23.01.2018

 

БЕЗПЕКА ВЗИМКУ

Зима - чудова пора відпочинку для малечі. Скількі радощів вона приносить!

Перший сніжок несе не тільки радість, але й небезпеку, особливо на дорозі.

Снігопади, замети, слизька дорога, обмежена видимість, короткий світловий день - ось далеко не повний перелік особливостей зимової вулиці. Саме тому необхідно навчити кожну дитину правил поведінки на вулицях та дорогах в зимову пору року.

Якщо йде сніг, він заліплює очі пішоходам, заважає огляду дороги, різко погіршує видимість. Водіям теж стає гірше видно дорогу, видимість скорочується.

Отже, потрібно бути вкрай уважним, спочатку обов'язково зупинитися і, лише переконавшись у тому, що поблизу немає транспорту, переходити проїжджу частину. Насамперед зверніть увагу дитини на обмежену видимість і слизьку дорогу. Потрібно, щоб дитина зрозуміла, що треба бути вкрай уважними і стежити за дорогою. Кучугури звужують проїжджу частину дороги. Перехід через ці замети помітно ускладнюється. По суті, вони стають ще однією «пасткою» на дорозі. Якщо машина стоїть і вона занесена снігом, це теж «пастка». Треба бути дуже обережним і перш, ніж вийти з-за замету на дорогу, висунутися буквально на півкорпусу і переглянути її в усі боки. При переході проїжджої частини дороги краще почекати, поки на дорозі не буде проїжджаючих машин. У жодному разі не бігти через проїжджу частину, навіть на переході! Переходити кроком і бути уважним.

На слизькій дорозі гальмівний шлях автомобіля значно збільшується. Крім того, зростає ймовірність заносу машини на слизькій дорозі. Що ж потрібно зробити дитині? Звичайну (літню) безпечну для переходу відстань до машини потрібно збільшити, і в кожній конкретній ситуації - бути вкрай уважними, реально визначитися, як краще переходити проїзну частину.

Будьте уважні, знаходячись поблизу машини на слизькій дорозі. У цьому випадку важко оцінити, з якою швидкістю вийде з пробуксовки. Тому, розраховуючи перейти дорогу недалеко від машини, треба пам'ятати, що в будь-який момент автомобіль може різко вирватися зі снігового полону в будь-який бік.

У відлигу на дорозі з'являється вода, дитина може впасти, адже їй не видно, що під водою є лід. Та ж ситуація й зі снігом. Сніг ліг на лід - така ж історія. Тому кожен крок потрібно перевіряти. Яскраве сонце, як не дивно, теж перешкода. Яскраве сонце і білий сніг створюють ефект відблисків, людина як би «осліплюється». Тому потрібно бути вкрай уважними. Згадайте про необхідність уважно стежити за прогнозом погоди, щоб правильно одягнути дітей, відповідно за градусником на вулиці вибрати одяг і взуття.

Дуже серйозне питання - колір одягу дитини. Взимку, коли світловий день різко скорочується, одяг дітей повинна бути яскравим, мати світловідбиваючі смуги, особливо у молодших дітлахів. Зверніть увагу на те, що верхній одяг з капюшоном помітно обмежує поле зору. А значить, якщо дитині потрібно переходити дорогу, не треба надягати на неї капюшон, або нехай поруч йде дорослий. Якщо на дитині багато одягу, її рухи обмежені. Взуття має бути зручним і мати неслизьку, ребристу підошву. Взагалі виходити треба з того, що взимку небезпечним може бути все і тому потрібна додаткова увага.

З категоричною забороною нагадуємо батькам: не можна везти дітей на санчатах через проїжджу частину. Слід дитину з санчат зняти, санчата взяти в руки, і тільки так продовжувати рух. Необхідно роз'яснювати дітям вашу категоричну заборону катання на лижах, санчатах, ковзанах поблизу проїжджої частини, поясніть дітям, де можна грати і займатися зимовими видами спорту.

Пам'ятайте, що ковзанка на тротуарі або на пішохідних доріжках може призвести до серйозних травм. Вибирайте безпечне місце для ігор і розваг: майданчик біля будинку, дитячий парк, тобто все, що знаходиться далеко від проїжджої частини.


У переддень Нового року й Різдва Христового варто згадати про правила пожежної безпеки, яких слід дотримуватись при підготовці та проведенні святкування. Адже майже в кожному навчально-виховному закладі, установі відбудуться святкові заходи з великою кількістю людей. Тож слід потурбуватись про те, щоб враження від святкування залишились приємними.

