незнайомій місцевості, краще залишатися в ній та викликати допомогу по телефону або чекати іншого автомобіля. Ховайтеся від вітру. На вітрі вірогідність обмороження зростає. Не мочіть шкіру – вода проводить тепло швидше ніж повітря. Не виходьте на мороз із вологим волоссям. Вологий одяг і взуття (наприклад, людина впала у воду) необхідно зняти, витерти людину, при можливості переодягнути її в сухий одяг та якнайшвидше доставити до теплого приміщення. У лісі необхідно розпалити багаття, роздягнутися і висушити одяг. Під час сушіння одягу енергійно робіть фізичні вправи та обігрівайтесь біля вогню. Доцільно взяти з собою на довготривалу прогулянку змінні шкарпетки, рукавички та термос із гарячим чаєм. Перед виходом на мороз бажано поїсти – вам необхідна додаткова енергія. Слід враховувати, що у дітей терморегуляція ще не налагоджена, а в осіб похилого віку при деяких хворобах порушена. Ці категорії найбільш піддаються обмороженню та переохолодженню, тому враховуйте це під час планування прогулянок узимку. Пам’ятайте, що перебування дитини на морозі не повинно перевищувати 15-20 хвилин, потім потрібно зігріти її в теплому приміщенні.

Врешті-решт пам’ятайте, що найкращий спосіб вийти з неприємної ситуації – це до неї не потрапляти. Якщо ви не любите екстремальних відчуттів, то у великий мороз не виходьте з приміщення без потреби!

Навчальний пункт Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Харківської області.

Ожеледиця

Щорічно Міністерством охорони здоров'я України реєструється сумна статистика травмувань, пов'язаних з ожеледдю: за небезпечний сезон лікарі надають допомогу тисячам громадян, які постраждали на льоду.

Ми пропонуємо вам прості рекомендації, як уберегтися від значних неприємностей у період ожеледиці.

Перед виходом із будинку

· Змайструйте на підошви та каблуки вашого взуття "льодоступи":

o прикріпіть на каблук перед виходом шматок поролону (за розмірами каблука) або лейкопластиру;

o наклейте лейкопластир чи ізоляційну стрічку на суху підошву і каблук (хрест-навхрест або східцем) і перед виходом натріть піском (на один - два дні вистачає);

o натріть наждаковим папером підошву перед виходом, а краще прикріпіть його на підошву (але від води піщини наждакового паперу рано або пізно обсипаються);

o намажте на підошву клей типу "Момент" та поставте взуття на пісок, після цього сміливо виходьте на вулицю.

· Пам'ятайте, що кращими для льоду є підошви з мікропористої чи іншої м'якої основи та без великих каблуків.

· Людям похилого віку краще в "слизькі дні" взагалі не виходити з будинку. Але якщо потреба змусила, не соромтеся взяти палицю з гумовим наконечником або з шипом. Якщо у вас з собою торба, то вона повинна бути тільки такою, що можна носити через плече. Пам'ятайте, що дві третини травм люди старші 60 років одержують при падінні.

· Прогулянки вагітних жінок в ожеледицю без супроводження -небезпечні для здоров'я.

· Не виходьте без потреби на вулицю, якщо ви слабкі та неспритні. Зачекайте поки не приберуть сніг і не розкидають пісок на обмерзлий тротуар.

Як можна зменшити ризик травм у ожеледицю

· Будьте напоготові про всяк випадок під час ходьби в такі дні - впасти.

· Ходіть не поспішаючи, ноги злегка розслабте в колінах, а ступайте на всю підошву. Руки повинні бути не зайняті торбами. Пам'ятайте, що поспіх збільшує небезпеку слизоти, тому виходьте із будинку не поспішаючи.

· При порушенні рівноваги - швидко присядьте, це найбільш реальний шанс утриматися на ногах.

· Падайте в ожеледицю з мінімальним збитком для свого здоров'я. Відразу присядьте, щоб знизити висоту. У момент падіння стисніться, напружте м'язи, а доторкнувшись до землі, обов'язково перекотіться - удар, спрямований на вас, розтягнеться і витратить свою силу при обертанні.

· Не тримайте руки в кишенях - це збільшує можливість не тільки падіння, але і більш важких травм, особливо переломів.

· Обходьте металеві кришки люків. Як правило, вони покриті льодом. Крім того, вони можуть бути погано закріплені і перевертатися, що додає травмувань.

· Не прогулюйтеся з самого краю проїжджої частини дороги. Це небезпечно завжди, а на слизьких дорогах особливо. Можна впасти та вилетіти на дорогу, а автомобіль може виїхати на тротуар.

· Не перебігайте проїжджу частину дороги під час снігопаду та у ожеледицю. Пам'ятайте, що у ожеледицю значно збільшується гальмовий шлях машини і падіння перед автомобілем, що рухається, приводить як мінімум до каліцтв, а можливо і до загибелі.

· Небезпечні прогулянки в ожеледицю в нетверезому стані. У стані сп'яніння травми частіше всього важкі, всупереч переконанню, що п'яний падає завжди вдало. У стані сп'яніння люди не так чутливі до болю і при наявності травми своєчасно не звертаються до лікаря, що завдає згодом додаткові проблеми та неприємності.

· Якщо ви впали і через деякий час відчули біль в голові, нудоту, біль в суглобах, утворилися пухлини - терміново зверніться до лікаря в травмпункт, інакше можуть виникнути ускладнення з поганими наслідками.

· Тримайтеся подалі від будинків - ближче до середини тротуару. Взимку, особливо в містах, дуже велику небезпеку являють собою бурульки. Найбільшу небезпеку бурульки становлять у період танення льоду та снігу.

Навчальний пункт Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Харківської області.

Тонкий лід

Запам'ятайте!

Лід може підвести нас восени, взимку і навесні.

Ці заходи дозволять вам знизити ризик від небезпеки на льоду.

Заходи безпеки на льоду

· Знайдіть для початку стежку або сліди на льоду. Якщо їх немає, позначте з берега маршрут свого руху.

· Подивіться заздалегідь, чи немає підозрілих місць:

o лід може бути неміцним біля стоку води (наприклад, із ферми або фабрики);

o тонкий або крихкий лід поблизу кущів, очерету, під кучугурами, у місцях, де водорості вмерзли у лід;

o обминайте ділянки, покриті товстим прошарком снігу - під снігом лід завжди тонший;

o тонкий лід і там, де б'ють ключі, де швидкий плин або струмок впадає в річку;

o особливо обережно спускайтеся з берега: лід може нещільно з'єднуватися із сушею, можливі тріщини, під льодом може бути повітря.

· Візьміть з собою палицю для того, щоб перевіряти міцність льоду. Якщо після першого удару палицею на ньому з'являється вода, лід пробивається, негайно повертайтеся на те місце, звідки ви прийшли. Причому перші кроки треба робити, не відриваючи підошви від льоду.

· Ні в якому разі не перевіряйте міцність льоду ударом ноги. Інакше вам доведеться з'ясовувати, наскільки добре ви запам'ятали і засвоїли цю пораду.

· Пошукайте, чи немає вже прокладеної лижні, якщо ви на лижах. Якщо немає і вам треба її прокладати, кріплення лиж відстебніть (щоб, у крайньому випадку, швидко від них позбутися), палиці тримайте в руках, але петлі лижних палиць не накидайте на кисті рук. Рюкзак повісьте лише на одне плече, а краще волочіть на мотузці на 2-3 метра позаду. Якщо ви йдете групою, відстань між лижниками (та й пішоходами) не скорочуйте менше, ніж на 5 метрів.

· Пробийте лунки по різні боки переправи, щоб виміряти товщину льоду, (рекомендується відстань між ними п'ять метрів) і проміряйте їх. Майте на увазі, що лід складається з двох прошарків - верхнього (каламутного) і нижнього (прозорого і міцного). Виміряти точну товщину, можна лише знявши спочатку верхній (каламутний) прошарок від снігового, зовсім уже неміцного льоду.

· Безпечним вважається лід: для одного пішоходу - лід зеленуватого відтінку, товщиною не менше 7 сантиметрів; для обладнання ковзанки - не менше 10-12 сантиметрів (масове катання - 25 сантиметрів); масова переправа пішки може бути організована при товщині льоду не менше, ніж 15 сантиметрів.

· Катайтеся на ковзанах лише у перевірених та обладнаних місцях.

· Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини - негайно повертайтеся. Не біжіть, а відходьте повільно, не відриваючи ступні ніг від льоду.