В зв’язку з цим працівники ГУ ДСНС України у Вінницькій області під час проведення святкувань закликають не забувати про прості правила поведінки з піротехнікою, і тоді святкова новорічна ялинка та феєрверки принесуть лише радість. Почнемо з ялинки. Сучасні синтетичні ялинки оброблені спеціальним розчином і виготовлені із пластмаси, яка не виділяє отруйних речовин при нагріванні. Цього не можна сказати про ялинки, випущені до 1985 року. Переконайтеся, що ваша штучна красуня безпечна. Для цього відщепніть шматочок пластмаси, з якої виготовлена ялинка, і нагрійте його сірником (підпаліть). Якість диму чи швидкість горіння безпомилково вкажуть на вогнестійкість та не токсичність штучної ялинки. Якщо спостерігаєте швидке спалахування або ж дим подразнює слизову носоглотки, краще придбати нову ялинку.    Скляні ялинкові прикраси бажано розмістити на недоступній для дітей висоті. Розкидаючи конфетті (блискучі, різнокольорові кружечки), пам’ятайте, що дитина може разом із повітрям випадково вдихнути стружки металу, і вони, потрапивши в дихальні шляхи, можуть викликати алергію або навіть призвести до летального випадку. Тому краще обійтися без конфетті, використовуйте гірлянди. Електрогірлянди бажано розвішувати також на недоступній для дитини висоті, оскільки її бажання провести «експерт-аналіз» вмісту кольорового вогника може закінчитися електричним шоком. Якщо ви бажаєте прикрасити підніжжя ялинки ілюзією снігу, то використовуйте для цього тільки просочений вогнестійким розчином папір. Використовувати ж вату не рекомендується. Яке новорічне свято без чудес різної піротехніки?!

Свічки, хлопавки, бенгальські вогні, звукові жарти і фонтани вогню, ракети – обов’язковий атрибут Нового року. У зв’язку із загальною пристрастю до таких забав рекомендується враховувати наступне:

– купуйте піротехніку тільки в магазинах або спеціалізованих кіосках;– зверніть увагу на термін зберігання виробу. Якщо він закінчився — краще утриматися від покупки. Необхідно пам’ятати, що петарди мають небезпечний радіус дії від 0,5 м до 5 м. Не рекомендується підривати їх у приміщеннях, а також спостерігати за ними з близької відстані; дрібні частинки, які розлітаються, можуть пошкодити очі чи підпалити щось у квартирі.

Пам’ятайте, що застосування петард поряд із маленькими дітьми взагалі недопустиме, оскільки це може призвести до розладу психіки дитини. Необхідно бути дуже обережними при використанні бенгальських вогнів, особливо дітьми. Паличку з вогнем потрібно тримати та відстані витягнутої руки і не підносити близько до одягу,очей та ялинки.

Якщо ви хочете весело і без пригод зустріти Новий рік:

– встановлюйте ялинку на стійкій основі так, щоб гілки не торкалися до стін і стелі та були на безпечній відстані від електроприладів і побутових печей;

– не встановлюйте ялинку на високій підставці (стілець, табуретка, журнальний столик та ін.);

– поставте стовбур ялинки у відро з мокрим піском і час від часу зволожуйте його;

– якщо ялинка засохла, викиньте її, тому що вона може спалахнути, як факел.

- не запалюйте на ялинці свічки, бенгальські вогні, а також саморобні електрогірлянди);– не направляйте в її бік хлопавку;

– пам’ятайте: особливо небезпечним на ялинці є золотаво-сріблястий дощик з алюмінієвої фольги (навіть якщо він фабричного виготовлення), який може замкнути електрогірлянду;

– не забувайте: діти можуть перебувати біля ялинки з увімкненою гірляндою тільки у присутності дорослих, вимикайте її, коли виходите з кімнати;

– свічки закріпіть на твердій поверхні, не покритій скатертиною чи серветкою;

– покладіть неподалік від ялинки декілька паперових пакетів із піском, поставте ємність з водою, покладіть стареньку ковдру, приготуйте електричний ліхтарик;

– із метою запобігання виникненню пожежі можна обробити ялинку спеціальним вогнестійким розчином.