· Твердо засвойте, що зимова підлідна ловля риби потребує особливо суворого дотримання правил поводження, це диктує багаторічний досвід не самих щасливих рибалок:

· не пробивайте поруч багато лунок;

· не збирайтеся великими групами на одному місці;

· не пробивайте лунки на переправах;

· не ловіть рибу поблизу вимоїн та занадто далеко від берега, яке б клювання там не було;

· завжди майте під рукою міцну мотузку 12-15 метрів;

· тримайте поруч з лункою дошку або велику гілку.

Якщо ви провалилися на льоду річки або озера

· Широко розкиньте руки по крайкам льодового пролому та утримуйтеся від занурення з головою. Дійте рішуче і не лякайтеся, тисячі людей провалювалися до вас і врятувалися.

· Намагайтеся не обламувати крайку льоду, без різких рухів вибирайтеся на лід, наповзаючи грудьми і по черзі витягаючи на поверхню ноги. Головне - пристосовувати своє тіло для того, щоб воно займало найбільшу площу опори.

· Вибравшись із льодового пролому, відкотіться, а потім повзіть в той бік, звідки ви прийшли і де міцність льоду, таким чином, перевірена. Незважаючи на те, що вогкість і холод штовхають вас побігти і зігрітися, будьте обережні до самого берега, а там не зупиняйтеся, поки не опинитеся в теплі.

· Якщо на ваших очах на льоду провалилася людина, негайно сповістіть, що йдете на допомогу. Підкладіть під себе лижі, дошку, фанеру (це збільшить площу опори) і повзіть на них. Наближайтесь до ополонки тільки повзком, широко розкидаючи при цьому руки. До самого краю ополонки не підповзайте, інакше у воді опиняться вже двоє. Ремені, шарфи, дошка, жердина, санки або лижі допоможуть врятувати людину. Кидати пов'язані ремені, шарфи або дошки треба за 3-4 метра.

· Якщо ви не один, тоді узявши один одного за ноги, лягайте на лід ланцюжком і рухайтеся до пролому. Дійте рішуче і швидко - постраждалий швидко мерзне в крижаній воді, мокрий одяг тягне його донизу.

· Подавши постраждалому підручний засіб порятунку, витягайте його на лід і повзіть з небезпечної зони. Потім укрийте його від вітру і якнайшвидше доставте в тепле місце, розітріть, переодягніть в сухий одяг і напоїть чаєм.

Пам'ятайте: відправлятися на водойми поодинці небезпечно!


21.11.2018 

Продовжується в нашому садочку

" Місячник безпеки життєдіяльності".

Сьогодні відбулась розвага

" Відважні пожежники"

Під час якої діти закріпили знання з правил пожежної безпеки. Навчалися діяти в екстримальних ситуаціях


19.11.2018

                              ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ДОРЬОЖНЬОГО РУХУ 

    

            На виконання наказу управління освіти від 09.11.2018 № 315  Про проведення «Тижня безпеки  дорожнього руху»,  з метою привернення уваги до складної ситуації з дорожньо-транспортним травматизмом в Україні та необхідності зменшення смертності внаслідок ДТП, виховання молодого покоління, активізації діяльності дітей до теми безпеки руху, а також розвитку творчих здібностей підростаючого покоління  з 13.11.2018 по 16.11.2018 року в нашу закладі проведено " Тиждень безпеки дорожнього руху" 


07.11.2018

    З 05.11.ПО 06.12.2018 В ЗАКЛАДІ РОЗПОЧАВСЯ  

 " МІСЯЧНИК БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ"

 

    Головною метою проведення Місячника безпеки життєдіяльності є забезпечення захисту учасників навчально-виховного процесу та підтримання безперервної роботи ДНЗ № 13 в режимі повсякденної діяльності та в умовах виникнення надзвичайної ситуації. Вирішення поставленої мети можливо за умови забезпечення достатнього і необхідного рівня компетентності дитини для її безпечного та комфортного існування у навколишньому середовищі, а також закріплення елементарних норм поведінки при діях в умовах надзвичайної ситуації.

                                                ЗАХОДИ МІСЯЧНИКА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

 

№ з/п

                           Заходи              

Термін виконання

Відповідальні

1.