Ваші дії при загоранні ялинки

При загоранні електрогірлянди негайно вийміть із розетки вилку електроприладу (вона повинна бути в доступному місці) чи вимкніть автоматичні запобіжники (викрутіть пробки) в електросиловій. Зателефонуйте у пожежну охорону (телефон 101). Зваліть ялинку на підлогу, щоб полум’я не піднімалось угору (можуть зайнятися шпалери та штори), накиньте на неї ковдру, закидайте вогонь піском чи залийте водою (якщо це жива ялинка). Синтетична ялинка горить швидше, при цьому матеріал, з якого вона виготовлена, плавиться і розтікається, виділяючи отруйні речовини (оксид вуглецю, синильну кислоту і фосген). Гасити водою полімери, які горять, небезпечно, тому що можливе розкидання іскор і розплавленої маси. Не торкаючись до палаючої синтетичної ялинки голими руками, накиньте на неї цупке покривало і засипте піском. До прибуття пожежників постарайтеся за допомогою піску та води ліквідувати осередок пожежі або хоча б не допустити розповсюдження вогню, накинувши на речі, які зайнялися від пожежі, цупку мокру тканину чи ковдру. Як і в інших випадках пожежі, не відчиняйте вікна та двері, оскільки протяг більше розідме полум’я. Якщо загасити пожежу неможливо, то щільно зачиніть двері в кімнату, де виникла пожежа, і поливайте їх ззовні водою. Якщо необхідно, виведіть людей на свіже повітря.


Екскурсія до пожежної частини.

      14 листопада 2017 року  наші діти мали нагоду відвідали пожежну частину у нашому місті , де познайомилися з бійцями загону рятівників і почули від них цікаві розповіді про надзвичайно важливу службу. Адже на сьогодні рятівник – це одна з найблагородніших професій, яка об’єднує відважних і самовідданих людей, чий високий професіоналізм забезпечує кожній українській родині надійний захист від природних та техногенних лих.

  Вихованці нашого садочку  з інтересом оглянули пожежну техніку, мали змогу приміряти спеціальне спорядження, задати запитання працівникам частини.Під час спілкування з дітьми рятівники були приємно здивовані обізнаністю дітей з даного питання.

  Хто знає, можливо саме сьогодні у когось із хлопців народилася мрія – служити Вітчизні, рятувати людей у надзвичайних ситуаціях.

 

   Діти щиро подякували службовцям за гостинний прийом та обіцяли відвідати пожежну частину знову.


14.11.17 Виставка поробок "Сірники - не іграшка"

 Від запаленого сірника може загорітися одяг, людина може отримати опіки, навіть померти. Через дитячі пустощі із сірниками можна підпалити будинок. Згорить житло та майно. Виникає отруєння чадним газом. На природі запалений сірник може призвести до пожежі,що охопить велику площу. Випалить рослинність, знищить тваринність. Не зробить землю непридатною для життя на багато років!  

   Сірники – не іграшка. Це треба пам’ятати усім дітям.


7.11.2017

          В рамках "  Місячника знань  правил безпеки життєдіяльності"      в нашому закладі було організовано виставку дитячих малюнків  " Стежинкою безпеки ". Діти мали можливість не тільки продемонструвати свої художні таланти, але й закріпити знання по поводженню з вогнем.


22.09.201

                                     Підсумки

" Увага! Діти на дорозі!"

Під час даного заходу в закладі була проведена навчально – виховна робота щодо прищеплення дітям навичок безпечної поведінки на дорозі, а саме:

·        На  педагогічній  нараді від 30.08.2017 року №1 було обговорено проблема запобігання дорожньо-транспортного травматизму та винесено рішення: покращити вивчення дітьми норм безпечної поведінки в процесі дорожнього руху шляхом інтеграції навчальних занять з усіх розділів програми та навчально-виховним циклом «Школи світлофора.

·        Наказом по ДНЗ № 13 від 31.08.17, № 49 було створено комісію з обстеження прилеглих ДНЗ №13  територій, з метою вивчення і усунення недоліків в організації руху на них.

·        Вихователями  Ліхачовою О.В.,та Панченко І.Г. було організовано та проведено з дітьми старших груп  екскурсію до ЗОШ № 6, з метою закріплення правил вуличного руху.

·        Батьками середньої групи сім`єю Вишневських зроблено  світлини з практичними рекомендаціями та правилами користування пішохідним переходом «зебра».

·        16.09.12017 в газеті «Вісник Первомайська» надруковано статтю «Увага! Діти на дорозі!» практичного психолога Семенової І.В. в  якій висвітлено зустріч працівників ППС Трофименко В. з дітьми ДНЗ №13 та проведення  практичних дій  щодо засвоєння правил поведінки на дорозі.