Обговорення на  виробничій нараді питання про стан роботи проведення місячника  безпеки в дитячому садку.
Створення наказу по садочку
від 07.11.2018 70 а/г  «Про проведення «Місячника безпеки вжиттєдіяльності в ДНЗ»

23.11.2018р.

 07.11.2018р.

Директор

2.

Розробка, затвердження плану з проведення місячника безпеки.

до 08.11.2018р.

Вихователь- методист

3.

Інформування про проведення місячника безпеки педагогів, батьків, дітей .

до 09.11.2018р.

Директор, Вихов мет

4.

Приведення у відповідність до вимог нормативно-правової бази документації.

до 29.11.2018р.

Директор, Вихов-мет

5.

Перевірити стан спортивного обладнання, обладнання на ігровому майданчику, стан пожежного щита та пожежного інвентарю

До 07.11.2018р.

Директор,
завгосп

6.

Перевірити стан електричного, опалювального обладнання, приміщень та території

До 07.11.2018р.

Директор,
завгосп

7.

Організація і проведення практичного тренування  дій персоналу у разі пожежі в дитячому садку

Протягом місячника

Директор, завгосп

8.

Проведення планового інструктажу співробітників за правилами пожежної безпеки.

Протягом місячника

Директор, завгосп

9.

Організація суботника з очищення ділянки дитячого садка від сухої трави та сміття.

Перша субо-та листопада

завгосп

10.

Ігрові тренінги, моделювання ситуацій («Один вдома», «Біля річки», «Бродячі собаки», «Якщо покликав незнайомий», «Небезпечні предмети в побуті», «Небезпечні знахідки»

Протягом місячника

Вихователі

11.

Розміщення інформаційних матеріалів на стендах в дитячому садку  і в групах.

Протягом місячника

Вихователі

12.

Профілактика дитячого дорожньо - транспортного травматизму:
1. Робота з дітьми по вивченню правил дорожнього руху згідно з  перспективних планів освітньо – виховної роботи.
2.
Цільові прогулянки з дітьми:
- по вулицях (види транспорту)
 - до перехрестя, (пішохідний перехід)
- зупинці пасажирського транспорту.
3. Оновлення куточків з вивчення правил дорожнього руху в групах (макети, атрибути, ілюстрації, дидактичні ігри)
4. Виставка дитячих малюнків на теми: -
«Обережним будь!»;
5. Оформлення інформації для батьків щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму вдома та в дитячому садку.

6. Оновлення сюжетно - рольових, дидактичних, режисерських ігор з правилами дорожнього руху

7. Оформлення виставки методичних посібників для організації роботи з дітьми з вивчення правил дорожнього руху в методичному кабінеті «Вивчаємо правила дорожнього руху»

8. Читання художніх творів, розглядання картинок, ілюстрацій, заучування віршів про транспорт, правилах дорожнього руху

9. Бесіди про правила дорожнього руху: «Наш друг світлофор», «Червоний, жовтий, зелений».

« На вулицях міста»;« Куди їдуть машини»; «Вулиці міста»

10. Заняття « Додержання правил правильного переходу вулиць і доріг», «Подорож у світ транспорту», « У світі дорожнього руху».

11. Розвага «Відважні пожежники».

з  13.11. по 16.11. 2018р.

Вихователі
Вихов
атель – методист
музичний керівник

13.

Вивчення правил пожежної  безпеки:
1.Беседа про роботу пожежників
.
2. Заняття з  теми «Дії при виникненні пожежі»
 3.
 Моделювання ситуацій «Якщо почалася пожежа ...»
5. Оформлення виставки методичних посібників для організації роботи з дітьми з вивчення правил пожежної безпеки.
6. Бесіда на тему: «Предмети, що вимагають обережного поводження»
7. Оформлення пам'яток для батьків
8. Консультація для батьків «Виховання навичок безпечної поведінки у дошкільнят»
9. Буклетів для батьків: «Безпека в житті – життя у безпеці» «Про правила важливих - пожежобезпечних»

10.Виставка дитячих малюнків  на тему попередження пожеж «Вогонь друг, вогонь – ворог».
11. Екскурсія до ПЧ

з 19.11. по 21.11.2018р.

Вихов.
Вихов. – методист
музичний керівник

14.

Дитина і природа:
1. Ігрові вправи «Як поводитися при стихійних лихах»

2.Консультації: «Спілкування з природою - прекрасно чи жахливо? »,« Як поводитися при зустрічі з тваринами »,« Рослини можуть бути небезпечними »,« Що робити при отруєнні грибами? »,« Якщо дитина загубилася в лісі »

3."Сигнали небезпеки в природі"

4. Бесіди

6. Заняття :-  «Вітер віє, вітер буйний»
- «Гроза. Правила поведінки»
«Природні та стихійні лиха»
«Наслідки буревію»

з 22.11. по 26.11.2018 р.

Вихователі
Вихов
атель – методист
музичний керівник

15.

Все про здоров’я:

1. Конкурс малюнків «Подорож в Країну Здоров'я»
2. Сюжетно-тематичне заняття «Бути здоровими хочемо» - бесіди щодо профілактики ГРЗ
3. Фестиваль рухливих  ігор
4. Виставка дидактичних ігор
5.Народні рухливі ігри
6.Робота з батьками Консультації: "Безпека і здоров'я наших дітей", "Стан фізкультурно-оздоровчої роботи в дитячому садку", "Здоров'я дитини - у ваших руках", "Сон дитини", "Як гартувати дитини".

7. Наочно-інформаційний матеріал: "Перешкода простуд", "Раціональне харчування", "Профілактика захворювань"

8. Лялькова вистава « Кицин дім».

з 27.11. по 30.2018р.

Вихователі
Вихов
атель – методист
музичний керівник

 

 



05.09.2018

Консультація для батьків «Увага! Дорога! »

Шановні   дорослі  , мами й тата!  Кращий спосіб зберегти своє життя і життя своєї дитини на дорогах — дотримуватися правил дорожнього руху! Виховання у дітей навичок безпечної поведінки на вулицях міста — дуже важлива проблема. Ви можете запитати : навіщо пояснювати дітям особливості руху транспорту, правила переходу вулиці, якщо малюки все одно переходять дорогу, тільки тримаючись за руку дорослого? Може, не варто забивати їм голову цими правилами, поки вони ще не ходять самостійно вулицями, не користуються міським транспортом? Але ми завжди повинні пам’ятати про те, що формування свідомої поведінки — це тривалий процес. Це сьогодні дитина всюди ходить за ручку з мамою, а завтра він стане самостійним пішоходом і пасажиром міського транспорту.

Робота з навчання дітей правилам грамотного і безпечної поведінки на вулицях міста, в міському транспорті повинна бути систематичною. У дошкільному  закладі  ми проводимо бесіди, заняття, ігри, розваги, виставки на дану тему. Але цього мало — практичне застосування цих знань цілком лягати на ваші плечі. Єдність наших і ваших вимог до дітей — це умова безпеки наших дітей! Діти завжди поруч з нами, вони дивляться на нас, наслідують нам. Вони наше життя, наше продовження, наш сенс зберегти наше майбутнє — наших дітлахів, забезпечити їм здоров’я і життя — головне завдання батьків і всіх дорослих. Лихо, давлячи на газ за кермом своїх автомобілів, переходячи проїжджу частину на червоний сигнал світлофора або взагалі в недозволеному місці, не забувайте, що поруч з вами ваші діти, такі ж учасники дорожнього руху, що повторюють і повністю копіюють зневажливе і часто небезпечне ставлення дорослих до дотриманню правил дорожнього руху. Саме дорослі (батьки) закладають негативні звички порушувати правила безпечної поведінки на дорозі — основу можливої майбутньої трагедії. Батьки повинні твердо засвоїти силу власного прикладу. Ви — об’єкт любові і наслідування для дитини. Це необхідно пам’ятати завжди і тим більше, коли ви робите крок на проїжджу частину дороги разом з малюком. Щоб дитина не потрапила в біду, виховуйте у нього повагу до правил дорожнього руху терпляче, щодня, ненав’язливо. Дитина повинна грати тільки у дворі під вашим наглядом. Він повинен знати: на дорогу виходити не можна. Ви не залякуйте дитину, а спостерігайте разом з ним, пояснюйте, що відбувається з транспортом, пішоходами. Нехай ваш малюк сам приведе вас в дитячий сад і з дитячого саду додому. Ваша дитина повинна знати:

— На дорогу виходити не можна;

— Дорогу можна переходити тільки з дорослими, тримаючись за руку дорослого;

— Переходити дорогу треба по переходу спокійним кроком

— Пішоходи — це люди, які йдуть вулицею

— Для того щоб був порядок на дорозі, щоб не було аварій, щоб пішохід не потрапив під машину, треба підкорятися світлофору: червоне світло — руху немає, жовте світло — увага, а зелений каже: «Проходьте, шлях відкритий»

— Машини бувають різні (вантажні, легкові); це транспорт. Машинами керують водії. Для транспорту призначене шосе (дорога). Коли ми їдемо в транспорті, нас називають пасажирами. Під час їзди в транспорті не можна висовуватися з вікна.