·        Проведено вихователями усіх вікових груп  цикл консультацій для батьків, з метою попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму: «Безпека вас і ваших дітей», «Переходимо дорогу безпечно»,«Психологічні особливості дітей  та правила безпеки на дорозі», «На зупинці», «В автомобілі»,»Дитина і дорожній рух» «Безпека їзди на велосипеді», «Практичні дії при ДТП».

·        Вихователями Ліхачова О.В. та Голоборотько Л.Л.,  проведено тематичну розвагу для дітей старшого дошкільного віку, під час проведення якої діти закріпили набуті знання з безпеки руху.

·        04.09.2017 року ДНЗ №13 «Гвоздичка» відвідав працівник патрульно-постової служби Трофіменко В., який надав вичерпну інформацію щодо правил дорожнього руху та правил безпеки на дорозі ,та провели практичні дії щодо уміння користуватися пішохідним переходом «зебра».

·        Вихователями були організовані перегляди тематичних мультфільмів з правил дорожнього руху: «Уроки тітоньки Сови»,                                                                      «Правила дорожнього руху для малюків» тощо.

·         В кожній вікові групі проводилися заняття:   « Вгості  до бабусі»,  « Де, як  переходить  вулицю» , « Світлофор  та зебра  наші  помічники»,           « Маша  та  ведмідь»  знайомляться з правилами  дорожнього руху», тощо.                                            

·         Бесіди:  «Маленькі друзі світлофора»,   «Перехрестя», «Дорожня азбука», «Щоб не сталося біди»;                                                                                                                                    Сюжетно – рольові ігри «Шофери», «Служба порятунку», «Сім’я»;                           Рухливі ігри: «Шофери», «Світлофор», «Автобуси», «Будь уважним!».    Дидактичні ігри   :   «Безпечне місто»     , « Світлофор наш друг», « Наша  вулиця», « Перехрестя»     , «Спритний пішохід», «Слухай-запамятовуй!»                      « Постав дорожній  знак», « Я водій»  та  інші.

·        Організована виставка малюнків з тематики «Увага! Діти на дорозі».

·          Проведено  ляльковий театр « Твій Друг-безпечний рух»

·           Вжиті  заходи до  усунення  недоліків в організації дорожнього руху, а саме  перед дитячим закладом  по вулиці  Фабричній,26  поставлена  розмітка  пішого переходу.

·          У ДЗН  на  достатньому  рівні   розгорнута розяснювальна  робота з безпеки  на дорогах , засобами  масової  інформаці, висвітлення на  сайті ДНЗ dnz13gvozduhka@ukr.net., та  наочної  агітації.    У  вікових  групах  поповнені інформаційні куточки з правил  дорожнього  руху.                                                                                                                                 

Проте, поряд з позитивним були і негативні сторони, а саме:

 

Не всі педагоги вікових груп віднеслись з повною відповідальністю до заходу. Мало запланували бесід, дидактичних ігор щодо даного рейду.  


 З 20.08.2017 року по 20.09.2017 року проводяться заходи “Увага! Діти на дорозі!”  Мета проведення цього комплексу профілактичних  заходів – забезпечення безпеки маленьких пішоходів дорогою до дитсадка та школи.

 

За час літніх канікул діти відвикли від інтенсивного руху і, звичайно,  підзабули правила безпечної поведінки на дорогах. Тому їм необхідно постійно нагадувати прості і загальновідомі речі з основ безпеки життєдіяльності. Наприкінці серпня більшість дітей після сезону відпусток повертаються з батьками з відпочинку до міст з інтенсивним рухом транспорту на вулицях. За статистикою саме в кінці серпня – на початку вересня помітне зростання рівня аварійності за участю дітей, тому співробітники Державтоінспекції приділяють дітям особливої уваги, намагаються вберегти їх від трагічних помилок на автошляхах, роз’яснюючи неповнолітнім вимоги правил дорожнього руху та пояснюють, якими можуть бути наслідки від їх невиконання.

 

Адміністрація дошкільного навчального закладу №13 "Гвоздичка" закликає батьків приділити необхідну увагу безпеці дітей на дорозі.