Дитина вчиться законам дороги, перш за все, на прикладі дорослих. Приклад старших повинен сприяти виробленню у дитини звички вести себе відповідно до Правилами дорожнього руху. Це головний чинник виховання дисциплінованого поведінки на вулиці. Іншими словами, успіх профілактики дитячого дорожнього травматизму залежить від свідомості, особистої культури та дисциплінованості самих батьків. Не залишайтеся байдужими до поведінки на дорозі чужих, чи не ваших дітей. Може , зауваження, зроблене Вами дитині, вчасно простягнута рука допомоги дозволить запобігти можливій  біді.

Шановні батьки  пам’ятайте , що кращий спосіб зберегти своє життя і життя своєї дитини на дорогах — дотримуватися правил дорожнього руху!


17.08.2018


 

15.05.2018

Профілактика дитячого травматизму

З появою на світ маленької людини перед її батьками постають різноманітні і складні завдання, зокрема найголовніше, — щоб дитина росла здоровою. Але травми у дітей, на жаль, трапляються досить часто.

Найчастіше це побутовий травматизм. Йдеться про ушкодження, які діти отримали вдома, у дворі чи в саду. Вони бувають різні. Найнебезпечніші — опіки полум’ям, хімічними речовинами і падіння з висоти. До побутового травматизму найчастіше призводить недостатній догляд за дітьми з боку батьків. Залишені у доступному для малят місці голки, цвяхи, леза бритв можуть стати причиною травми, а іноді — і смерті. Це стосується і газових плит, оголених проводів електромережі, відчинених вікон, сходів… За свою необачність батьки іноді дуже дорого розплачуються.

Дошкільнята намагаються позбутися нагляду дорослих, охоче граються на повір’ї зі своїми ровесниками. Тому необладнані дитячі майданчики, захаращені двори, відкриті люки, канави, несправні ліфти, поруччя сходів, несправні велосипеди не огороджені ділянки, де проводяться ремонті роботи теж дуже небезпечні. Часто діти падають з висоти: балконів, драбин, дерев, що теж призводить до тяжких травм.

Діти різного віку інколи торкаються неізольованих проводів, оголених контактів електропроводів, вставляють у розетки шпильки, цвяхи і нерідко отримують опіки та ушкодження тканин тіла електричним струмом. Таким чином, очевидно, що єдиним винуватцем усіх пошкоджень у немовляти є недбалість або неуважність дорослих.

Для того щоб уберегти дітей від опікових травм, дорослі повинні дотримуватися наступних правил безпеки:

- суворо стежити за тим, щоб під час прийому гарячої рідкої їжі діти не перекидали на себе чашки, тарілки і т.п.;

- з підвищеною увагою і обережністю переносити посуд з гарячою рідиною в місцях квартири (або дитячих установ), де раптово можуть з’явитися діти;

- не дозволяти дітям перебувати поруч під час приготування їжі, миття посуду, прання білизни, прасування;

- ховати в недоступних місцях сірники, запальнички;

- зберігати їдкі кислоти, луги та інші отруйні речовини в місцях, недоступних для дітей;

- не допускати дітей близько до топлення печі і напруженим предметів (електроплитці, праски, чайнику та ін);

- при купанні дітей дорослим не можна ні на хвилину відлучатися.

Принципи запобігання травматизму побутового різні, але головним з них є постійна турботадітей. Дорослі повинні виховувати в дітях обачливість і обережність. Особливо при поводженні з вогнем і небезпечними приладами. Не можна залякувати дитину, правильніше час-від-часу розповідати про різні нещасні випадки. З малятами треба бути постійно на сторожі, усувати з їхнього шляху небезпечні предмети, старшим дітям требапояснювати небезпеку, яку таять в собі необдумані вчинки, доводити помилковість сумнівних уявлень про героїзм.

Допоможуть батькам у цьому вдало підібрана література, кінофільми, телепередачі.

Найтяжчими і з найбільшим процентом смертності є автодорожні травми. І знову ж таки, головними їх причинами є бездоглядність дітей на вулиці, незнання правил вуличного руху… Більшу частину свого часу дитина проводить у товаристві батьків та дорослих. Якщо дитина бачить, як дорослі порушують правила вуличного руху, вона бере приклад з них. Природно, що приклади поведінки на вулиці він бере, перш за все, зі своїх рідних.

Батьки! Життя та здоров’я дитини у ваших руках! Щодня нагадуючи дитині елементарні правила безпеки, ви застерігаєте його від можливих травм.

Спортивний травматизм Фізкультура і спорт є могутнім засобом зміцнення організму і фізичного розвитку дітей, але це тільки при вмілому і правильно організованому занятті спортом. Але, на превеликий жаль, дитячих спортивних закладів поки що недостатня кількість і до того ж не всі батьки розуміють їх користь, вважаючи що дитина може займатися спортом і без інструктора . Тому багато дітей грають у різні рухливі ігри, їздять на велосипедах без старших досвідчених товаришів. Або обирають місця, не зовсім придатні для ігор, а часто і небезпечні: річки, захаращені двори, пустища тощо. Тому батьки повинні якомога раніше залучати дитину до занять у спортивних товариствах, на стадіонах. Цим вони не тільки загартують дитину, а й вбережуть від страшної небезпеки.

Серед смертності від травматизму утоплення займає одне з перших місць. Це може статися як влітку, так і взимку. Головною причиною утоплення є невміння плавати, незнання особливостей водойм, при стрибках у воду велику небезпеку приносять підводні скелі, каміння. Взимку діти тонуть, провалюючись під лід при катанні на ковзанах, або переходячи через водоймища.

Головну роль у запобіганні нещасних випадків на воді відіграють товариства рятування на воді та інші громадські організації. Вони відповідають за те, щоб для купання дітей були відведені спеціально огороджені місця, але навіть у таких місцях діти повинні бути під пильним контролем. Всі небезпечні місця для купання повинні бути огороджені і встановлені попереджувальні знаки. Взимку дороги, придатні для переїзду через річку, чи озеро, теж повинні позначатися.

Дорослі зобов’язані категорично забороняти дітям кататися на ковзанах, санках по тонкій кризі. Найкраще покататися на ковзанах в спеціально обладнаних місцях чи майданчиках.

Санки, лижі, ковзани – найулюбленіші речі в користуванні дітей взимку. На жаль, саме вони стають причиною багатьох травм. Ні, це зовсім не означає, що не потрібно кататися на санках, ковзанах, подорожувати на лижах.Коли вибирається місце для забав, як правило,
 шукають пагорб чи схил, з якого будуть спускатися на санках чи лижах. Потрібно пам’ятати, що це місце обов’язково повинно бути далеко від дороги. Це піддає смертельному ризику не тільки ваше життя і здоров’я, а й безпеку оточуючих. Взимку дорога слизька і не завжди водій транспортного засобу зможе зупинити його в потрібний момент. Діти повинні пам’ятати, що під час забав та ігор не потрібно виконувати різні трюки. Дуже часто, катаючись, вони люблять похизуватися перед друзями різними способами катання. Тут фантазія спрацьовує дивовижно: це і катання із зав’язаними очима, і повернувшись спиною, і на одній нозі і т.д. Потрібно пам’ятати, що катаючись, діти повинні передбачити, що з закритими очима можна зіштовхнутись із сусідом, деревом; повернувшись спиною, дитина також не буде бачити куди їде, і не зможе керувати санками чи лижами, своєчасно і адекватно зреагувати на небезпеку. Небезпечно прив’язувати санки одні до одних. Саме це є причиною того, що перевернувшись одні санки потягнуть за собою інші. Особливо небезпечно прив’язуватись (чіплятися) на ходу до транспортних засобів.

Основне, що повинні запам’ятати діти, це те, що катання на лижах, санках, ковзанах має стати веселою розвагою, а не нести небезпеку (шкоду) вашому здоров’ю.

Основне правило для батьків: дитина повинна відчувати любов та увагу оточуючих, бути під пильним (але не набридливим) контролем!


23.04.2018