Літні канікули добігли кінця, а це означає що на вулицях міста знову  побільшає маленьких пішоходів. Пам’ятайте – безпека ваших дітей насамперед залежить від вас. Не полінуйтеся вкотре нагадати дітям основні правила безпечної поведінки на дорозі, звертаючи увагу на особливості дорожнього руху. І, звичайно, дотримуйтесь правил  самі, адже найкраще навчання – це ваш особистий приклад правильної поведінки.



12.06.2017

                                                                            КОНСУЛЬТАЦІЯ

НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

ФОРМУВАННЯ, ЗБЕРЕЖЕННЯ Й ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ТА ДОРОСЛИХ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ – ОДНА З АКТУАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ НАШОГО СУСПІЛЬСТВА. РОЗБУДОВА ДЕРЖАВИ, ЇЇ ПОДАЛЬШИЙ РОЗВИТОК ПРЯМО ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ, ВІД ЗБІЛЬШЕННЯ КІЛЬКОСТІ ЗДОРОВИХ, МІЦНИХ, СИЛЬНИХ ТІЛОМ І ДУХОМ ЛЮДЕЙ. НЕДАРЕМНО НИНІШНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ РІК В ОСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ БУВ РОЗПОЧАТИЙ УРОКОМ ЗДОРОВ’Я.

У ЗАКОНІ УКРАЇНИ “ПРО ДОШКІЛЬНУ ОСВІТУ” ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД СТВОРЮЄ БЕЗПЕЧНІ ТА НЕШКІДЛИВІ УМОВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ, ВИХОВАННЯ ТА НАВЧАННЯ ДІТЕЙ; ФОРМУЄ В ДІТЕЙ ГІГІЄНІЧНІ НАВИЧКИ ТА ОСНОВИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ, НОРМИ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ.

ВІДТАК, ПОСТАЄ НИЗКА ПИТАНЬ.

МАКСИМАЛЬНИЙ ЕФЕКТ ДОСЯГАЄТЬСЯ, ЯКЩО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА РОБОТА ВЕДЕТЬСЯ ОДНОЧАСНО В ТРЬОХ НАПРЯМКАХ : ДИТСАДОК – ДІТИ – БАТЬКИ.

КОЖНОМУ ПЕДАГОГОВІ ВІДОМО, ЩО ДИТИНІ ВЛАСТИВА ПРИРОДНА ПОТРЕБА В РУХАХ. У РУХОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ, ЯК САМОСТІЙНІЙ, ТАК І ПЕДАГОГІЧНО КЕРОВАНІЙ, МАЛЮК ПІЗНАЄ НАВКОЛИШНІЙ СВІТ І САМОГО СЕБЕ, РОЗВИВАЄ СВОЄ ТІЛО І ПРИСТОСОВУЄ ДО УМОВ ДОВКІЛЛЯ. СИСТЕМАТИЧНЕ ПРОВЕДЕННЯ РІЗНОМАНІТНИХ ЗАХОДІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАБЕЗПЕЧУЄ РЕАЛІЗАЦІЮ ПОТРЕБИ ДИТИНИ В РУХОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ.

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА РОБОТА В ДНЗ ПОВИННА ПЛАНУВАТИСЯ ТАК, ЩОБ РУХОВА АКТИВНІСТЬ ПОСІДАЛА ОДНЕ З АКТУАЛЬНИХ МІСЦЬ У ВИХОВАННІ ОСОБИСТОСТІ. АДЖЕ М’ЯЗОВИЙ ГОЛОД ДЛЯ ДИТИНИ НЕБЕЗПЕЧНІШИЙ, НІЖ КИСНЕВИЙ ЧИ ХАРЧОВИЙ – ЙОГО ВАЖЧЕ РОЗПІЗНАТИ, А ОТЖЕ ЦЕ УСУНУТИ.

 АКТИВНИЙ РУХОВИЙ РЕЖИМ – ОДИН З ОСНОВНИХ КОМПОНЕНТІВ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ І РЕАЛІЗУВАТИСЯ ВІН МАЄ З ПОЗИЦІЙ ЦІЛІСНО-СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ ДО ВИХОВАННЯ ДИТИНИ В ОСВІТНЬОМУ ЗАКЛАДІ: ВРАХУВАННЯ СВОЄРІДНОСТІ АДАПТИВНИХ РЕАКЦІЙ РОЗУМОВОЇ І ФІЗИЧНОЇ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ДІТЕЙ ТА СИСТЕМНО-СТРУКТУРНИХ ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ, ЩО ЗУМОВЛЮЮТЬ ВИБІР АДЕКВАТНИХ ФОРМ РУХОВОГО РЕЖИМУ.

ЯК ЗАЗНАЧИВ К.Д.УШИНСЬКИЙ, ДИТИНА СТОМЛЮЄТЬСЯ НЕ ВНАСЛІДОК ДІЯЛЬНОСТІ, А ЧЕРЕЗ ЇЇ ОДНОМАНІТНІСТЬ ТА ОДНОБІЧНІСТЬ. МАЛІ ФОРМИ АКТИВНОГО ВІДПОЧИНКУ (ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА, ФІЗКУЛЬТПАУЗА) ДОПОМАГАЮТЬ ЗАПОБІГТИ РОЗУМОВІЙ ВТОМІ.

СИСТЕМАТИЧНА, ПОСЛІДОВНА Й ТВОРЧА РОБОТА З ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНОК ТА ФІЗКУЛЬТПАУЗ ЗАБЕЗПЕЧУЄ ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВСІХ ОРГАНІВ ТА СИСТЕМИ ОРГАНІЗМУ, ЇХНІЙ ЗАГАЛЬНИЙ БАДЬОРИЙ СТАН; В МАЙБУТНЬОМУ НА ФОНІ ДОСЯГНУТОГО – БАЖАННЯ ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ ОБРАЗ ЖИТТЯ.

БАТЬКІВ ТА ПЕДАГОГІВ ПЕРЕДУСІМ ХВИЛЮЄ ПИТАННЯ, ЯК ЗМІЦНИТИ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ПОТІК РІЗНОМАНІТНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА ПРАКТИЧНИХ ПОРАД НАДТО ВЕЛИКИЙ І ЧАСТО-ГУСТО БЕЗРЕЗУЛЬТАТНИЙ, ПОЗАЯК, ОКРІМ ДУМОК, ПОТРІБНІ РЕАЛЬНІ ДІЇ, ЩОДЕННА ПРАЦЯ БАТЬКІВ, ВИХОВАТЕЛІВ І САМИХ ДІТЕЙ, СПРЯМОВАНА НА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я. НАЙКРАЩЕ РОЗПОЧИНАТИ ЦЮ РОБОТУ З РАННЬОГО ВІКУ, ЩОБ ВИХОВАТИ ЗДОРОВУ ДИТИНУ, В ЯКІЙ ЗАКЛАДЕНІ ГОЛОВНІ ПРИРОДНІ ІНСТИНКТИ – САМОЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ПРОДОВЖЕННЯ РОДУ, ЗБЕРЕЖЕННЯ ДОВКІЛЛЯ.

МАЄМО ЗАБЕЗПЕЧИТИ ДІТЯМ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ, СТВОРИТИ ВАЛЕОЛОГІЧНО ТА ЕКОНОМІЧНО ОБҐРУНТОВАНІ УМОВИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ЇХНЬОЇ ІГРОВОЇ, ТРУДОВОЇ, НАВЧАЛЬНОЇ ТА САМОСТІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 ЩЕ В ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ ЛЮДИНА ЗАСВОЮЄ ПЕВНІ ЗНАННЯ З ГІГІЄНИ, ПРАКТИЧНІ ВМІННЯ ТА НАВИЧКИ, ЯКІ СПРИЯЮТЬ ЗБЕРЕЖЕННЮ, ЗМІЦНЕННЮ ТА ФОРМУВАННЮ ЇЇ ЗДОРОВ’Я. ВОНА ЗНАЙОМИТЬСЯ ІЗ ЗАГАРТУВАЛЬНИМИ ЗАХОДАМИ, ВЧИТЬСЯ ЕЛЕМЕНТАРНОГО САМОСПОСТЕРЕЖЕННЯ, САМОВИВЧЕННЯ ТА САМОАНАЛІЗУ САМОПОЧУТТЯ, ЩОБ ВИЗНАЧИТИ СТАН ВЛАСНОГО ЗДОРОВ’Я, А МОЖЛИВО, І ВИЯВИТИ ОЗНАКИ ХВОРОБИ.

ЩОБ ДИТИНА ЗНАЛА, ЩО ТАКЕ ЗДОРОВ’Я І ЩО ВПЛИВАЄ НА НЬОГО, ЩО ДЛЯ НЬОГО КОРИСНЕ, А ЩО – ШКІДЛИВЕ, ЯК ЗБЕРЕГТИ І ЗМІЦНИТИ СВОЄ ЗДОРОВ’Я І ЗДОРОВ’Я ІНШИХ ЛЮДЕЙ, СЛУГУЮТЬ ТАКІ ЗАВДАННЯ:

ЗАБЕЗПЕЧИТИ ДІТЯМ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ;

ОБЕРІГАТИ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ І ПРИВЧАТИ ЇХ САМИХ ДО ЦЬОГО;

РОЗВИВАТИ В ДОШКІЛЬНЯТ КОМПЕТЕНЦІЮ У ГАЛУЗІ ФІЗИЧНОГО “Я”

(ВЛАСНЕ ТІЛО ТА ЙОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ, ЖИВЛЕННЯ, ЗАГАРТУВАННЯ,

ГІГІЄНА, ЗДОРОВ’Я І ХВОРОБА, БЕЗПЕКА).

 ОТЖЕ, ГОЛОВНЕ ЗАВДАННЯ ДОРОСЛИХ ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩОБ ЗМІНИТИ НА КРАЩЕ СТАВЛЕННЯ ДО ВЛАСНОГО ЗДОРОВ’Я МАЙБУТНІХ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ, ТИМ ПАЧЕ, ЩО РІВЕНЬ ЗАХВОРЮВАНОСТІ ДІТЕЙ НАШОЇ ДЕРЖАВИ ДЕДАЛІ ЗРОСТАЄ. ЩОБ ДИТИНА МОГЛА ПІКЛУВАТИСЯ ПРО СВОЄ ЗДОРОВ’Я І ЗДОРОВ’Я ІНШИХ, СЛІД ВИРОБИТИ В НЕЇ СВІДОМЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЖИТТЯ, УСВІДОМЛЕННЯ ПРІОРИТЕТУ ЗДОРОВ’Я.

ДУЖЕ ВАЖЛИВО СФОРМУВАТИ ВАЛЕОЛОГІЧНИЙ СВІТОГЛЯДІ МОТИВАЦІЮ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ. У ДОШКІЛЬНЯТ ВИРОБИТЬСЯ УСВІДОМЛЕНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ВЛАСНОГО ЗДОРОВ’Я, КОЛИ ДІТИ ЗАСВОЯТЬ ЕЛЕМЕНТАРНІ ЗНАННЯ ПРО СВІЙ ОРГАНІЗМ, ОВОЛОДІЮТЬ ГІГІЄНІЧНИМИ НОРМАМИ ПОВЕДІНКИ, ПСИХОЛОГІЄЮ СПІЛКУВАННЯ, ГІГІЄНОЮ ХАРЧУВАННЯ. ЦІ ЗНАННЯ ТА НАВИЧКИ ВОНИ ПОПОВНЮВАТИМУТЬ І ВДОСКОНАЛЮВАТИМУТЬ ПРОТЯГОМ УСЬОГО СВОГО ЖИТТЯ.

 

УСІ ОБРАНІ ЗАСОБИ МАЮТЬ ВОДНОЧАС І РОЗВАЖАТИ МАЛОГО, ЗБАГАЧУВАТИ ЙОГО ЗНАННЯМИ ТА ВМІННЯМИ ДБАТИ ПРО СВОЄ ЗДОРОВ’Я. ГОЛОВНЕ – ПРАВИЛЬНО ДІБРАТИ ІНФОРМАЦІЮ ДЛЯ ПОДАННЯ ЇЇ ДІТЯМ: ЩОБ ВОНА БУЛА НАУКОВА, ДОСТУПНА ДЛЯ СПРИЙМАННЯ ДОШКІЛЬНЯТАМИ, ЗОРІЄНТОВАНА НА ФОРМУВАННЯ В НИХ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДБАЙЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО СВОГО ЗДОРОВ’Я, А ТАКОЖ ВІДПОВІДАЛА Б ВИМОГАМ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА.


11.04.17.

Правила пожежної безпеки

ДІЇ ПІД ЧАС ВИНИКНЕННЯ ПОЖЕЖІ

Шановні батьки!  Щоб зберегти життя своє та ваших близьких, дотримуйтесь послідовності дій під час виникненняпожежі:–подзвонити до служби порятунку за номером 101;–викликаючи службу порятунку, чітко називати адресу, поверх, номер квартири та своє прізвище; сповістити, що саме горить;–негайно евакуювати з приміщення дітей, немічних людей та людей похилого віку;–при евакуації уникати користування ліфтом, бо є ризик відключення ліфта від електроструму;–при евакуації з висотного будинку більше шансів мають ті люди, що не біжать вниз крізь дим та вогонь, а шукають порятунку на даху будівлі;–пересуватися потрібно швидко, але зважати на те, що кисню більше біля підлоги, а тому краще до виходу повзти, закриваючи обличчя вологою тканиною;–при евакуації заручитися чиєюсь підтримкою, хто вас підстрахує і допоможе, якщо ви знепритомнієте від диму;–намагатись загасити полум'я засобами первинного пожежогасіння;–до первинних засобів належить вода, пісок, товста зволожена тканина (ковдра, килим), вогнегасник;–за можливості м'які предмети вкинути до ванни та залити водою;– вимкнути електропроводку, щоб уникнути ураження електрострумом;–не відчиняти вікна, щоб не живити пожежу свіжою притокою кисню;Усі вище названі дії можливі лише в тому разі, якщо пожежа піддається знищенню в перші хвилини. У разі значного розповсюдження вогню слід негайно залишити приміщення, бо в сучасних квартирах дуже багато матеріалів з синтетичним покриттям, що виділяє дуже ядучусубстанцію. Вдихнувши дим з тліючого лінолеуму чи меблів з МДФ, є ризик знепритомніти і згоріти заживо!Шановні батьки! При виникненні пожежі не втрачайте здорового глузду, негайно орієнтуйтесь у ситуації та приймайте рішучі дії щодо запобігання тяжким наслідкам!При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОЖЕЖІ ВІД ПУСТОЩІВ ТА НЕОБЕРЕЖНОГО ПОВОДЖЕННЯ З ВОГНЕМЩоб не допустити пожежі необхідно виконувати наступні правила пожежної безпеки:–зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;–не дозволяти дітям розводити багаття;–не дозволяти самостійно вмикати електронагрівальні прилади;–не дозволяти користуватися газовими приладами;–не допускати перегляд телепередач, користування комп'ютером за відсутності дорослих;–не залишати малолітніх дітей без нагляду;–не вмикати електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем;–не нагрівати лаки та фарби на відкритому вогні;–не заставляти шляхи евакуації (лоджії, балкони, коридори);–не зберігати на балконах легкозаймисті речовини (бензин, мастила, ацетон);–не сушити речі над газовою плитою;–не користуватися саморобними ялинковими гірляндами;–не влаштовувати піротехнічні заходи з балкону та поряд з будівлею;–не палити в ліжку.Шановні батьки! Ставтеся негативно до дитячих ігор з вогнем! Роз'яснюйте, що їхні пустощі з вогнем можуть спричинити пожежу, загибель у вогні майна, та людей!Шановні батьки! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам'ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».


05.12.2016

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

1.      Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.

2.      Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.

3.      Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.

4.      Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.

5.      Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.

6.      Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

1.      Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

2.      Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

3.      Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

    Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

   Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

1.      Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.

2.      Принцип сезонності, особливо  дитина і природа:

·         стихійні явища;

·         ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;

·         зимою – властивості снігу;

·         в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;

3.      Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

4.      Принцип доступності, врахування віку дітей.

5.      Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивості вогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей  старшої групи:

Правила пожежної безпеки:  слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про  ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби,  ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

 “Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання  наочності також стане  в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

·         тематичні заняття;

·         дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;

·         конкурси, проведення різних видів театру;

·         естафети, змагання;

·         екскурсії та прогулянки;

·         читання художніх творів відповідної тематики;

·         моделювання правильної поведінки;

·         аналіз небезпечних ситуацій;

·         перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

·         Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;

·         Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.

·         Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.

·         Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом  :

·         Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);

·         Проведення батьківських зборів на дану тему;

·         Статті в батьківському кутку;

·         Індивідуальні та групові консультації;

·         Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

 


З 01.11.16 по 01.12.16 в нашому садочку відбувся місячник  безпеки життєдіяльності та пожежної безпеки

Були проведені наступні заходи:

Робота з батьками:

·       Виставка на найкращу поробку;

·       Виставка малюнків «Стежинкою безпеки»;

·       Консультації, бесіди  з ОБЖД;

·       Інструктажі з ОБЖД;

 Робота з дітьми:

·       Заняття, бесіди, розгляд ілюстрацій, читання художніх творів, рухливі ігри,ігри-драматизації з основ ОБЖД;

·       Ляльковий театр «Кицькин дім»;

·       Драматизація казки «Коза та троє козенят» на новий лад;

 

·       Облаштування куточків безпеки.